Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helluntaisrk:aan kuuluvia tulossa häihin,

Vierailija

miten suhtautuvat tanssimiseen?

Kommentit (13)

Vierailija

kumma kyllä olen naimisissa hellarin kanssa, joka kyllä kävi nuoruudessaan baareissa.

me kyllä kumpikin juodaan, tosin ei ikinä humalaan. pidän hänessä siitä, että hän on uskova mutta ei katso olevansa parempi kuin muut sen takia.

vastasin jo aiemmin en vaan muista numeroani ;)

Vierailija

Eli kuka mitenkin. Eli osa tykkää tanssia ja osa ei. Kristinusko ei aseta tanssimiselle rajoituksia, tanssimisessa ei sinänsä ole mitään pahaa/väärää. Tuskinpa siellä teidän häissä mitään lapdancea tai strippausta aletaan harrastaa ;)

Vierailija

Olenollut ikäni helluntailainen. Kyllä ärsyttää, että jotkin selvät raamatun asettamat arvot painetaan villaisella ja katsotaan vaan mitä muutkin uskovaiset saavat tehdä. Jokainen tekee omantuntonsa mukaan asioita. Eri sitten onko varaa kehuskella olevansa kovinkin uskovainen, jos rajat ovat täysin hämärtyneet. Tanssi on ihan ok juttu. Minä en tanssisi siitä yksinkertaisesta syystä etten osaa. Voihan sitä vain katsella. Ei uskovaisten takia kuitenkaan ohjelmanumeroa tarvitse muuttaa. Jättävät tulematta ne jotka eivät tanssimista hyväksi. Alkoholipitoiset häät masentavat minuakin ja tanssihäissä usein on tapana nautiskella sitäkin pitemmän kaavan mukaan.

Tuota nuorten diskoissa käymistä en ymmärrä. Kyllä uskovaisilla täytyy olla omatkin paikkansa missä viettää vapaa- aikaansa. En oikeasti ymmärrä sitä, että moraali ja raamatunarvot ovat uskovilla hakusassa. Ei ole järkeä sanoa olevansa esim. kasvissyojä jos kuitenkin syö lihaa?! ihan nyt näin asiasta toiseen.

Vierailija

eikä ole koskaan kenenkään sukulaisen häissä " mekkalaa" nostanut mistään häihin kuuluvista tempauksista. Ja on ollut hyvillä mielin paikalla. Ryypiskelyt ja tanssit kestää seurata mainiosti. Jopa kiusoittelee veljiään krapulasta tms. Ja hän on normaalioloissa aika kiihkoilija. Osaa ilmaisesti olla puuttumatta toisten suunnitelmiin..

Vierailija

että eihän se ole uskovaisilta kielletty, kuten sanoit, että Jeesuskin joi viiniä. Raamatussa sanotaan, että älkää humaltuko viinistä, sillä siitä seuraa irstas meno... Mutta kuten kaikki tiedämme suomalaisen juomakulttuurin, vedetään perseet olalle ja kohelletaan kännissä eikä sitte muisteta seuraavana päivänä, mitä on tullut tehtyä, niin varmaan se on syy, miksi monet uskovaiset ei halua juoda. Ja joillekin uskoville se on asia, joka muistuttaa entisestä elämästä, mahdollisesti jopa alkoholismista, josta on pelastuttu. Mutta itse uskovaisena en näe pahana asiana nauttia esim. häissä tai ruoan kanssa lasin, pari viiniä, koska alkoholi ei ole ollut mulle koskaan asia, joka olis ollut mulle ongelma. Ja omissa häissäni tanssittiin häävalssi :)

Vierailija

Muiden tanssiminen ei minua häiritse. Olen tanssinut tosin

vanhojentanssit, mutta ne otin enemmän esityksenä kuin

parinetsintänä.

Uskoni perustuu Raamatun mukaiseen elämään pyrkimiseen ja

siinä yritän parhaani. Minun kohdallani siihen eivät kuulu discot

tai baarit. Enkä toivo sitä muidenkaan helluntainuorten harrastavan.

Uusimmat

Suosituimmat