Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HUHTIKUISET pinoon, hopi hopi! (keskiviikko)

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Katsotaan jos saisimme aikaan isommat pinon kuin eilen ja ylipäätään viime päivinä. Mitä kuuluu kaikille huhtiksille ja vauvoille? Tulkaa ihmeessä pinoutumaan kaikki, myös ne joiden vauvat ehkä eivät ryömi, kieri, ääntele, tai heräävät 10 kertaa yössä jne. Tarkoitan vain että itse välillä tulee olo että kaikkien muiden vauvat jo sitä ja tätä ja oma vauva vaan möllöttää lattialla ja sitten ei viitsi tulla edes pinoutumaan... No, ehkei huhtiksilla ole tätä ongelmaa vaan äidit vaan ovat kiireisiä (mitä en kyllä ihmettele). Onko kaikki siellä msn:ssä muuten, itse en edelleenkään ole saanut aikaan kirjautumista kun olen kuitenkin täällä palstalla usein niin tuntuu ettei aika riitä kahteen palstaan.

Kirjottelen iltapäivällä lisää. Heippa!

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

O-I: Hurjasti onnea!! Ihanaa että teille on tulossa taas vauva!! Meilläkin yritys on ollut kova jo kolmisen kuukautta, mutta kun ei niistä menkoista ole mitään havaintoa, niin kai tässä joudutaan vielä odottelemaan. Älä murehdi muiden ajattelemattomien kommenteista, vain TE tiedätte parhaiten mikä teidän perheelle sopii.

Siiri ei ryömi, kääntyy vaan selältä masulleen. Kovasti olen yrittänyt houkutella liikkumaan, mutta ei taida vielä olla sen aika. Saatiin tutuiltamme hyppykiikku. Nyt ollaan kahden vaiheilla otetaanko se käyttöön vai ei. Onko kokemuksia, puolesta tai vastaan?

Laitoin tytölle eilen supon ennen nukkumaanmenoa kun meillä yöt ovat olleet ihan mahdottomia (heräilyä tunnin, kahden välein). En tiedä johtuiko suposta vai mistä, mutta nyt Siiri heräsi vain 3 kertaa. Tänään kokeillaan taas ilman suppoa.

Mun piti mennä kouluun tänään, mutta onneksi peruimme sen: yksi ryhmästämme on nuhassa, samoin minä. Ihanaa kun sai aamulla nukkua, ei kouluunmenemisestä olisi tullutkaan mitään..Mulla on vielä illalla autokoulu, joten päivä olisi ollut TODELLA pitkä. Eli hyvä näin. Mutta enhän mä voinut levätä, piti aloittaa siivous ja jatkan sitä kunhan mies tuo pölypusseja imuriin kauppareissulta. Sitten pitäisi vielä istuttaa kukkasipulit maahan ennenkuin on liian myöhäistä.

Mitähän muuta piti kommentoida.. Ai niin, herkkyydestä. Mä olen aina ollut aika herkkä tyyppi itkemään mutta nyt varsinkin just kaikki kamalat uutiset lasten tapaturmista saa aikaan just sellasen reaktion kuin errj kuvasi: kurkkua kuristaa ja sydän meinaa pakahtua. Parempi siis yrittää skipata lehdistäkin pikkulapsia koskevat uutiset. Ennen luin hesarista aina kuolinilmoitukset ja kyynelehdin jos joku pieni lapsi oli kuollut. Nyt mä en voi edes lukea niitä kun tulee NIIN kamala olo.. :/

No mutta, nyt takaisin työn touhuun.

-Vandelis

Vierailija

Ihan ekaksi, näin viikkoja jälkikäteen, kiitos kaikille, kun toivottelitte Pihlalle hyviä toipumisia leikkauksen jälkeen. Oli ihana kuulla, että niinkin moni oli ylipäätään muistanut meidät, sillä niin vähän olen ehtinyt pinoutumaan.

Pihla vetelee päikkäreitä numero kolme. Meillä ollaan sentään useimpina päivinä sinnitelty ilman unia numero 4. Enpä kuitenkaan valita, sillä neiti nukkuu kuitenkin öisinkin 21-8 yleensä yhdellä syötöllä. On se vaan niin, että mitä vähemmän sitä yöllä heräilee syöttämään (pihlallakin saattaa yksi syöttö kestää puolisen tuntia) sitä pirteämpi on seuraavana päivänä.

Juu, meitin arki on kyllä ollut mielestäni tosi leppoisaa edelleen. Sekä esikoinen että pikkuinen ovat voineet hyvin. Pihla väänsi kaksi hammastakin viime viikolla ja aloitti vihdoin soseiden kokeilut. Minä kun luulin esikoisen kanssa, että syöttäminen on vaikeaa. No, kyllä tuo halkio lisää hommaan omat kommervenkit: pärskis, ja sose tunkee nenästä ulos ja porkkana leviää pitkin minua, tyttöä ja kämppää. Eipä silti, ihmeen hyvin tyttönen on syönyt..

Minäkin vein männäviikolla hoitopaikkahakemukset ja huokasin raskaasti. Olisi tarkoitus mennä maaliskuussa töihin, ja esikko menisi sitten hoitoon. pihlaa ovat isovanhemmat luvanneet hoitaa niin, että neiti olisi liki vuoden. Sama järjestely oli isoveikalla aikanaan. NOh, minä haluaisin kyllä olla kotona pidempäänkin, vaikka olen aina ajatellut, etten ole sitä kotiäitityyppiä ollenkaan. Kuitenkin meillä tuo talous ei vain veny minun kotona oloa. Joten etsin siis perhepäivähoitopaikkaa lapsukaisille. luultavasti joudumme käyttämään yksityistä paikkaa, sillä kunnan hoitopaikat ovat kortilla. Ja haluan päästä aivan itse valkata, että minne pistän muksuni hoitoon. Pihlakin tarvitsee kuitenkin ekstra huomiota, myöhemmin puheen kanssa ja noin. Onneksi leikkaukset saamme alta pois ennen hoitoon menoa.

Nyt kuitenkin nautimme vielä kotona olosta. Edessä on esikon synttärit, matka Nivalaan sukulaisiin, sekä joulu Lapissa (jonne lennämme lasten kanssa). Sitten tammikuun lopulla Pihlan leikkaus ja hupsan hei, taas ollaan maaliskuussa ja työt alkaa. Voi, nytkö jo aloitan tämän murehtimisen :)

Ja taas touhut kutsuu!

Lyle

ps. Pihla on toipunut loistavasti huuli-nenäplastiasta. Nyt on vain semmoinen juttu, että hänen ääni ei ole kunnolla palautunut leikkauksen jälkeen, joten tilannetta ruvetaan tutkimaan. Pitäkää peukut pystyssä, että ei olisi äänihuulet vaurioituneet leikkauksessa!

Vierailija

Täälläkin harjoitellaan kovasti eteenpäin menemistä. Otso oppi kääntymään 4,5kk;n ikäisenä selältä masulleen ja on siitä lähtien liikkunut pyörimällä paikasta toiseen. käsivarsien varaan nousee myös, mutta ei vielä hoksaa jaloilla työntää eteenpäin, halut ois kyllä kovat. Jotain ihme kylkiasentoa poitsu harjoittelee ja vänkää kädellään itteään pystyyn, ei vaan oikein onnistu vielä.

Nyt kun kaksi viikkoa sitten aloiteimme iltavellin niin yöt ovat menneet ihanasti. Otso kyllä herää öisin syömään muttei enää kahden tunnin välein ja siten äiskäkin jaksaa paremmin.

Töihin paluu olisi edessä vuosiloman jälkeen maaliskuussa. Mummo suunnittelee jäävänsä vuorotteluvapaalle kevääksi ja kesäksi hoitamaan Otsoa...se olisi kyllä ihanaa. Syksyllä sitte perhepäivähoitoon. Töitä kun on pakko tehdä jotta pärjää.

Mutta tässä tämä tänään

JOosu ja Otso

Vierailija

Me ollaan tosiaan TAAS koko porukka flunssassa, ei tosin niin paha tällä kertaa. Amanda ei vielä ryömi. Nostaa itsensä suorille käsivarsille tukien kämmeniin niin että koko vatsa on pois maasta ja sitten yrittää potkia eteen päin mutta ei siitä vielä mitään tule... On kääntynyt selältä vatsalleen jo kolme kuukautta ja tekeekin sitä koko ajan mutta vatsalta selälle on käännähtänyt vaan ihan pari kertaa. Ja tosiaan nuo kiinteät ei maistu. Tänään tein niin hyvää omena-päärynäsosetta (keitin ennen soseuttamista) mutta sehän se vasta kaameaa tuntui olevan, vielä hirveämpää kun bataatti =) Mitään ei Amanda siis suostunut nielaisemaan...

Päivähoitojutut on vähän vielä hakusessa. Täällä ei periaatteessa ole hoitopaikkoja alle kolmevuotialle. Meidän keskimmäinen täyttää ensi syksynä kolme ja menee sitten päiväkotiin, kieltä oppimaan ja lapsiin tutustumaan. En oikeen tiedä mitä teen Amandan kanssa. Jos sattuisin saamaan töitä niin ehkä sitten otamme taas au pairin. Amanda olisi sillon siis 1v5kk. Meillä on hyviä kokemuksia au paireista. Meillä on nyt rahat vähän tiukalla kun ostimme juuri talon, eli lisätulot eivät olisi pahitteeksi.

Nyt taapero tuolta huutelee äiti tule ja mun panadol hot on valmista eli ensi kertaan taas!

Vierailija

Kivaa, pino! :)

Sanna-Pauliina, et ole ainoa jonka suhtautuminen elämän kamaluuksiin on muuttunut! Ennen jos kuuli jollekulle tuntemattomalle lapselle sattuneesta onnettomuudesta, suhtautuminen oli lähinnä että onpa kamalaa, voivoi... Nykyään ei edes halua kuulla moisia tarinoita, kun alkaa kurkkua kuristaa ja rintaa puristaa.

Minä en ole vielä edes halunnut miettiä mitä tapahtuu äitiysloman jälkeen. No sen verran, että aion hyvällä omallatunnolla olla kotona ainakin huhtikuulle. Sitten ihan toden teolla töitä etsimään. Minä itse olen ollut perhepäivähoidossa ja mulla on siitä tosi hyvät kokemukset, toisaalta taas mun sisko oli päiväkodissa ja se sai sieltä paljon enemmän kavereita kuin minä hoidosta. Puolensa siis molemmissa, mulla ei ole vielä vahvaa mielipidettä asiasta :)

En tiiä voiko nää minimaaliset soseannokset vaikuttaa mihinkään, mutta meillä on ollut ihan ihme öitä taas. Tänäänkin likka heräsi aamulla puoli viisi pirteänä kuin peippo ja alkoi puristella mua nenästä (tavallinen herätyskikka)... Onneksi se nukahti vielä uudelleen, mutta sitten se kakkasi puoli seiskalta, jeejee, eikun ylös vaan. Muutenkin sillä on ollut sellasta ähistelyä ja piereskelyä illalla ja yöllä.

Mulla on tänään ihan oikeasti ensimmäinen oma iltameno ilman Helkaa - läksiäisiltasyömingit lähimpien työkavereiden kanssa. Vaikka olen odottanut että pääsisin johonkin, niin nyt jotenkin hirvittää. Oon pumppaillut maitoakin varmaan viikon tarpeisiin... Kyllä miestäkin vähän jänskättää, tyttö kun ei ole vielä suostunut nukahtamaan yöunille muuten kuin mun kanssa. Tai siis mulla ei ole riittänyt hermot kuunnella sitä huutoa.

Tässä on nyt taas mennyt kaksikin kahvitaukoa, lähden siis jatkamaan keittiön pakkaamista.

errj & H 14.4.

Vierailija

Minäkin tulin pinoa kasvattamaan. Meidän Anton ei liiku mihinkään, pikkasen yritystä on, vieläkin hermostuu lattialla tosi nopeesti, n 10 minuuttia viihtyy, sitten tulee huuto.

Meillä nukuttiin viime yö aika hyvin, ei poitsu ollu niin tukkonen ja nukahtaminen onnistui ilman huutoa. Illalla kun mentiin miehn kanssa nukkumaan, Anton heräsi ähisten, no otin hänet syömään ja syömisen jälkeen alkoi taas viime öiltä tuttu ähinä ja puhina, no päätin, että laitan pojan sänkyynsä ähisemään ja otan pois jos tulee itku. Sinnehän tuo nukahti takaisin hetkessä =)

Hoitojärjestelyistä oli juttua, minä ajon jäädä Antonin kanssa hoitovapalle ainakin syksyyn 2007 asti. Sen jälkeen koitan saada Antonin samaan tarhaan missä esikoinen on.

Täytyy mennä rauhoittelemaan Antnia, joka on tosi väsy, eli päivän jatkoja

T:Mareila+Anton 5kk

Vierailija

hurjasti onnea O.I!! Ole vaan rinta rottinkilla.. kerrot vaan kaikille että IHANAA kun olen raskaana.. ;) ja tsempit pahoinvointiin (vai muistinko oikein..oliko sulla edes.. on nyt jo useampi tunti aikaa kun luin tuon viestin..)

lylelle ja pihlalle tsempit ja peukut! bd

töihin" paluusta" .. minä olen kivasti saanut " välteltyä" työt kun olen aina ollut joko raskaana, just synnyttänyt tai hoito" vapaalla" .. (siis mulla ei oo mitään töitä joihin palata) Mutta nyt tulevaisuudessa sekin olisi edessä (kääk.. vähänkö jännittää!) Työn hakeminen ja siis etenkin sen saaminen täälläpäin ei sekään nimittäin ole mitenkään varmaa.. työttömyys on aika suurta! Mutta nyt kolmen lapsen jälkeen kyllä menee ihan mielellään töihin.. ;)

ps. nyt näkyy ja tuntuu jo toinenkin alahammas ;)

Vierailija

eilen puhkesi pojulle eka hammas.. sormella kokeillessa ei itseasiassa vielä eilen tuntunut, mutta lusikkaan kilahti selvästi. Tänä aamuna tunsin jo sormellakin sen.

Eilen tultiin reissusta.. keskimmäinen taisi vilustuttaa itsensä (no, sen siitä saa kun menee vaippasiltaan ulos kekkuloimaan..) On nyt lievää lämpöä ja räkäinen. Saa nähä tarttuuko meihin muihinkin sitten.. Nyt ei kyllä jaksais, kun on parin viikon päästä ne mun mummon hautajaisetkin tulossa.. huoh..

Nyt muuten poika viihtyy jo vähän paremmin lattialla, ja tuntuu että taidot on ihan viikossa kehittyny, mutta liikkumaan ei silti vielä ole alkanut. =)

noniin.. nyt pitää mennä.. moiks!

Vierailija

Moikka!

No meillä ei niin kovin kiirettä pidä, mutta jostain syystä en oo lähiaikoina jaksanu olla niin aktiivinen kuin aiemmin...

Ei meidänkään poitsu vielä ryömi. Liikkumishalut tuntuu kuiteski olevan aika kovat, kun hermo menee edelleenkin tuossa lattialla melko usein. Onneks ei sentään enää öisin ala huutelemaan, jos on kääntyny masulleen, vaan hetken harjottelun jälkeen ymmärtää jatkaa unia. Välillä kyllä vieläkin pelottaa, kun poitsu löytyy sängystä masultaan, mutta eihän sitä voi mitenkään estää. Jos kääntyy niin kääntyy. Muistan vaan yhden dokumentin, jossa vanhemmat kertoivat 7-kk lapsensa kätkytkuolemasta, oli kääntyny unissaan masulleen ja vanhemmat löysivät hänet sitten vaunuista kuolleena. :(

Hui, kun meni synkiksi mun jutut! No, tätähän se vissii tulee olemaan koko loppuelämä, lapsensa puolesta huolehtimista ja pelkäämistä. Ainahan sitä voi sattua mitä vaan.

Eilen täyttelin jo päivähoitopaikan hakupapereita. Päätettiin miehen kanssa, että hän on poitsun kanssa kotona toukokuun loppuun, kun itse palaan töihin huhtikuussa. Jotenki kyllä kiva, ettei tarvi heti äippäloman päätyttyä viedä poikaa hoitoon ja vielä kivempaa on se, että mieski pääsee nyt sitten hetkeksi näkemään, millasta tää kotona oleminen ja vauva-arki oikein on. Vaikka tosin onhan poitsu sitten jo vuoden, ettei enää mikään vauva, mutta kuitenkin. :)

Mites muilla huhtiksilla, menevätkö hippuset päiväkotiin vai perhepäivähoitajalle vai millasia hoitoratkaisuja teillä on?

Me haetaan ensisijaisesti päiväkotipaikkaa (kaupungilta), mutta voi olla, että tuttavapiiristä löytyy hoitopaikka, kun pari äiti-kaveria meinaa jäädä äitiyslomansa jälkeen vielä hoitovapaalle. Se olis mun mielestä ehkä mukavampi ratkaisu, viedä poitsu jollekin tutulle. Toisaalta, päiväkodistahan löytyisi sitten niitä kavereita. Mutta toisaalta, vuoden ikäinen ei kyllä vissiin vielä oikein ymmärrä noitten kavereitten päälle.. No, kaikissa vaihtoehdoissa taitaa olla puolensa.

Nyt pitäis lähteä soseen tekoon, ennen ku natiainen herää...

Päivänjatkot! =)

S ja E (1704)

Vierailija

Meilläkin on taas ollut vähän flunssaa neidillä, mutta tyttö sen kun hymyilee, vaikka vesi valuu silmistä ja räkä nenästa! Emmallakaan ei tuo liikkuminen vielä suju, kova on kyllä yrtys ja muutaman sentin pääsein jo eteenpäin ennen kun alkaa kiukuttaa. Uusi juttu keksittiin viimeviikolla ja nyt pyöritään eteenpäin. Joko kyljen kautta ympäri tai masullaan ympyrää.. Ongelma onkin tullut siitä kun neiti pyörii sängyssään ympyrää. Yöllä herää kiukkuisena siihen ettei mahdu liikkumaan kun makaa kyljellään sängyn päädyssä poikittain, eli mahdollisimman pienessä tilassa. Nukahtaa kyllä äkkiä kun saa itsensä suoraksi=)

Meidän neidillä on vanhat jo äidille tutuksi tullut rytmi mennyt aivan sekaisin. Päikkäreille ei meinaa millään suostua ja kiukkuaa vain koko ajan. Onko muilla samaa rytmin muuttumista ollut havaittavissa?

Hampaitakaan ei vielä ole näkynyt eikä oikeastaan edes odotella pariin kuukauteen, koska itselläni hampaat puhkesivat vasta vuoden ja isukillakin 8kk ikäisenä. Mutta saattaahan ne tulla ihan ajoissakin.

Sylkeminen on kyllä jotain aivan ainutlaatuista. Joudn vaihtamaan lapselle paida/bodyn joka vaipanvaihdon yhteydessä ja useamminkin jos puklauttelee. En usko kuolaamisen johtuvan edes hampaista kun on ollut alusta asti sellainen sylkykone että!

Meillä ei vielä päivähoitopaikkaa ole haettu, kun en ole vielä varma jäänkö vanhempainvapaan jälkeen kotiin vai menenkö töihin..Työpaikan etsiminen olisi edessä jos töihin haluaisin, koska valmistuin vasta edellisestä opiskelpaikasta viime syksynä ja pätkähommia tein Emman syntymään asti. Aloitan kyllä opiskelut syksyllä, joten saapa nähdä löytyisikö niin lyhytaikaista työtä mistään. Luultavasti voisin suorittaa jo joitain opintopisteitä kevään aikana ja näin voisin olla Emman kanssa pidempään. Toisaalta tekisi mieleni jo ihmisten ilmoille ja töihin!

Isännällä tänään syntymäpäivät ja neitokainen meni juuri päikkäreille joten alan kuorruttaa kakkua!

Päivänjatkoja kaikille!

Tefarica+ Emma 250405

Vierailija

Eipä ole aikoihin tullut pinouduttua täällä. Kentin hip-hop viesti sai kerrankin tämän laiskimuksen liikkeelle. Nykyisin tullut kirjoiteltua toisinaan mesen puolella.

Meillä poika ryömii, nousee kontalleen, hihkuu ja tietty valvottaa öisin. Jossain vaiheessa yöt oli jo parempia, nyt varmaankin tuo liikkeellelähtö sotkenut kuvioita.

Tällä puolella en ole tainnut mainita, että meillä odotellaan Huhtihippuselle kaveria toukokuuksi. Tämä väsymys yhdistettynä etovaan oloon on melkoinen yhdistelmä. Mutta kyllä sen kestää, pahinta taitaa olla se samperin herkillä olo...

Olemme saaneet tästä vauvasta sääliviä katseita ja huh-huh kommentteja. Harva tuntuu ajattelevan, että tahdoimme näin. Alku aivan varmaan tulee olemaan melkoinen, mutta eiköhän se ajan mittaan helpotu!

Tässähän ne tärkeimmät kuulumiset. Mukavaa syyspäivää muille Hippusille!

Vierailija

Älä välitä säälivistä katseista, sehän on aivan ihanaa että teillä on jo tärpännyt ja vauvalle on tulossa pikkusisarus =D Kovasti onnea ja ennen kaikkea jaksamista sinulle! Rankkaahan se on kun itsellä on huono olo ja vierellä pieni vaatija mutta varmasti kaikki menee hienosti!

