Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

marrasmammat mahanne koko?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Millaisia teidän sf-mitat ovat tässä viimemetreillä? Itsellä rv 35 oli huimat 37. Menee siis ihan omia yläkäyriään. Kummastuttaa kuitenkin kun ei ole tehty arviota vauvan koosta. No, vkon kuluttua olisi viimeinen lääkäri niin mahtaako tehdä?

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Ja toi sf ei oikeesti kerro vauvan koosta mitään....Mulla aina ollu hirvee sf mitta vaikka pitkähkö oonkin ja ed.lapset olleet 3380g ja 3140g.

Vierailija

rv 35 ollut Sf-mitta 29, jonka jälkeen sitä ei ole enää mitattu... onko teillä muilla mihin asti mittailtu? entä masun ympärys? millaisia mittoja teillä on siinä? Mulla ollut 100-105cm

-Saga80 rv 37+6

(Pientä vauvaa veikattu... painoarvio rv 37 2400kg ultralla, käsin kokeiltuna ehkä isommaksi?)

Vierailija

eli eilen sf-mitta oli 34 eli yläkäyrällä. Vauva on edelleen jalka-perätilassa ja kuulemma todella ylhäällä. Th ihmetteli, miten pystyn olemaan, kun rintojen alla on sellainen muhkura :)

Painoarvio on tehty edellisen kerran rv 31+1 ja silloin oli 1,9 kg. Minusta tuntuu, että meille on tulossa varsin ponteva poika tai tomera tyttö.

Vierailija

Mulla mitta riippuu ihan siitä mittaako terveydenhoitaja vai lääkäri!

35+1 terkkari sai mitaksi 35, viis päivää myöhemmin eli 35+6 lääkäri mittas mitaksi 39 eli olis masu kasvanu 4 cm vajaassa viikossa...

Luotan enemmän tuohon terkkarin mittaan kun se kumminkin niitä enemmän mittaa kuin tuo arvauskeskuksen lääkäri.

Lääkäri kumminkin passitti minut Kättärille arvioon, joten ensiviikolla selviää minkäkokoinen mönkijäinen siellä asustelee. Terkkarin käsikopeloarvio on että ihan normaalin kokoinen vauva, ei mikään jöötti. Mutta ensiviikolla selviää... ja huomenna taas neuvolassa masun mitta terkkarin mittaamana.

Vierailija

Eilen rv.36+1 ja sf-mitta 38 cm!!!

Tosin vauva vinossa ja ei todellakaan kiinnittynyt alas vaan on tosi korkeella, joka tietysti vaikuttaa sf-mittaan.

Onko kaikilla jo näillä viikoilla vauva kiinnittynyt tai edes pää alaspäin? Mä joudun ilm käännettäväksi..

Argh.

Helinä ja nasu 36+2

Vierailija

ja viikkoja silloin 37+2. Koko ajan on mennyt tuo mitta siinä pikkasen keskikäyrän yläpuolella. Ja just prikulleen samoin on menny myös ykkösen ja kakkosen kohalla. Eli sf-mitan mukaan ovat olleet " keskitasoa" ja sit syntyessään eka painoi 4130g ja toka 4320g, joten ei mitään ihan pieniä olleet. Olettaisin, että tämä on samaa kaliiperia, vaikka sf ei mikään suurensuuri olekaan ja vatsan ympäryskin on hädintuskin 100cm.

Että just niinku joku tuolla aiemmin sanoi: tuo sf ei oikeestaan kerro kauheesti vauvan todellisesta koosta.

Ja sit vielä noihin painoarvioihin kommenttia. Eli ekan kohalla mulla painoa arvioi neuvolassa vaan terkka, joka sanoi, että keskimäärästä pienempi tulee... juupajuu. Laitoksella kätilö sit sano synnytyksen jälkeen, että oli mielessään veikannu 3700g ja oli sit pikkasen yllättyny ku oliki yli 4 kiloa. Tokalla kerralla neuvolassa ei enää varsinaista arviota tehty... terkka vaan totes, että kyllä sieltä näköjään mahtuu yli nelikilonen tulemaan, joten eipä tässä hätää oo. Sairaalaan mennessä lääkäri teki sisätutkimuksen ja käsikopelolla tosta mahan päältä tutki. Veikkas sit 3600-3700g. Kysy kuites multa, että paljonko edellinen painoi. Sanoin, että kätilö veikkas 3700, mutta oli yli neljä kiloa. Lääkäri sit kelaili sanelukoneen nauhaa takaspäin ja korjas painoarvion kohalle, että neljä kiloa. Sit se totes mulle, että laitto pikkasen yläkanttiin, jos tää kakkonenki vaikka pääsis yllättään ja oleen iso kokonen. No olihan se sitten sen 4320g eli vieläki meni lääkärin arvio alakanttiin. Tästä kolmosesta neuvolassa taas terkka totes, että aina sieltä mahtuu pikkasen edellistä isompi tulemaan.

Että näin ne painoarviot menee metsään... kauheesti en niitä tuijottelis tai panikois, vaikka mitään arvioita ei oiskaan tehty :)

Ite veikkaan, että jos tää kolmonen sinne laskettuun aikaan asti sinnittelee mahassa, niin kyllä se yli neljä kilonen on. Toivon vaan, ettei kauheen lähelle viittä kiloa menis :)

Vierailija

rv 37 sf-mitta 35 ja yläkäyrän tntumissa koko ajan, mutta kuulema ihan normaalia. Mitään painoarvioa ei ole tehty vaavista eikä synnytystapa-arvioita. Käsikopelolla vaan todettu jo rv 30 että vauva raivotarjonnassa ja rv 35 oli kiinnittynyt, joten kait tarkottaa alatiesynnytystä.

Laskettu aika 2.11, joten pari viikkoa.. hui!

Vierailija

Sf oli 35+5 37cm.

Mutta iso vauva tulossa, sokerien takia itellä tehdään noita seuranta arviota koosta.

Terveisin, vauvansa ja itsensä jättiläiseksi tuntevan kymppikaks rv 36

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat