Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meillä on rahat ihan loppu ja Visankin raja 10e vaille täynnä

Vierailija

mistähän sitä taikois edes 50e loppukuuksi tai mieluummin 100e kun on 2 vaippaikäistä ja vaipatkin vielä ostettava?lapsilisät menee aina kun tulevat asuntolainavastikkeeseen y.m.s joten niistä ei apua.

Ei myöskään ole ketään keltä voisi pyytää lainaksi senttiäkään.

Visa kortin raja on täyttynyt noin tarkkaan niinkuin kyllä melkein joka kuukausi mutta nyt varsinkin kun ollut isoja laskuja tyyliin vakuutus ja lääkkeitä taas maksussa.Tulisipa joskus se päivä kun saisi kuukausittaista tuloistaan laitettua edes vähän sivuun näitä isoja laskuja varten.Sitä kaipaan siltä ajalta kun olen itsekin työssä enkä kotihoidontuella vaikka eipä se sittenkään hirmuisen ruusuiselta näytä varsinkaan jos päivähoitomaksut nousee kun huonopalkkaisella alalla olen mutta kuitenkin se älyttömän matala bruttotuloraja täyttyy ja menee täysi päivähoitomaksu lapsista.

Ahdistaa!!!

Sivut

Kommentit (28)

Vierailija

kaupan kassalle ilta/viikonloppu töihin vähäksi aikaa että saisitte pikkasen tilannetta paremmaksi? Mulla ei koskaan ole noin tiukkaa ollut joten en voi kun kuvitella miltä susta tuntuu, mutta mä varmaan hommaisin jonkun pikku työn että saisin raha-asiat järjestykseen. Tai jos oman ammatin kautta vois tehdä sillon tällön pientä keikkaa? Tosta ei nyt ole paljon apua just nyt, mutta kuulosti siltä että tilanne ei kauheesti ole parempi ensi kuussakaan joten jotain lisä ansioa kannattas kyllä harkita.

Vierailija

Meillä ei tosin ole visaa, mut luotollinen tili on tyhjä ja seuraavat lapsilisätkin tavallaan jo käytetty. Mä teen satunnaisia töitä ja nyt ei oo taas mitääntiedossa, mieheni opiskelee, lainasta maksamme vain korot.

Ekaks kannattaa varmaan miettiä, onko mitään myytävää. Onko teillä ylimääräiset lastenvaunut tai polkupyörää, josta joku vois maksaa muutaman kympin? Tai myy lastenvaatteita ja tavaroita, pieneksi jääneitä tietenkin. Mä keräsin mieheni saunailtaporukan pullot talteen. Niistä saan sen verran rahaa, että saan ruokaa vielä pariksi päiväksi, mutta ei aina kehtaa pullojakaan roudailla kaupaan.

Vierailija

* vaunulenkillä käy kiertämässä puistoja ja pusikoita ja kerää vaunun koriin tyhjät pullot (niitä riittää ainakin täällä) ja vie kauppaan josta ne saa rahana (tai vastaavasti osta ruokaa yms.)

* katso kaikki säästöpossut, taskunpohjat jne. missä voisi olla kolikoita jemmassa.

* pistä huutonettiin nopeilla 2-3 päivän huudoilla kaapin perukoilta käyttämättömät lastenvaatteet ja esim. hyväkuntoiset lehdet, tarrat, postikortit jne. Menee yleensä helposti kaupaksi kun ei pyydä liikoja. Kirppari ok, mutta pöytämaksut on aika isoja ja menee eka myynnistä pois.

* vie divariin lehdet, kirjat, kasetit, levyt, CD:t, videot, dvd:t joita ei enää käytetä teillä.

* Visan voi tosiaan vähän ylittää, mutta ei ole suositeltava keino

* www.pikavippi.fi (satasen laina, joka maksetaan pois 115e 7 päivän tai 120e 14 päivän jälkeen) tai www.hetilainaa.fi, josta saa enemmän + maksuaikaa mutta korko on iso.

* voisitko katsoa jonkun naapurin lasta ja saisit siitä vähän rahaa tai ulkoiluttaa koiraa tai kastella kukkia kun naapuri on pois tai käydä siivoamassa jonkun vanhuksen luona - laita lähikaupan seinälle lappu.

Vierailija

tuttavasi eivät asiasta puhu, vaikka heillä joskus tiukkaa olisikin. En minä ainakaan viitsi hirveästi huudella, että rahat on loppu tältä kuulta, vaikka joskus niin käykin.

Vierailija

Voisitko itse jakaa mainoksia? Suuria rahoja näistä ei tule, mutta tuleepa kuntoiltua samalla.

Tai otat vaikka tilapäisesti lapsia hoitoon, ilmoitus kaupan seinälle.

Sitten myöhemmin on muutama kymppi enemmän rahaa.

Vierailija

eikä se ainakaan meille ole vaihtoehto koska sitten ensikuussa kun se tulee maksuun niin menee taas kaikki mitä tulee siihen ja lainaan y.m ja kierre ei katkea tai edes summa pienene koskaan.

Ap

Vierailija

ei ostella pahemmin eineksiä eikä syödä ulkona. Kytätään tarjouksia ja vertaillaan kg gintoja. Ei tuu kuin 2 lehteä joista toinen miehen työn puolesta, nettimaksu on vain 10e/kk ja siitä ei edes voitais luopus miehen työn vuoksi eikä mielellään muutenkaan, makeisia tai muita herkkuja ei ostella kuin harvoin. Limonaadiin tupakkaan tai alkoholiin ei mene yhtään.

Ap

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat