Koska ultrassa pitäisi näkyä jotain?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Tulin IVF/ICSI hoidoilla raskaaksi ja nyt itse siirrosta on kulunut tasan 4 viikkoa (raskasviikot siis 6+0). Sain hyperin ja nyt kun kävin tänään jälkitarkastuksessa ultrassa ei näkynyt pienokaista. Ensi viikolla on uusi ultra.

Pitäisikö sen siis jo näkyä ultrassa ja mikä on nyt vialla kun sitä ei näkynyt? Onko se siis kuihtunut pois???

Kommentit (8)

Vierailija

Ja tuolloin kun mitään ei näkynyt, diagnoosi oli kohdun ulkoinen. Eli kaipa viikon päästä sinullekin osaavat selvemmin sanoa. Mutta onhan näitä tapauksia, joissa on oltu lähettämässä jo kaavintaan, kunnes parin päivän päästä onkin löytynyt ultrassa syke...

Vierailija

... viikolla 5 pitäisi jo näkyä sikiöpussi ja jotain muutakin (istukan/sikiön alku???), viikolla 6 näkyy sikiö ja syke... onko sulla raskaustesti positiivinen??? Jos on positiivinen, niin voi olla kohdun ulkopuolinen, jos näkyy sikiöpussi, mutta ei muuta, niin on tuulimuna... ei kuullosta hyvältä tässä vaiheessa... toivottavasti seuraava ultra tuo varmuuden, mistä on kyse...

Pahoitellen,

Eemeli

Vierailija

Hei,

Toivotaan, että kaikki on hyvin. Olen hoidossa yksityisellä ja ultra on aina ollut aikaisintaan 7+0. Silloin nähdään sydämen syke, eli sen takia ei aikaisemmin ole ultraan " vauvaa katsomaan" päässyt. Mutta siis tämä on minun kokemukseni ja meidän klinikan käytäntö. En osaa sanoa, pitäisikö sikiön jo näkyä ja ovatko sitä edes tutkineet - jos pääasiassa on ollut hyperistä selviämisen tutkiminen...

Vierailija

Kyllä lääkäri oli ihan kokenut (erikoistunut lapsettomuushoitoihin yksityisellä puolella), mutta laitteiden kunnosta en tiedä.

Tuntuu nyt vaan niin tyhjältä. Ensin pitkät hoidot ja viikko saikkua, sitten viikko töitä ja kaksi saikkua (viikko tiputuksessa sairaalassa). Nyt etovaa oloa on kestänyt vajaa viikon ja lisäksi hyperin turvotus vielä painaa päällä. On vain hirveää odotella vielä viikko ultraa ja kestää tätä kauheaa oloa. Sitten saada tietää että se onkin tuulimuna ja taas odottaa pääsyä kaavintaa muutaman viikon.

Tuntuu että eihän näitä hoitoja kestä hullukaan (rankkoja niin henkisesti kuin fyysisestikin).

Vierailija

meille tehtiin icsi 22.9., ja vuoto alkoi pp12. kestäen 6pv. Sitten oli 4pv taukoa ja vuotoa taas viime pe ja sitten su. Perjantaina tein käskystä testin, joka positiivinen. Mutta jouduin lääkäriin su kun vuotoa runsaasti ja sain lähetteen lks:n maanantaiksi, jolloin tehtiin ultra ja mitään ei näkynyt, kuten olin arvellutkin. Sanoivat tulleen kesken. Mutta minulla munasarjat suurehkot ja limakalvo vielä paksu, joten vuotoa pitäis tulla. Mutta se on tyystin lakannut. Soitin oys:iin ja sanoivat et jos ei ongelmia tule voin hyvin odotella 1.11. olevaan tarkistukseen. Mutta jos kipuja niin heti hakeuduttavat hoitoon. Koska ei vieläkään voida sulkea pois kohdunulkoista. Kun munasarjojen suuruus voi johtua siitäkin...et nyt sitten vaan odotellaan. Toivottavasti ei joutuis kaavintaan ja muuhun vastaaavaan. Vaan kaikki hoituis itestään....

Vierailija

... HSG arvo ainakin oli ollut tosi hyvä... nyt en tainnutkaan lukea kovin hyvin - oliko sulla siirretty 1 vai 2? Kohdun koosta en osaa sanoa mitään... voi olla, että ultralaite on ollut jokin aataminaikainen - oliko lääkäri kokenut näissä asioissa? Taitaa olla niin, että tilanne selviää vasta viikon päästä - toivottavasti hyvään suuntaa!!

Eemeli

Vierailija

Muistaakseni HCG oli jotain 250 kaksi viikkoa siirron jälkeen.

Nyt tällä viikolla on ollu tosi ällö olo ja eilen aamulla oksensinkin.

Mikään ruoka ei tahdo maistua, mutta yritän kuitenkin syödä vähän väliä jotain pientä.

Kohdun koko oli ultrakuvista päätellen 19.5*11 eli ihan pienen pieni ja siinä näkyi vaan joku pieni haalea piste. Lääkäri sanoi ettei tosta voi valitettavasti päätellä yhtään mitään ja sanoi että ensi viikolla pitää kyllä tutkia tilanne uudelleen.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat