Voiko hoitovapaalla tienata yhtään työllä?

Vierailija

Vai vaikuttaako kaikki tulo heti?

Tiukaksi vetää tää hoitovapailu, siksi mietin et jos jotain iltahommia alkas kyselee..

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Eri asia on tietenkin, jos on odottamassa toinen työpaikka, jonne aikoo palata hoitovapaalta..tällöin työnantajalla saattaa olla mielelipiteensä asiasta.

Vierailija

koska lapsi ei ole kunnallisessa päivähoidossa. Teet sen verran töitä, etteivät tulorajat ylity, jotta saat myös täyden hoitolisän. Muutenhan siinä ei ole mitään järkeä mennä töihin ja menettää osa hoitolisästä.

Vierailija

Olen kotona hoitamassa kohta vuoden ikäistä. Mulla ei oo työpaikka odottamassa. Ja lasta olisi tarkoitus isän hoitaa, sillon ku mä töissä. Eli esim. iltasin ja viikonloppusin.

ap

Vierailija

noin 1400 kuukaudessa eikä se mitenkään vaikuta mun kotihoidon tukiini. Tietty vaikuttaa sitten verotuksiin, mutta eipä tuo järin iso ole siltikään.

Vierailija

ja kun meni tiukaksi, niin aloin tehdä keikkaa omalle osastolleni. Huvitti, kun joka keikasta piti tehdä aina työsopimus.

kelalle ilmoitin kiltisti tuloni, aika useinkin koska ne yleensä vaihtelivat. Ansaitsin n.400-600e/kk ja normaalin hoitorahan lisäksi tuli vielä kuntalisä ja saimme vähän vielä hoitolisääkin, koska mies ei mikään hyvätuloinen. Pärjättiin aika mukavasti, koska keikkapalkka esim. yövuoroista oli tosi hyvä. Nyt olen töissä ja lapsi p-kodissa ja tuntuu, että pärjättiin paremmin rahallisesti hoitovapaani aikana.

Vierailija

Äskeinen (14) on oikeassa. Ja kyllä tässä joillekin on järkeä, meinaan mistäs mä asiakkaat teen hoitovapaan loputtua jos en koko ajan pysy bisneksessä mukana...?

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

harva kunta hoitolisää kuitenkaan maksaa.

Siis kotihoidontuki muodostuu hoitorahasta ( jonka saa jokainen, jos lapsi EI ole kunnallisessa päivähoidossa ), hoitolisästä ( joka on tulosidonnainen, ei KUNTAsidonnainen ) ja mahdollisesta kuntalisästä.

" Harva kunta hoitolisää kuitenkaan maksaa"

Mitäääh...?

Vierailija

Hoitoraha ei ole töistä riippuvainen vaan lapsen hoidosta.

Mutta jos työnantaja on antanut vapaata lapsen kotihoitoon, niin vapaa ei ole myönnetty muualla työskentelyyn.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Vierailija:

Lainaus:

Hoitoraha ei ole töistä riippuvainen vaan lapsen hoidosta.

Sunnuntailta ei makseta tukea, joten ei sunnuntaitulojakaan huomioida hoitolisää laskettaessa.

Ap se on, joka ei vieläkään ole kertonut että saako se mitään hoitolisää. Jote turha siitäkään on elämöidä ennen tietoa, harva kunta hoitolisää kuitenkaan maksaa.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat