saako karppaaja juoda light limsoja?

Vierailija

entä maitoa, näytti siinäkin hiilareita olevan? Millä korvaatte sokerin?

Kiitos jos joku karppi jaksaa opastaa



t. karppausta opetteleva

Kommentit (7)

Vierailija

Maidossa on hiilareita 4,9g per 100g. Ihan vertailun vuoksi karppeille ok:ssa avocadossa on hiilaria 2,7g per 100g, tomaatissa 4,3g per 100g, lehtisalaatissa 2,9g per 100g jne jne. Pähkinöissä joista karpit usein ottavat hyviä rasvoja on esim. cashew-pähkinöissä hiilareita peräti 17g per 100g. Tietenkin niitä syödäänkin sitten määrällisesti aika vähän.



Mutta joka tapauksessa. Ilman hiilareita karppi ei kyllä elä niin kuin ei kukaan muukaan. Alle 100g hiilareita per päivä on jo hyvä suoritus. Kyllä siihen aina lasillinen maitoa mahtuu.

Vierailija

käyttää maitotuotteita. Itse en ole mikään maidonjuoja, joskus tosin juon lasin maitoa jos tekee mieli. Karppaus ei ole mikään tiukkisdieetti. Mielelläni ostaisin täysmaitoa joltain maitotilalta, mutta se ei aina ole mahdollista. Kahviini laitan rasvatonta luomumaitoa, mutta kahvia juon pari kertaa viikossa. Jossain vaiheessa join paljon espressoa ja se on hyvänmakuista ilman maitoa ja makeutusaineita.

Vierailija

Mm. yhdessä tomaatissakin on jo lähes 5g hiilareita ja tietääkseni karpit syövät ihan mieluusti vihanneksia. ;-)



Kyllä alakarppaajatkin syövät noin 25-50g hiilareita per päivä. Hyväkarppaajilla se määrä saattaa olla 125-150g. Tavallisestihan syödessä hiilarimäärä on pitkälti päälle 200g.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat