Eronneet, joilla lapsi/lapset isänsä luona säännöllisesti!

Vierailija

Minua on alkanut ärsyttämään sellainen, kun lapset isällään, niin aina kun lapset tulevat takaisin kotiin, saan tuomisiksi hirveän likavaatepussin!

Kuulostaa varmaan naurettavalta, mutta kun itse laitan puhtaan vaatekassin lapsille mukaan, niin olisi kiva saada ne pestyinä takaisinkin.Pyykinpesukone miehelläni, joten ihan hyvin voisi ne vaatteet pestä.

Sanoisitteko asiasta, vai oletteko sopineet pelisäännöistä jo heti erottuanne? Vai, miten olette toimineet? Meillä tilanne varsin uusi, joten en tiedä miten toimia..

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

Meillä pesee mummikin osan pyykeistä, vaikka lapset olisi vain viikonloppukylässä.

Sitten tiedän perheitä, joissa isän uusi shoppailee lapselle vaatteita ja ne vaatteet pysyy isän luona eikä kulje lapsen toiseen kotiin. Niistä huolehtii siis se koti, jonne hankittu. Nämä toisen kodin vaatteet ja tavarat on tiett siitä hankalia, että hassu hankkia 2 polkupyörää, 2 toppapukua, 2 luistimet jne.

Mutta olisiko teillä mahdollista lähettää isän luo osa vaatteista ja sopiisitte, että isä huoltaa ne seuraavaksi viikonlopuksi ja sinä et laita lapselle repullista tavaraa mukaan - laitat ehkä vaan ne isoimmat ja tärkeimmät kuten ulkovaatteet.

Vierailija

Mikä ihme tässä on, kun äidit haluavat erossa lapset itselleen ja sitten huutelevat perään että mies ei hoida yhtä paljon kuin he? Halusivatko he todella ne lapset? Yhdenkään yh-isän en ole kuullut täsät asiasta valittavan, vain meidän äitien!

- Entinen yh-äiti-

Vierailija

Niinkuin sanoin, kuulostaa naurettavalta tosiaan, mutta miksi miehen pitäisi päästäkään helpommalla? Ihan samalla lailla lasten hoito kaikkine askareineen kuuluu isällekin, eikö?

No, täytyy puhua näistä säännöistä siis..

ap

Vierailija

Minä laitan pussilisen puhtaita vaatteita ja saan takaisin KAKSI pussia likaisia!! Sieltä tulee jotain miehen suvun ikivanhoja ainakin kuudella lapsella kierrätettyjä vaatteita likaisina minulle pestäväksi. No, rehellisyyden nimissä; pesen vain puolitpista pussilista likaisia, sillä puolet kierrätysvaatteista on niin kulahtaneita ja rikkinäisiä ettei niitä voi enää käyttää yhtään missään, edes mökillä.

Ja mielummin näin, että laittamani vaatteet tulevat likisena takaisin. Ennen homma toimi niin, että minun laittamani liki uudet ja siistit vaatteet jäivät isälle kaappiin ja tilalle tuli pussillinen näitä kierrätysriepuja. Tuli kalliiksi pitää lapset siisteissä vaatteissa....

Vierailija

Vois siinä samalla siis pyörittää ne muksujen vaatteetkin!

Sano toki asiasta, varsinkin jos tilanne uusi, niin mitä aikaisemmin otat asian puheeksi, niin ei tule sitten myöhemmin napinoita.

Vierailija

vaan puhtaat ja likaiset on sekaisin kassissa, haistele siinä sitten mikä on puhdasta ja mikä likaista. No, olen ratkaissut asian niin, että laitan koko kassillisen koneeseen oli puhtaita tai likaisia ;)

Mutta ei ole tullut mieleenkään vaatia vaatteiden pesua viikonlopun aikana, en ole edes ajatellut asiaa.

Vierailija

mutta musta olisi kivat jos kuraa valuvat saappaat ja kuravaatteet olisi edes huuhdeltu mutta ei... joskus saattaa saapaskassin pohjalla olla monta lapiollista hiekkaa, savea ja multaa. Se ottaa päähän.

Vierailija

VALTATAISTELUA SINÄ KÄYT! Mitä etuja saavuttaisit yksinhuoltajuudessa? Paitsi passin hakeminen?

Vierailija:

Lainaus:

Sittten kehtaa alkaa raivoamaan kun vihjailen että olisiko yksinhuoltajuus paikallaa...

Vierailija

Mies ei edes kylvetä lapsia jollen erikseen mainitse siitä... Lisäksi muksut on äkäisiä ja huomionkipeitä viikonlopun jälkeen. Vanhempi sanoo että isi laitto videot päälle ja pelas itse tietokonetta.

Sittten kehtaa alkaa raivoamaan kun vihjailen että olisiko yksinhuoltajuus paikallaa...

Vierailija

Kyllähän lapsista huolehtiminen tosiaan kuuluu molemmille vanhemmille, pyykinpesuineen. Eri asia jos asiasta sovittu yhdessä miten toimitaan.

Vierailija

Siis meillä vaatteet vaihdetaan lauantaisaunan jälkeen ja lasta lähdetään kuskaamaan sunnuntaina noin klo 15 takaisin äidilleen. Ei onnistu tuossa ajassa pesu ja kuivatus. Ei ole kuivausrumpua yms. Onneksi ei ole lähiäiti valittanut asiasta. Kai silläkin nyt joku järki on.

Muuten harmittaa, kun meille tullaan ihan ryntteissä ja mua hävettää käydä edes kaupungilla. Tekisi mieli kuten yhden edellisenkin huutaa, että tää ole mun lapsi, kun on puettu rikkinäisiin verkkareihin ja liian pieneen takkiin. Yhteen aikaan ostettiin koko ajan vaatetta ja niitä ei ikinä näy täällä. Laskin, että pelkästään paitoja ostettiin 9 kappaletta 8 kuukauden aikana ja silti meille tuli aina sellaisissa paidoissa, jotka voisi viedä kaatopaikalle. Pahinta on, että tulee suoraan koulustakin rispaantuneessa paidassa ja polvista rikkinäisissä verkkareissa. On sanottu asiasta äidille ja muutosta ei vaan tule. Kerran mies sanoi äidille, että ei ota lasta meille lainkaan, jos ei ole kunnon farkkuja ja siistiä paitaa kaupunkivaatteiksi mukana. Sen jälkeen ollut vaihtelevasti paremmat mukana...

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat