Voiko pitää paikkansa, et syömäällä rasvaa ja epäterveellisesti sit muka laihtuu. Onko sitä sit terve kans?

Vierailija

Kommentit (7)

Vierailija

Margariiniin verrattuna siinä on vähemmän lisäaineita, mutta ei kai itse voin rasva ole sen terveellisempää kuin margariininkaan? Pehmeät kasvirasvat ovat terveellisiä, se on totta.

Vierailija

Epäterveellisesti syöminen on sitä, että vedetään hampurilaisia, sipsejä, pasteijoita, suklaata yms. missä rasva on ensinnäkin huonossa muodossa, teollisesti pitkälle jalostettuna ja yhteydessä hiilihydraatteihin. Eli se ei ole puhdasta rasvaa tai rasvaa luonnollisessa muodossaan.

On ihan eri asia syödä jotain burgereita ja ranskalaisia, kuin esim. pähkinöitä, avocadoja, voita (kyllä, ihan perus voi on hyvää ja terveellistä) esim. höyrytettyjen kasvisten kanssa...

Vierailija

Eri asia sitten, mitä pidetään terveellisenä ja mitä epäterveellisenä. Minä olen laihtunut kahden vuoden aikana 20 kg kun lopetin kevyttuotteiden ja rasvattomien tuotteiden käyttämisen, aloin kiinnittää huomiota hiilihydraattien määrään ja laatuun ja siihen, että saan tarpeeksi proteiinia ja rasvaa ruoassani. Aiemmin nimittäin täytin itseäni rasvattomalla pasta-riisi-peruna-kasvis-leipä -linjalla ja aina oli nälkä. Oli syötävä usein (ja liikaa, vaikken sitä älynnytkään), mutta silti oli nälkä. Ruoka, jossa on proteiinia ja rasvaakin saa aikaan kylläisemmän olon ja nälkä pysyy poissa ja olo muutenkin hyvänä. Ei se sitä tarkoita, että olisi syötävä pelkkää lihaa ja/tai rasvaa. Minä syön nykyään entistä enemmän esim. kasviksia, kun olen muuttanut tuota perinteistä " lautasmallia" ja korvannut hiilarilisukkeet kasvislisukkeilla salaatin lisäksi jne.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat