Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tukisukista

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Mistähän saa hyviä (eikä hirveän kalliita) tukisukkia? Ei tarvis olla mitkään kauhean voimakkaat puristukset niissä, ajattelin vaan suonikohjuja ennaltaehkäisevästi alkaa käyttää jotain kevyitä sukkia. Entäpä tietääkö joku onko tukisukkahousut paremmat kuin tukisukat?

Kommentit (6)

Vierailija

... niin lentosukat on hyvä valinta. Mulla on niitä useampi pari ja tuki on ollut riittävä. Maksavat esim. Prismassa alle 8 e (KS-sukat). Löytyy myös ns. antistress- tai energysukkia, jotka lienevät tueltaan suurin piirtein samanlaiset tai hieman heikommat. Käytän ahkerasti enkä ole vielä yhtään paria onnistunut rikkomaan, vaikka käyn nämä jalassa lenkilläkin. Jos taas haluat voimakkaan tuen, niin silloin kysy ammattilaiskäyttöön tarkoitettuja sukkia esim. Instrumentariumista.

Tukisukista on ollut vertailu Kuluttaja-lehdessä nro 7/2001.

Vierailija

Stokkalta ostin alesta viime talvena, et ne oli aika halvat. Instrumentarium myy myös, mutta ei ne niin kauheen halpoja ole. Kyllä niistä vähän kannattaa maksaa, niin ainakin saa hyvät ja kestävät. Niille löytyy raskauden jälkeenkin käyttöä.

Vierailija

Itse olen ostanut muutamat tukisukat ihan prismasta, mutta niistä on vain huonoja kokemuksia. Ovat menneet rikki nopeasti tai sitten muuten löystyneet ja tuesta ei ole ollut tietoakaan.

Yhdet sukat ostin 4 vuotta sitten Instrumentariumista ja nyt nuo kyseiset sukat ovat palveleet jo 2 raskautta ja nyt odottavat taas käyttöönottoa. Miksikään eivät ole menneet. Nuo tukisukat ovat olleet itselleni ihan välttämättömät, sillä mulla kertyy jalkoihin tosi herkästi turvotusta. :( Viime raskaudessa, kun sukat olivat päivittäisessä käytössä, niin turvotus ongelmiakaan ei pahemmin ollut. :)

Niin ja pidemmillä automatkoilla nuo sukat olleet olleet myös korvaamattomat (vaikka en olisi raskaana ollutkaan). Suosittelen satsaamaan yksinn hyviin sukkiin ja käyttämään sitten pesujen aikana vaikka jotain halpiksia.

Tukisukkahousuista itselläni ei ole kokemuksia.

Raakailija
Seuraa 
Liittynyt24.10.2004

Itse kävin sokokselta ostamassa tukisukkia. Nyt oli bonuskortilla tarjouksessa 2,50/kpl actuellen sukkia. Ei niitä kauheen kalliita kannata ostaa kun samalla tavalla ne kalliit saattaa mennä rikki.

Vierailija

Itselläni on Instrun tukisukkahousut ja Amarin tukisukkahousut. Tykkään, että molemmat ovat hyviä ja vuorottelen niiden käytössä. Instrun sukkiksissa on hieman vahvempi tuki. Instrun maksoi muistaakseni 35e ja Amarin n.17e. Ihan halpiksia ei varmaan kannata ostaa, koska niissä usein tuki on ihan nimellinen.. Muutamat hyvät kun ostaa ja pesee hellävaraisesti käsin niin pitäisi pärjäillä läpi raskausajan!

Lisäksi olen käyttänyt välillä Instrun lentosukkia, polveen asti ylettyviä, jotka itsellä oli ennestään.. olleet myös hyviä, mutten pärjäisi niiden varassa nyt raskausaikana.

Lisäksi liikunta ja jalkojen nostaminen ylöspäin tekevät hyvää verenkierrolle:)

-Niittyheinä

Uusimmat

Suosituimmat