Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pissasta pieni kysymys :)

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Mitäs se tarkottaa, että ois hiukan valkuaiset koholla siinä sticksissä?? Vai oliko ne valkuaiset... joku sinne päin ainakin.

Ja liittyykö se jotenkin siihen raskausmyrkytykseen, kun epäilevät mulla muutenkin sellasen olevan tuloillaan :( ??

Kiitos jollekin joka osaa ja viitsii avittaa epätietosta!!

Jonsku rv34

Kommentit (6)

Vierailija

Viides siis tulossa kolmen viikon päästä ja koko raskauden ajan olen ollut seurannassa ja käynyt neuvolassa alusta asti kahden viikon, nyt viikon, välein. Äitipoli seurannassa olen myös, viime viikolla vietin yön osastolla kun alapaineet nousivat ollen korkeimmillaan 164 / 117, mutta kun levossa pärjäillään niin jatketaan saurannoin.

Täällä ei lääkitystä kovin hevillä irtoa ja kun ollaan näin lähellä loppua niin ehkäpä kai käynnistelevät kun/jos tarvitsee. Ja tuohon toksemiaanhan liittyy voimakas turvotus, päänsärky, vannemainen kipu ylävatsalla , verenpaineen kohoaminen ja turvotukseen liittyvä äkillinen painonnousu....

Itsellä siis nousivat paineet viikko sit aika korkeelle, mutta silti kotona olen ja en erityisemmin tarkkaile itseäni mitä nyt mittaan paineet aamuin illoin ja sit kannattaa välttää kovia ääniä ja kirkasta valoa, ne voivat ärsyttää paineita. Erityistä syytä paniikkiin ei ole, toksemiahan aiheutti ennen kouristuksia kun ei osattu seurata sitä, mutta nykyään se on erittäin harvinaista, joten jos kerta seuraavat tilannetta niin voit olla aikas rauhassa.

Ja lepohan on se mikä kannattaa. Aina kun mahollista niin käy pitkälles ja jätä suursiivoukset ja kaikki muu rehkiminen pois.

Rapuäiti 37+0

Vierailija

valitettavasti muitakin oireita löytyy :( Ensin kiinnittivät huomiota järjettömään turvotukseen (ja varmaan siitä johtuvaan painon nousuun). Sitten huomattiin, että yhtäkkiä on alkanu rr nousta ja nousta vaan. (Yläpaine sais nousta 25:llä ja alapaine 20:llä ja mulla on tähän mennessä noussu yläpaine 31:llä ja alapaine jotai 20 hiukan yli...) Olen nyt joka toinen päivä käyny kontrollissa painosta ja rr:sta. Paino onneks pysyy nyt samana, mut rr edelleen nousussa :(

Aamulla olin labrassa toksemia-kokeilla ja huomenna saan niistä tulokset. Terkkari soittaa mulle sitten keskusteltuaan lääkärin kanssa, että mitä tehään.

Terkkari sano sitte lisäksi, että jos alkaa ihan järkyttävä päänsärky, kipuilua ylävatsalla tai jos alkaa näkemään mustia/värillisiä palloja ni välittömästi polille... Hiukan hysteerisenä tuijottelen koko ajan seinille, että näkyykö niitä palloja :)

Ajattelin sitte, että kun ne valkkaritkin oli koholla ni eikös nekin oo joku oire siitä?? Kuka tietää, vois kertoo!?!

Onkos sinulla jotai muuta oireilua taikka mitä ne siellä sanosivat siitä??

Vierailija

Pissassa yhden+ verran valkuaista aamulla. Painoa oli tullut viikossa 1700g lisää ja paineetkin on noussut. Eilen oli lukemissa 119/83, paljon mulle koska aikaisemmin pyörinyt suurinpiirtein lukemissa 90/52. Eli alhaiset ollu normaalisti. Tähän kun kerroin vielä kärsineeni päänsärystä jo muutamia päiviä niin neuvolan tätikin vähän huolestui.

Sain lähetteen äippäpolille, aika ens torstaina. Ja odottavan aika on pitkä. Onneks kuitenkin perjantaina pääsee edes käymään neuvolassa. Nyt vaan oikeastaan ajattelen asiaa koko ajan ja pelkään, että on kehittymässä raskausmyrkytys. Tarkkailen jatkuvasti oikeestaan vauvan liikkeitä, onneks jumppaa ainakin vielä ihan vilkkaasti.

Myy rv 35+4

Vierailija

Mä olen ollut äippäpolin seurannassa turvotuksen ja verenpaineen takia nyt 4 viikkoa. Sain heti verenpainelääkkeet, jotka auttavat pitämään sen paineen sallituissa rajoissa. Ei siis niissä joita neuvola vahtii vaan mulla esim. yläpaine pitää olla alle 145 ja alapaine alle 105. Turvotusta on mulla paljon, mut polin mukaan " jos ei jää nilkkaan kuoppaa kun painaa sormilla" niin sitä ei ole nimeksikään. Eipä ole jäänyt kertaakaan vaikka painoa tulee parhaimmillaan 3 kiloa viikossa.

Mulla muuten helppas ne pilkut silmissä heti kun sain lääkkeen.

Nyt neljän viikon onnistuneen hoidon jälkeen on pississä hiukan plussaa ja paineet taas nousussa. Jos jotain positiivista pitää keksiä niin a) oloani seurataan sekä neuvolassa ja sairaalassa - mitään katastrofaalista ei pitäisi päästä käymään b) eivät anna kuulemma mennä yliaikaiseksi.

Sellaista,

knoppe 38+3

Vierailija

Mulla kävi nimittäin ihan samoin eilen, että oli stiksissä arvot koholla ja vein tänään uuden näytteen labraan, huomenna tulee tulokset. Sanoivat että voi olla myrkytyksen alkua tai pissatulehdusta, sekä stiksi on niin herkkä että tippa valkovuotoakin voi värjätä sen " väärän väriseksi"

Mut onko sulla noita muitakin myrkytyksen oireita? ihan itsekin olisin kiinnostuntu :)

Vierailija

Veinkin eilen sitten pari tuubia pissaa, ja soitin tänään tulokset: normaali tulos. Luultavasti mulla lisääntynyt valkovuoto aiheutti pienen plussan...

t, Toivon odottaja, 36+2

Uusimmat

Suosituimmat