Vielä noista kiinteistä että Amanda pitää suuta tiukasti kiinni kun lusikka lähestyykin ja alkaa kiemurtelemaan pois eli hyvä jos ylipäätään onnistun suuhun tökkäämään jotakin. Nielemistä en sitten voikaan pakottaa. Yritän kuitenkin ottaa rennosti enkä stressata, kai se siitä aikanaan.

Vierailija

..työhön/opiskeluun paluusta oli puhetta. Mä suoritan nyt muutamia kursseja tän lukuvuoden aikana ja teen opinnäytetyön valmiiksi. Sitten mulla olis vielä yksi kokonainen vuosi jäljellä opintoja. Jos tulen raskaaksi, pidän vuoden tauon vielä ja palaan opintojen pariin vasta syksyllä -07. Saattaa olla että menen tekemään keikkaa aiemmin silloin tällöin, vaikka johonkin sairaalaaan. Tuntuu että pakko on edes jotenkin pitää yllä tähänastisia taitoja..Mutta saa nähdä. Ne ajatukset tuntuu toistaiseksi niin kaukaisilta.

-V

Vierailija

Täälläkin ollaan lievässä flunssassa. Käy niin sääliksi tuota pientä tuhisijaa. Ikävintä on kuitenkin yskä, kun kovasti köhisiessään koko mahan sisältö tuuppaa tulemaan ulos. Onneksi kohoasennossa pitäminen näyttää auttavan, samoin höyryhengitys. Onko muita kikkoja? Toivottavasti tämä menee nopeasti ohi.

Flunssasta huolimatta liikkumishalut ovat tallella. Poika on vielä innoissaan mahalleen kääntymisestä, jonka oppi tuossa kuun alussa. Hän yrittää kovasti mennä eteenpäin mutta päätyykin menemään taaksepäin, mikä kovasti naurattaa äitiä, ja sitten poikaakin. Hän ei kuitenkaan osaa (tai ole tajunnut) kääntyä mahaltaan takaisin selälleen, mikä välillä selvästi kiukuttaa kovasti.

Täällä oli puhetta hoidosta. Itse olen jäämässä kotiin heinäkuun loppuun saakka. Siinä välissä, vanhempainvapaan päätteeksi, mieheni on kuukauden kotona. Pidän silloin itse vuosiloman (ihanaa, koko perhe kotona). Elokuun alusta ajattelin ilmoittaa pojan alueen päiväkotiin. Se on kuulemma hyvä paikka. Nyt lähden metsästämään flunssavinkkejä! Kivaa keskiviikkoa!

Vivi ja Joakim (30.4.)

Vierailija

On ollu niin kiire viikko, että en ole ehtinyt edes lukeen pinoja.

Ollaan ravattu Sofian kans lääkärissä ja tänään on taas käynti. Allergioita tutkitaan. Maito allergia on nyt pois suljettu...onneks. Se on niin suuri osa ruokavalioo, etenkin mun. Tänään vielä erikoslääkärin käynti, jos sit saatais olla rauhassa hetki : ) Etenkin kun Sofialla ei ole enää ihottuman ihottumaa.

Sofia ryömii jo kovaa vauhtia ja on alkanut tutkia meidän kotia. Saattaa olla eteisessä kun mä puuhaan keittössä. Välillä oikeen hätkähtää että missä se nyt on.

Töpselit ja kukat ja CD-teline on myös vaarassa koko ajana, sanan EI merkitystä opetellaan. Sofia kans on konttausasennossa ja heijaa iteensä mutta ei liiku.

Meillä oli viime viikolla muutama kamala itku päivä ja eilen huomasin että yläleuassa on tulossa etuhampaat. Vielä ei ole tulleet ikenestä, mutta varmaan pian puhkee.

Mä olen kotona ens vuoden elokuun loppuun. Sit toivon että Sofia pääsee mummolaan perhepäivä hoitoon, kun anoppi on perhep.hoitaja.

Mutta se riippuu ton kissa allergian tilanteesta, kun siellä on 2 kissaa.

Joka tapauksessa olen ajatellut yksityistä perhep.hoitajaa tästä kodin läheltä.

Mä odottelen myös rytmin vaihtoa, tuntuu että päikkärit muuttuu kolmista kaksiin aika pian. Joinain päivinä jo yhdet jäänet pois, ne vikat tai ne on ollu 15min mittaset.

No nyt se huutelee tuolla, täytyy mennä! Hauskaa päivää!

S ja S 5.4.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat