Mistä teitä kadehditaan?

Vierailija

Huomaan, että meitä kadehditaan ainakin siitä, että meillä on rivarin paras päätyhuoneisto. Nämä naapurit...

Kommentit (13)

Vierailija

Ikää kun alkaa olemaan sen verran, että nuo " pakolliset" pitäisi jo olla... Ollaan kolmekymppisiä.

Mutta enpä usko, että kovin paljon silti tuolla päätään vaivaavat. Itse taas kadehdin vapaita ihmisiä, jotka osaavat elää pienellä rahalla ja nähdä maailmaa eli tavallaan kavereitani. Itse olen tottunut keskiluokkaiseen elämääni ja säännöllisiin tuloihin! Löytyy asuntolainat yms.

Vierailija

ja ovat kateellisia. Rahaa ei tod. ole paljon, mutta käytämme sen " järkevästi" , ostamme asioita joita tarvitsemme.. Myös jotkut vaikuttavat olevan kateellisia siitä, että saimme vauvan ja parisuhteemme ym. on kunnossa toisin kuin ystäväpiirissä useilla.. En pidä kateudesta, enkä itse ole kateellinen, olen tyytyväinen omaan elämääni.

Vierailija

Olen tehnyt aina, miten itsestä on parhaalta tuntunut, enkä suostunut kompromisseihin normaaliuden nimissä. Kateutta tai ainakin ihailua herättää jatkuvasti parisuhteemme, joka on sekä onnellinen, iloa tuottava, luottamuksellinen, intiimi että kaikin puolin dynaamisen rakastava. Siihen oikeastaan pohjautuu kaikki hyvä, mitä minulla nykyään on.

Vierailija

Mutta ainakin seuraavista on kadehdittu, jopa ääneen:

-miehellä ja minulla todella toimiva ihmissuhde, jossa useamman vuoden jälkeenkin löytyy rakastumisen tunnetta, paljon seksiä ja erotiikkaa, tunteiden näyttämistä ja spontaaneja hullutteluita/romantiikkaa arjen keskellä

-olen monen mielestä hyvävartaloinen ja nätti ja aina saanut aika paljon huomiota vastakkaiselta sukupuolelta

-pari yksinhuoltajaystävääni on kadehtinut minua nykyisestä miehestäni, joka kasvattaa (biologisesti vain minun) lasta kanssani täysin tasavertaisena vanhempana

-pari lapsetonta ystävääni on kadehtinut lapsesta (joka oli siis vahinko). Tätä ei ole sanottu ääneen, mutta olen kuullut välikäden kautta. Ja tämän ymmärrän hyvin. Jos itse yrittää useamman vuoden saada lasta, pistää varmaan katkeraksi, että toisilla pettää ehkäsy ja lapsia tulee vaikkei sillä hetkellä niitä toivota...Itsekin tietysti olen nyt jälkikäteen enemmän kuin onnellinen omasta rakkaasta vahingostani.

Vierailija

Joskus ystäväni sanoi kadehtivansa sitä, että olen uskaltanut tehdä poikkeavia valintoja ja seurata unelmiani ja olla " boheemi" ja mitä vielä. Tiedä sitten, kadehtiiko edelleen, kun itse on vakityössä, omakotitalossa mukavan, tavallisen perheensä kanssa, ja minä edelleenkin elän " boheemisti" (tulkitkaa nyt miten tahdotte...) :-D

Samoin ystäväni sanoi, että eräs tuttava, joka ei selvästikään pidä minusta olisi kalsea minua kohtaan lähinnä siksi, että on kateellinen siitä, että minulla on hyvä itseluottamus ja olen/olin yhteisessä tuttavapiirissämme niin avoin ja pidetty. Olen kylläkin ajatellut, että ystäväni sanoi tuon ihan vaan ollakseen mukava, ja kyseinen nainen ei muuten vaan pidä minusta - olen varmaankin vähän ärsyttävä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat