pitäisikö alkaa antaa soseita? tyttö on nyt 8kk ja pelkällä

Vierailija

Rintamaidolla ollaan tähän asti pärjätty..?

Sivut

Kommentit (52)

Vierailija

Meillä oli vähän aikaisempi tahti, syötiin jo 4 kk vanhasta pottua ja porkkanaa, ja 5kk vanhasta jo ilta ja aamupuurot ja soseateriat. Ei riittänyt pelkkä maito. Kaikentyyliset kitinät loppuivat kun alettiin antamaan ns. ruokaa.

Vierailija

idioottina uskoin neuvolan ohjeisiin ja aloin antamaan kiinteitä lapsen täyttäessä 4kk. Tällöin täysimetysuositus oli muuttunut jo tuohon 6kk ikään. Kaduttaa ja itkettää se että uskoin neuvolan ohjeita enkä sitä mitä olin lukenut ja kuullut muualta.

Aloittakaa vain ne kiinteät noin pienelle, mutta uskookaa, jos lapselle tulee paha allergia kannatte siitä älytöntä syyllisyyttä. Minä ainakin koen olevani syyllinen lapsen älyttömään kutinaan ja pahaan oloon.

Seuraavaa lasta täysimetän 6kk.

Vierailija

Minäkin onnistuin ja olen siitä onnellinen, ylpeä ja kiitollinen. Miksi pitkään jatkunut täysimetys ärsyttää?

Ja ap:lle, hienoa että imetys on onnistunut teillä noin hyvin. Minäkin varmaan jatkaisin vielä ellei vauvat tarvitsisi jo puolen vuoden jälkeen lisäravintoakin. Kannattaa siis pikkuhiljaa aloitella soseiden maistelu. Esim. rautavarasto alkaa puolen vuoden iässä hupenemaan. Imetystä kannattaa tietysti jatkaa niin kauan kuin itse haluatte.

Vierailija

Mitä sen on väliä imettääkö vai ei. Hengissähän nuo lapset pysyvät oli sitten rintamaidolla tai korvikkeella ja hyvin voivat. Kiinteät aloitetaan tietysti viimeistään sitten kun maito ei enää riitä täyttämään vauvan vatsaa.

Vanhempana ne kuitenkin ryyppää ja polttaa ja syö roskaruokaa. Luulenpa että se on epäterveellisempää kuin äidinmaito tai korvike tai vauvan soseet, annettiin niitä sitten missä vaiheessa tahansa.

En ymmärrä moista tuomitsevaa touhotusta puolin enkä toisin

Vierailija

kun kurkkaa tonne Vauvat-puolelle.. vastahan siellä viime viikolla äidit päivittelivät kun yli 6 kk vauvat eivät huoli soseita tai muuta kiinteää ruokaa, vain pelkkä tissi kelpaa. Sehän on kuitenkin on aivan yhtä lailla tiedossa niin kuin tämä täysimetyssuosituskin, että jo puolen vuoden ikäinen lapsi tarvitsee lisäruokaa rintamaidon rinnalle.. ja todellakin se suositushan on 4-6 kuukautta eli ei vain 6 kk ;)

Vierailija

Ei kyse ole siitä, että ketään häiritsee kuuden kuukauden täysimetys, vaan se, että MIKSI JATKAA SEN JÄLKEEN ENÄÄ TÄYSIMETYSTÄ, kun on täysin tiedossa, että lapsi tarvitsee muutakin ravintoa sen jälkeen!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat