Minä siirryn odottajiin!!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Mutta en tämän palstan vaan ADOPTIO odottajiin. Samalla kun olemme läpi käyneet 6 x clomit, 4 x puregon inseminaation ja 1 X IVM, olemme harkinneet adotiota ja jopa jonottaneet adotioneuvontaan, käyneet adotioneuvonnan ja nyt kun vuorossa olisi IVF päätimme jättää sen väliin ja odottelemme kotiselvitystä, sitten adoptiolupaa ja sitten lasta. ELi kolme vuotta on haikara lentänyt ohi ja kun teimme päätöksen adoptiosta, tuli raskaan elämänvaiheen jälkeen taas pitkästä aikaa elämäniloisuus ja huojennus. Jos kaikki menee hyvin, meillä voi olla jo pieni kesällä! Nyt edessä muutto ja vihdoin tarvitsemme lasten huoneen!! Että näin päättyi jupiterinrenkaan pyöriminen lapsettomuutensa äärettömässä kaipuussa.

Kaikille palstailijoille hyvää jatkoa ja toivotaan, että saisitte mahdollisimman pian sen kauan kaivatun plussan!!

Kommentit (3)

Vierailija

jupiterinrengas:

Lainaus:

...nyt kun vuorossa olisi IVF päätimme jättää sen väliin ja odottelemme kotiselvitystä, sitten adoptiolupaa ja sitten lasta. ELi kolme vuotta on haikara lentänyt ohi ja kun teimme päätöksen adoptiosta, tuli raskaan elämänvaiheen jälkeen taas pitkästä aikaa elämäniloisuus ja huojennus. Jos kaikki menee hyvin, meillä voi olla jo pieni kesällä!

Mikä palvelunvälittäjä teillä on ja tiedättekö jo minkä maan/kontaktiin valitsette? Tuo " kesäksi kotiin" kuulostaa vaan niin kovin nopealta. Aikaahan tässä ei olisi kuin noin 9kk siihen. Kotiselvityksessä kun menee aikaa jonkinverran ja siihen että sen jälkeen kirjoitetaan kaikki paperit valmiiksi sekä lähetetään ne lautakuntaan, sen jälkeen adoptiolupaa joutuu Suomen päästä odottamaan noin 2-3kk ja kun paperit menevät ulkomaille niin sieltä lupa heltiää noin 6kk sisällä (jos kaikki menee hyvin) ja sitten lapsiesitystä joutuu odottamaan 3kk-1,5v. Eli mitä olen kuullut niin nopeimmillaankin tuosta kotiselvitysvaiheesta " lapsi kotiin" vaiheeseen joutuu odottamaan lähemmäs 1,5 vuotta ja usein siinä menee yli 2v.

Hienoa kuitenkin jos nyt ajat ovat nopeutuneet! :-) Tiedän kuinka pitkä odotus se adoptio-odotus on (siskon perhe on adoptoinut).

Vierailija

Jep, optimistia ollaan. Myös jonojen suhteen. Tuo ensi kesä on siis optimistin arvio, jos kaikki menee putkeen. Elelen toistaiseksi sellaisessa aikataulussa joka on siis lyhyin mahdollinen odotusaika. Ja tiedän kyllä, että mitä vaan voi tapahtua ja odotus voi venyä, mutta katsotaan sitä sitten kesällä.. Joka tapauksessa kun on muutto edessä, niin neuvonta tätimme suositteli tekemään sen niin pian kuin mahdollista, ettei se vaan menisi uuden perheenjäsenen kotiintulon kanssa päällekäin. Ja asunnon myynti/ja uuden löytyminen vie aikansa (pienelle adoptiolapselle muutto on liian iso muutos heti kättelyssä). Että tällaista.

Lene74, onnittelut raskautumisesta, oletkin jo aika pitkällä. Ja niinkuin totesit, kun päätös on tehty olo helpottuu kummasti! Hyvää odotusaikaa ja masun kasvatusta sinulle!

Vierailija

Kokemuksesta tiedän, että tuo on ihana päätös ja antaa ihan uudenlaista iloa ja helpotusta elämään. Odotuksenne on viimein alkanut. :)

Minä plussasin juuri adoptiopäätöksen jälkeen (clomit oli olleet käytössä ja laparoskopiakin takana, ja ehkä lapsettomuusstressin väheneminenkin vaikutti). Vaikka mulle kävikin eri lailla, olen tosi onnellinen puolestasi, kun tiedän miten helpottavalta tuon päätöksen tekeminen tuntuu. Nyt pääsette keskittymään lapsosen odotteluun pettymysten sijaan. Toivottavasti prosessi menee nyt nopeasti eteenpäin teillä - olettehan jo aika pitkällä adoptiotaipaleella!

Lene rv 26+1

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat