Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita Streptokokki-positiivisia??? Neuvoa!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Tayssista tuli äsken resepti, jossa käskettiin aloittaa s-kokin takia viikon lääkekuuri....Neuvolassa ei osattu sanoa tästä mitään!? Osaako joku neuvoa, jolla on tämä vastaava tilanne ollut....Olisin hyvin kiitollinen!!! Rv24+4 meneillään. Vaikuttaako vauvaan?

Kommentit (2)

Vierailija

Ei suinkaan raskaana oleville määrätä sellaisia lääkkeitä, jotka vauvaan vaikuttaa. Että syö kaikessa rauhassa :)

Streptokokkia ei välttämättä odotusaikana hoideta. Sen olemassaolo pitää vain tietää synnytyksessä, kun se voi tarttua vauvaan. Mä olen syönyt tosiaan kaksikin lääkekuuria streptokokkiin enkä kyllä tuskaillut sitä onko vauvalle pahaksi vai ei... pakko kai sitä on lääkäreihinkin luottaa...

Heinähattu:

Lainaus:

Tayssista tuli äsken resepti, jossa käskettiin aloittaa s-kokin takia viikon lääkekuuri....Neuvolassa ei osattu sanoa tästä mitään!? Osaako joku neuvoa, jolla on tämä vastaava tilanne ollut....Olisin hyvin kiitollinen!!! Rv24+4 meneillään. Vaikuttaako vauvaan?

Vierailija

Edellisraskaudessa jo oli, silloin löytyi vk 28 eikä lääkitty koska lääkekuuri ei siihen läheskään aina auta.

tässä kolmannessa raskaudessa streptokokki oireili ihan alkumetreiltä ja sain lääkekuurin heinäkuussa, viikkoja oli kai 17 tai jotain. se kuuri (v-penisiliiniä) kyllä auttoi.

streptokokki ei ole vauvalle vaarallinen raskausaikana mutta jos synnytys pitkittyy sinut laitetaan antibioottitippaan, viimen taisi lääkäri sanoa, että joka kuudes tunti tiputetaan. edellinen synnytys kesti neljä tuntia ja rapiat eikä minua pantu tippaan, vauvan tulehdusarvoja seurattiin kuitenkin useampana päivänä varmuuden vuoksi koska jos streptokokki pääsee vauvaan se hoitamatta aiheuttaa verenmyrkytyksen ja voi tappaa.

Uusimmat

Suosituimmat