Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei laitetaan parhaita lukulämyksiä pinoon (aikuisten) ja jotain vinkkiä/ arvostelua

Vierailija

Aloitan:

Eija Wager, Tupaantuliaiset Italiassa

Italiassa asuva toimittaja Eija Wager toteutti haaveensa ja osti maapalan pienestä vuoristokylästä Como-järven länsirinteillä. Hän muutti Milanosta Molobbioon, teetti puolilahosta navetasta tuvan, raivasi ja rakensi oman maaseutuidyllinsä.

Kirjassa Eija Wager kertoo hauskasti ja kiinnostavasti niin elämästään, rakkaista eläimistään ja kyläläisistä kuin byrokratian ja kunnalispolitiikan mysteereistä. Lukijalle näyttäytyy italialainen arki ja sen huolet, murheet ja ilot.

Näin siis kirjan takakansi keroo kirjasta. Itse luin sen ahmimalla ja saatoin " nähdä" kaiken kuvatun. Auttanee asiaa, että on tullut matkusteltua joskus tuolla Como-järven seutuvilla.

Kommentit (11)

Vierailija

Erinomaista fantasiaa on Robin Hobbilla, ensin Salamurhaajan taival -trilogia, sitten Lordi Kultainen -trilogia, josta tosin on viimeinen osa vielä suomentamatta. Olen täysin hurahtanut näihin.

Myös Linnunradan käsikirjan liftareille kaikki viisi osaa luin juuri heti kun 13-vuotias poikani oli ne ensin lukenut;-)

Sieltä on hyvä heitellä erilaisia kommenttaja, joista muu perhe ei ymmärrä mitään;-) Hulvatonta tekstiä

Vierailija

Kirjat ovat nimeltään

Luolakarhun klaani

Hevosten laakso

Mammutin metsästäjät

Tasangon vaeltajat

Luolien suojatit

Kertovat yhden päähenkilön kautta neandertalilaisten ja nykyihmisen kohtaamisesta jääkauden aikaan. On siis aivan viihderomaaneja, romanttista tarinaa, mutta sisältää samalla paljon tietoa ja kuvauksia sen ajan ihmiselämästä. Todella sivistävää tällaiselle hömppäkirjallisuudenkin ystävälle.

Vierailija

Colorado Avenue

Puodinpitäjän poika

Erikin kirja

Parasta pitkään aikaan lukemaani kotimaista, joskin ruotsinkielisestä käännetty.

Mä en ole kriitikko, mutta todella paljon lukenut, ja voin sanoa, että näitä en unohda koskaan.

Uusimmat

Suosituimmat