APUA RASKAUSPAHOINVOINTIIN pikaisesti kaivattaisiin...

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Ja tämä pahoinvointi ei ole sitten mitään aamuun sijoittuvaa vaan kestää vuorokauden ympäri! Oksentaa ei oo (vielä) tarvinnu, mut kaukana ei oo ollu! Töissä olo on yhtä tuskaa, tänäkin aamuna olin menossa kahville, ja kun avasin kahvihuoneen oven, alko mahoton yökkäily! Samoin illalla tulin 22 jälkeen töistä kotiin, kun mies oli tehnyt ruokaa, en pystynyt ollenkaan syömään, pelkkä ruoan tuoksu etoi ja pahasti!

Mikä ihme tähän voi auttaa?!?!

Toinen asia: aivan järkyttävä väsymys! Kävin tänään hb testissä, oli yli 130, joten ei siinä mitään vikaa, mutkun töissäkin ovat jo huomanneet kun jatkuvasti haukottelen ja veto on ihan poissa. eilen jo työkaveri sanoikin, et sulla ei oo nyt kaikki ihan kunnossa...

Mutku en viiti kertoo raskaudesta vielä näin alussa kellekkään!

HJelppivä, toivoo Miisa rv 6+4

Kommentit (9)

Vierailija

että mulla tosin aamu oksentelut jatkuu edelleenkin. Mä valitettavasti kuulun niihin jotka laattaa koko raskausajan. Toivottavasti kenenkään muun ei tarttis kokea tälläista.

t.Nia

Vierailija

mutta olo oli todella älköä!!!! Olin sairaslomalla useita viikkoja, suosittelen. Olo helpotti viikolla 20 vasta. Ja poika tuli, vaikka tyttöä odottelin juuri tuon pahoinvoinnin takia.

mujerita+poika5vko

Vierailija

mulla viikkoja nyt 30 ja vieläkin ällöttää. joskus aamuisin pitää yrjötä että uskaltaa aamupalaa syödä ettei kaikki heti tule ylös. pahoinvointiinhan auttaa tietty B-vitamiini, olisko ollu B-6 mut itsellä kyllä kaikki vitamiinit ja raudat on tullu vaan ylös. mun päivittäistä oksentamista kesti varmaan viikoille 20 asti. mutta jos sua vaan tekee pahaa kaikki hajut mutta et ole oksentanut niin eikös se ole ihan normaalia. tuo kahvi on varmaan kaikista pahin haju mitä raskausaikana on, ja paistetun ruuan tuoksu. itse en kestä vieläkään paistetun sipulin tuoksua.

toisille auttaa hapankorput, toisille suolakurkku. syöt tosiaan vaan mikä tuntuu maistuvan. kyllä mullekkin sanottiin että vauva voi hyvin vaikka itsellä olisikin tosi paha olo, että kyllä se oman ravintonsa ottaa.

just kylmät marjat, piimä, raejuusto, marjakiisselit ym sellaiset auttoivat kyllä jos mitään ei pystynyt syödä. ja tosiaan mahaa ei saisi päästää kovin tyhjäksi, pientä purtavaa koko ajan. tyhjä mahakin voi saada voimaan pahon...

mutta kyllä se siitä. itsekin olin tosi epätoivoinen kun tuntui että mikään ei auta... kyllä se viimeistään loppuu vauvan synnyttyä! tsemppiä!!

Vierailija

Mulla oli ihan samanlaista kuin sulla. Ei tarvinnut kovinkaan montaa kertaa oksentaa mutta olo oli kamala ja väsymys kaupan päälle. Mulla helpotti viikolla 10-11. Siihen ei oikein auta mikään, jos oksentelee rajusti niin silloin lääkäri voi määrätä pahoinvointilääkettä. Mutta muutoin syö / juo vain sellasta mitä pystyt, mulle sano terkka että ei tarvi siinä vaiheessa muistella ruoka-aineympyrää vaan pääasia on että yleiskunto säilyy ja pystyy jotain syömään. Ja kuten terkka mua sillon lohdutti, mä lohdutan sua: mitä huonommin voit sitä paremmin vauva voi =) On kovin hormoonisia vauvoja nämä meidän vauvelit. Mulla teki hyvää iltaisin kun keitin Earl Grey teetä ja maustoin sen sokerilla makeaksi ja se " helpotti" aina hieman. Samoin raikas vesi. Älä yritä väkisellä syödä mitään mikä tekee huonoa.

Onnellista odotusta sulle ja kesävauvallesi! =)

Terkuin,

Annu 15+3

Vierailija

niin mene homeopaatille. Ei tarjoa sulle kemiallisesti tuotettuja lääkkeitä vaan näitä homeopaattisia valmisteita jotka parhaimmillaan auttaa sut pahoinvoinnin yli ja tukee jopa sikiön kehitystä masussa. Itse hain apua vasta viikon 20 jälkeen ja harmitti turhaan kärsiä koko kesä kauheasta ällötyksestä, pahasta olosta ja tolkuttomasta väsymyksestä. Viimeisenä oljenkortena menin tonne ja oli kertakaikkisen positiivinen kokemus.

Vierailija

semmonen juttu että voit hakea saikkua jos et jaksa töissä. Itse olin 2vkoa sillä en tehnyt muuta ku nukuin ja koitin saada jotain syötyä. Neuvolaan vaan yhteyttä!

Vierailija

mutta en voi sanoa muuta kuin että kyllä se siitä. Itse olin 3kk saikulla oksentamisen takia. Josta 5vkoa olin tiputuksessa sairaalassa. Oksentelu tosiaan oli 24h vuorokaudessa. ja painoa putosi tarpeeksi.

Kokeilin itse kaikki konstit, mutta mulle ei auttanut lopulta muu kuin toi tiputus hoito. Tsemppiä sulle :)

t.Nia ja toukka 35+3

Vierailija

Vaivaan auttoi kai parhaiten aika ;) mutta myös kylmän syöminen helpotti oloa, pakkasesta kuluikin melkoinen määrä jäisiä marjoja ja mehujäitä. Ja ihan surutta söin kyllä ihan mitä vain mikä sillä hetkellä tuntui hyvältä!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat