mitä 6-7kk vauva tekee

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Liikkuuko teidän vauvat ja kuinka?

Poika on kohta 7kk eikä liiku eteenpäin pyörii vain napansa ympäri, onko jäljessä kehityksestä?

entä höpötteleekö ja nauraako teidän vauvat paljon?

pika on hyvin pidättyväinen, hymyilee, muttei naura paljon koskaan.

Kommentit (4)

Vierailija

Meidän poju on nyt viikkoa vaille 8 kk ja ei vieläkään liiku paljon. Hän kyllä istuu kun nostaa istumaan ja pyörii vinhaa napansa ympäri. Viime lauantai iltana poika ihan yhtäkkiä veti itseään käsillä noin metrin puoltoista eteenpäin ja olin että nyt oppi ryömimään. Seuraavana päivänä ei kuitenkaan halunnut enää yrittääkään ja eilen sitten taas veti itseään itkun säestämänä metrin. Tuntuu siis että tietää miten pääsee eteenpäin, mutta ei nyt sitten halua liikkua!? Olen myös huolissani pojan liikkumisesta, kun muutamalla kaverilla samanikäiset vauvat ja nousevat jo tukea vasten seisomaan.

Poika on kyllä ihan nauravainen jos hänen kanssaan höpötellään ja hokee kovasti vauvaa en kyllä tiedä ymmärtääkö itse sanan merkitystä. Tilanne on nyt ollut 3kk aikalailla tämä sama, paitsi tuo käsillä eteenpäin vetäminen tuli nyt uutena tai kun sekään ei tunnu nyt sujuvan.

En nyt vastannut kysymykseesi, mutta haluaisin vastauksia niin kuin sinäkin mutsi.3-05.

Äiti 05

Vierailija

Älkää huoliko, ihan täysin normaalilta teidän vauvojen kehitys kuullostaa.

Tuon ikäisenä minun esikoiseni ei tehnyt mitään muuta kuin kääntyi selältään mahalleen ja takaisin ja vähän peruutteli. 7,5 kk iässä hän alkoi nousemaan istumaan ja sen jälkeen ei mahallaan lattialla oleminen kiinnostanut lainkaan. 10 kk iässä hän lähti etenemään peppukiitäjänä. Nyt tämä toinen on 7,5 kk ja hänkään ei ryömi, mutta on jo pari viikkoa noussut konttausasentoon ja eilen otti pari konttaus" askelta" eteenpäin. Istumaan hän on osannut peruuttaa jo reilun kuukauden.

Eli jokainen ajallaan. Neuvolassa ei oltu esikoisenkaan kehityksestä yhtään huolissaan, vaikka vähän hitaampi liikkeellelähtijä hän olikin.

Vierailija

meillä taas ei kontata ollenkaa, eikä kunnolla ees ryömitä, mutta istuttu on jo 5,5kk lähtien ,sekä 7kk alkoi seisoskella ilman tukee, nyt 8kk menee kirjahyllyn ja sohvan väliä ilman tukee, ja kävelee tuen kanssa ympäri huushollia:)sanoja jonkun verran ja matkii hirveesti, eilen oppi vilkuttamaan kun aikamme näytettiin;).mäkin eka mietin sitä konttaamista,kun ei ollenkaan mutta sitten annoin olla, ei meillä esim. minä ja mies olla vauvana kontattu ollenkaan vaan suorilta kävelemään;)ei kannata murehtia, kaikki oppii ajallaan.se on vaan tosin tyhmää, että moni kilpailee kavreiden vauvojen taidoilla.ollaan sitä itsekin ylpeitä vanhempia, mutta ei sillä että jos naapurin poika juoksee ja meidän istuu, mä olen siitä vaan iloinen;)hyvää syksyn jatkoa kaikille!krisse ja ida 8kk ja risat

Vierailija

meidän molemmat tytöt ovat olleet oikeita papupatoja ihan pienistä; pölötystä ja ääntä on riittänyt. Molemmat ovat myös olleet kovia naureskelemaan ja etenkin tämä pienempi höröttää esikoisen tempuille.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat