Rytmihäiriöitä...

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Onko kellään muulla ruoan jälkeen rytmihäiriöitä? Itelläni nyt viimeisen viikon aikana aina pienenkin syömisen jälkeen on parin tunnin ajan rytmihöiriöitä. Onko normaalia raskaana ollessa??

Neuvola on viikon päästä, kysyn siellä tarkemmin, mutta olis kiva tietää onko kellään teistä samaa?

Mulla on myös paniikkihäiriö, joten tälleen yksin kotona ollessa rytmihäiriö päällä ei oo mikään hirveen herkullinen olo.. Pelkää et jotain sattuu vaikka yleensä rytmihäikät kai onkin vaarattomia.

Pirun inhottavan tuntusia vaan..

Kommentit (4)

Vierailija

Mulla hieman sama tilanne. Aina ruuan jälkeen tulee rytmihäiriöitä! Mulla on lisälyöntejä, mutta enimmäkseen tiheälyöntisyyttä. Syke saattaa nousta yli 120 ihan levossa!!!

Puhuin lääkärille (ei neuvolassa) noista sykkeen nousuista ja sanoi, että tarkistellaan asiaa vauvan synnyttyä. Kyseessä voi kuulemma olla joku sydämen johtoratahäiriö. Pääsen siis lisätutkimuksiin vasta myöhemmin ellei asia ala kovasti vaivata. Ilmeisesti raskaus voi aiheuttaa tollasta, koska heti ei asiaa tutkita. Niin on multa tietysti EKG otettu, mutta ei siinä mitään näkynyt. Kohtaukset on niin lyhyitä ettei niitä saa " kiinni" eikä ne tuu just silloin kun oon siä EKG:ssa.

Kannattaa manita asiasta neuvolassa. En kuitenkaan usko että asialle mitään tekevät. Raskaushan tunnetusti aiheuttaa kaikenlaisia oireita, jotka häviävät vauvan syntymän jälkeen.

Koitahan jaksella!! (Mulla myös paniikkihäiriö ja tiedän millaista on pelätä yksin kotona...)

violet rv 33+5

Vierailija

muistan et ainakin joissain raskauksissa on ollut tosi usein rytmäreitä, ei tosin 2h kestäviä, mut useita pitkin päivää. väsymyskin lisää niitä ja kahvi.

Vierailija

Esikoista odottaessani runsaat 12 vuotta sitten mulla oli myös rytmihäiriöitä. En muista että niitä olisi tullut juuri ruokailun jälkeen mutta aika usein kuitenkin. Lekuri sanoi että ovat täysin vaarattomia ja seurataan jos ne jatkuvat synnytyksen jälkeen. Eivät jatkuneet.

Sain kolmannen lapseni viime lokakuussa. Synnytyksen jälkeen rytmihäiriöt alkoivat taas. Niitä tuli todella paljon aina vuorokauden mittaan, myös öisin. Varasin ajan lääkärille joka passitti mut kilpirauhaskokeeseen sekä sydänfilmiin. Kilpirauhaskoe oli ok mutta sydänfilmissä näkyi joitain heittelyitä. Lääkäri arveli että rytmihäiriöt johtuivat väsymyksestä kun jouduin heräilemään vauvan kanssa monta kertaa yössä. Rytmihäiriöt loppuivatkin kun tytön yöt rauhoittuivat, neiti taisi olla vajaan puolen vuoden ikäinen.

Kannattaa ehdottomasti mainita asiasta neuvolassa jotta saat mahdollisesti apua! Noi rytmihäiriöt ovat tosi ilkeän tuntuisia vaikkeivat tosiaankaan ole välttämättä vaarallisia. Tsemppiä!

Tansku, muksut & vaavi rv 30+5

Vierailija

Moikka!

Jouduin kunnolla syynäykseen kanssa kun paniikkihäiriötä epäiltiin ja kaikki fyysinen haluttiin sulkea pois. Sydänfilmissä näkyi ylimääräsiä lyöntejä ja sain lähetteen kardologiselle..(mahtoikohan nyt mennä oikein?)

Siellä ultrasivat sydämen, josta ei löytynyt mitään poikkeavaa. Sain myös vuorokaudeksi sen seurantalaitteen, johon tallentui muutama rytmihäiriö. Sanoivat että suurimmalla osalla ihmisiä on tiedostamatta rytmihäiriöitä, mut vaarattomia. Ja käskitvät palaamaan asiaan kun vauva on syntynyt, jos on tarpeen.

Että sano ihmeessä neuvolassa niistä! Suomessa hoidetaan niin hienosti raskaana olevia, että ihan omankin mielenrauhan takia pyydä lähete tutkimuksiin!

Mukavaa odotusaikaa sinulle! :)

Joulumöhis rv33

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat