Menogon ja IUI

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Hei!

Mulla olisi edessä eka inssi ja mukana menogonpiikit. Ne aloitetaan kp3 ja kp10 tienoilla katsotaan ultralla onko mitään tapahtunut. Kuinka pitkälle noita piikkejä jatketaan? Onko kokemuksia?

Oletteko pistelleet illalla vai aamulla? Onko väliä? Itse pistän aamulla.

Clomit eivät mulla tehonneet lainkaan ja menogon kp3-kp8 annostuksella 75IU ei johtofollia. :(

Mulla on pco. Teroluteilla kierto tarkalleen 26 päivää, ilman teroja ei vuotoa lainkaan. Nyt mukana myös metformiini, jonka aloitin n. 2 vko sitten.

Kommentit (4)

Vierailija

Piikittelyä jatkettaneen niin kauan, että jotain tapahtuu... eli itse piikittelin Gonal-f:ää ekassa inssissä kp5-kp13, toisessa kp5-kp14. Ultrat on olleet aina kp 10 ja kp13-14, inssit vasta kp17. Käsittääkseni mulla on ollut aina melko pitkät piikittelyajat, mutta onhan heitäkin, jotka piikittävät monta viikkoakin.

Minä olen aina piikittänyt illalla, kun se on jotekin sopinut omaan aikatauluun paremmin. Väliä ei kai ole muulla, kuin sillä että piikit otetaan suunnilleen samaan aikaan joka päivä.

Toivottavasti se johtofollikkeli löytyy!

Vierailija

Insssistä sinänsä ei ole kokemuksia, mutta arvelisin, että piikkejä jatketaan, kunnes 1-2 munista on kasvanut jotain 20-22 mm, eli ovis olisi sitten käsillä - joillakin kestää pidempään, joillakin vähemmän pidempään... muistelen, että joku Verkkiksellä oli piikittänyt 20 päivää ja tuloksena oli terve vauva :-)

Tsemppiä!

Eemeli

(mun yleinen mainospätkä: 4*ICSI takana, otetaan lahjoituksena vastaan ylijäämälääkkeitä loppuvuodesta olevaan hoitoon: Menopur / Menogon, Pregnyl, Orgalutran... mailaile:

eemelikaksi@hotmail.com)

Vierailija

Toisessa jouduin jatkamaan piikittelyä pidempään eli siis clomit kp3-7 ja siitä suoraan menogon kp16 tai 17 asti ja vielä pregnyl. Kumpikaan inssi ei tuottanut tulosta. Nyt IVF/ICSI ja Procren+Gonal-F 900 IU+Pregnyl+ Lugesteron100mg(3x2). Kattelin tossa Gonal-F:n hintoja ja meinas kyllä tulla itku. Onneksi ollaan NKL:lla eikä muut hoidot maksa niin paljoa.

Takaisin vielä aiheeseen, että kyllä ainakin mun mahdottomassa munisten kasvatuksessa menogon auttoi suunnattomasti!

Vierailija

mulla on nyt menossa toinen piikittelykierto..

ekassa mentiin clomit 100mg kp3-7, menogon kp8-10, follikkeliultrassa kp11 yksi 14,5mm follikkeli, toinen follikkeliultra (ei piikkejä välissä) kp19, ja silloin follikkeli oli 21,5mm, samaan syssyyn pregnyl. sitten lugesteron 200mg/vrk ->

eli 10kpl clomeja, 3 menogonpiikkiä a 75iu, yksi follikkeli

tässä kierrossa clomit ja menogonit samalla tavalla, mutta kp 11 ultrassa oli kaksi vain 12mm follikkelia, niin jouduin pistämään vielä kp11-13 menogonia. kp14 oli follikkeli ultra, ja lääkäri kehui hyvänkokoiseksi löytämäänsä follikkelia (yhtä), kp14 pistettiin pregnyl.

kp15 tehtiin eka inssi, ja silloin ultrassa näkyi se toinenkin follikkeli, saman kokoisena, kuin se toinenkin.

eli 10kpl clomeja+ 6 menogonpiikkiä a 75iu, kaksi follikkelia.

tähän kiertoon lääkäri halusi nostaa lugejen määrän 400mg/vrk.

lisäksi aloitin eilen metut, ja maha on IHAN sekaisin..

seuraavaan kiertoon ja inssiin, jos sellainen tulee, lähdettäneen systeemillä: clomit, menogon niin kauan kuin tarttee, pregnyl, luget, ja metut.. suunnittelen alkavani laskemaan taas painonvartijoiden pisteitä, mutta en ole vielä tarpeeksi motivoitunut..

hohhoijaa.. apteekkari rikastuu näillä mun hoidoillani täällä takahikijällä.. =)

-ennis-kp16pp1

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat