Tekstiilituholaisiako??.

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Siivosin tässä kesällä vaatehuonetta & kävin läpi vauvanvaatelaatikoita, löysin parista laatikosta kolme tosi pientä " toukan" kuorta. Ihmettelin niitä mutta en sen enempää asiaa ajatellut. Nyt taas kävin noita laatikoita läpi & taas oli noita kuoria ilmestynyt.. Tutkin sitten vaatteita jos niissä olisi reikiä, mutta yhtä omatekoista villapukua lukuuunottamatta muissa ei ollut mitään. Tuossa villapuvussa oli selässä reikä, mietin että saattaa olla jo siinä ollutkin aiemmin. Mutta voisi olla mahdollisesti jonkun tuholaisen tekemä.

Tarkemmin asiaa ajatellessani muistin, että olen löytänyt kolme oudon näköistä n.3mm kokoista karvaista ötökkää ympäri taloa viimeisen 6kk sisään. Mutta vaatteista en ole niitä elävänä löytänyt. :/

Onko kellään vastaavaa kokemusta?, miten täytyisi menetellä?.

Itse olen oikea siisteysintoilija & voitte arvata että etoo nuo ötökät.. ;)

Kommentit (2)

Vierailija

Joo, luulen myös että ei ole koi koska en ole nähnyt koiperhosia meillä.

Vaikuttaa tosiaan tuolta turkiskuoriaiselta!, etenkin tämä pisti silmään:

" Toukat jättävät jälkeensä ruskeankeltaisia ja viivallisia nahkoja, joissa on pitkä ja joskus jopa tuuhea karvatupsu toisessa päässä."

&

" Kerrostaloissa turkiskuoriaiset leviävät muun muassa hormeja, rakoja, putkistojen läpivientejä ja porraskäytäviä (yleensä pystysuorasti) pitkin eri huoneistoihin, joten ongelma koskee usein koko taloyhtiötä."

Nimittäin noita " nahkoja/kuoria" löytyi vain tuolta vaatehuoneesta, ylähyllyltä jossa vaatelaatikot on. Lisäksi tajusin että meillä on ihan tuon ylähyllyn yläpuolella ilmanvaihtoaukko/putkisto, joten on varmaan tulleet jostain muusta asunnosta meillekin. :/

Villavaatteita meillä ei ole kuin muutama vauvan & ne on kyllä puhtaina säilötty. JA vain yhdessä niistä näytti tuo reikä olevan. Täytyy varmaan varmuudeksi vielä pestä ne..

Täytyy myös varmuudeksi ottaa yhteyttä taloyhtiöön..

Hitsit että harmittaa!.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat