~~Lokakuisten KESÄKUU ~~

Vierailija

Huhuu! Missä kaikki lokalutuiset luuraa????!?!?!?! Tulkaahan nyt kertomaan kuulumisia ennenkuin tämä ketju kuolee kokonaan.

Veikka täyttää tänään 8 kk!!!

Pistetääs pinoon meidän vauvojen taitoja ja kehittymistä, minä aloitan:

Veikka:

- nousee polvilleen tukea vasten (kerran jopa seisomaan)

- nousee istumaan ja istuu tukevasti

- edelleenkin ryömii eteenpäin, ei konttaile

- päristelee suullaan

- osaa juoda maitoa itse pullosta

- syö melkein kaikkea mitä suositellaan, paitsi kananmunaa ei ole maistanut

- ihaninta: osaa halata ja hamuta poskea suullaan :)

Tarkoitus ei ole kehuskella vauvan osaamisella, kaikkihan kehittyvät omaan tahtiinsa, olisi vain kiva saada listattuna miten meidän lokavauvat kehittyy :) :)

Viikonloppuna nautiskeltiin ihanasta säästä ja käytiin metsäretkellä Nuuksiossa, paistettiin makkaraa nuotiolla ja nuuskittiin suloista metsän tuoksua. Veikka nukkua tuhisti Ergossa :) Hyvää keliä luvattu myös ensi viikolle, joskohan sitä kohta pääsisi vaikkapa rantsuun!

Esikoisen uimakoulu alkaa huomenna, typsy on ihan into piukeena sitä odotellut viimeiset viikot. Oppi pari viikkoa sitten ajamaan ilman apurattaita, sekin on röyhistänyt neidin rintaa viime aikoina. Lapset kasvaa vinhaa vauhtia!

Jaa, nyt täytyypi kai lähteä iltapesulle ja nukkumaan, ei koskaan tiedä millainen ensi yöstä tulee. Viime aikoina on ollut tyyliä joka toinen yö rauhallinen, joka toinen kitinäinen. Ja viime yö oli rauhallinen....

Hyvää alkuviikkoa kaikille ja muistakaahan kirjoitella!!!

Yrjö ja Veikka 8 kk

Sivut

Kommentit (48)

Vierailija

No onpas sentään lohdullista ettei muillakaan ole pelkkää auvoa... ;) Eilisen kruunasi vielä viime yö, jolloin tyttö heräsi kuusi kertaa. Voi prkl... Aamulla otti jo niin koville etten jaksanut edes lähteä esikon maaliskuis-porukan tapaamiseen, vaikka olin sitä jo kovin odotellut. :(

Neuvolaan mentiin sentäs, ja se olikin positiivinen yllätys. Uusi lääkäri, ja vieläpä ihan mukava! Jipii! Neidin mitat ovat nyt 8250g, 69,7cm ja pipo 44cm. Tuo paino oli ihan positiivinen ylläri, päästiin taas nousevalle käyrälle. Siro tyttönen meilläkin kuitenkin - ainakin esikoiseen verrattuna.

Juhannuksena meidät on kutsuttu kaverin valmistujaisia viettämään. Tiedossa on pienet juhlat, nuotiolla istuskelua ja saunomista, sekä tietysti hyvää ruokaa. Illaksi tullaan varmaan kotiin, aika rauhallista tietysti oltava lasten kanssa...

Me ollaan lähdössä miehen kanssa viikonloppuna Tallinnaan ihan kaksin, mun vanhemmat tulevat hoitamaan lapsia. Ollaan poissa kokonainen vuorokausi, ja nyt mua on ruvennut jänskättämään miten ne pärjää jos vauva jatkaa samaa rataa huutoa ja heräilyä. No, kai ne pärjäävät. Onhan niitä kaksi, ja sehän on vaan vuorokausi. Mulla on suuret odotukset piiiiitkistä aamu-unista... ;)

Vierailija

Meidän vkl-reissu Tallinnaan sujui hyvin, suunnitelmien mukaisesti syötiin, nukuttiin ja käytiin taidenäyttelyssä. Isovanhemmatkin olivat pärjänneet lasten kanssa ihan ok, tosin olivat kaikessa auttamisinnossaan sekoittaneet kaikki mun systeemit (pyykit, tiskit, kierrätysroskikset, vaipat...). Mutta hyväähän nuo tarkoittivat... Mites Ykän reissu meni?

Ostettiin eilen vauvalle ekat kengät, kun tuo haluaisi jo ulkonakin nousta seisomaan. Voi jösses,neidin jalka onkin sitten kokoa 20! Tuntuu aika isolta! Joko muilla on kenkiä ostettuna, ja mitä kokoa hankitte?

Jahas, nyt tarttee kuulemma mennä laittamaan aamupalaa. No, palaan asiaan myöhemmin.

Suhni & Tyttö 8+kk

Vierailija

Elän täällä vähän epävarmoissa tunnelmissa. Käytin Veikkaa perjantaina lääkärissä ja hän otatti nieluviljelyn, josta löytyi streptokokki. No, poju sai antibiootit ja lääkäri myöskin löysi sydämestä sivuäänen. sitä ei ole aikaisemmin todettu ja voi hyvin olla että johtuu tästä streptokokista ja sairastelukierteestä. Kuinka kauan lie ollut Veikalla tuo bakteeri elimistössä :-/((( Nyt muutkin perheenjäsenet on tutkittu eikä ole bakteeria muilla.

Tänä aamuna sitten mulla, miehellä ja Veikalla näyttäsi taas alkaneen flunssa, pojalla nenä vuotaa ja mulla ja miehellä kurkku kipeä. No, ehkä tämä sitten on virus kun pikkumiehelläkin on kuuri kesken ja silti tuli sairaaksi. Tuo sivuääni mua kyllä mietityttää. Odottelen juuri lääkärin soittoa että mitä tehtäis tuon suhteen jatkossa, mennäänkö tarkempiin tutkimuksiin vai mitä. Poika on kyllä ihan hyväkuntoisen oloinen tuota flunssaa lukuunottamatta.

Nyt pitää ruveta antamaan pienelle miehelle lounasta, onneksi ruoka maistuu.

Y ja Veikka 8,5 kk

Vierailija

ja terveisiä jalkapallon kotikatsomosta. Ennen nautimme isosta kuvasta videotykin avulla mutta päätimme että uuteen taloon emme sitä enää viritä. Pallo näyttää nyt niin pieneltä =).

Nautin tässä punkkua ja nachoja. Suklaatakin on. Hyvästi taas terveelliset tavat.

Ekan raskauden jälkeen masu palautui yhtä timmiksi kuin ennen mutta kyllä silloin treenasinkin hulluna. Olen tosi kiitollinen omista ihanista pojista (eivät kuitenkaan itsestään selvyys) mutta silti jurppii miksi naiset saavat kärsiä raskauksien tuomista muutoksista. Itse sain jo esikoista odottaessa suonikohjuja ja nyt toisesta niitä tuli lisää. Missähän ne kannattaisi leikkauttaa? Meillä löytyy suvusta veritulppaa ja omat kohjut särkivät jo raskausaikana.

Niin ja rinnoista puhumattakaan. Ekan imetyksen lopetettua entisistä b-kupeista ei ollut tietoakaan, ei sitten löytynyt täytettä enää a-kuppeihinkaan. Tuskin nytkään mitään jää. Raskausarvilta onneksi säästyin mutta nekin kuulema vaalenevat ajan myötä.

Mukavaa iltaa,

J ja pojjat

:)

Vierailija

Toivottavasti saan tämän viestin taas perille. Olen käynytkin lukemassa teidän muiden kuulumisia täällä, mutten ole saanut aikaiseksi laittaa viestiä. Tuntuu että koko ajan on hirveä kiire ja on päiviä, jolloin minuutin välein kuuluu jostain suunnalta "ÄITI", "ÄITI", ja pää on hajota. Lisäksi pikkuneiti 7kk 2vkoa mennä viuhtoo ympäriinsä ja hänen peräänsä on pakko katsella kaiken aikaa...

Oma pää ei kestä sitä, että kotityöt, joita koettaa saada tehdyksi, joutuu keskeyttämään 500 kertaa eikä mitään saa hoidettua loppuun yhdellä kertaa...

Sori valitusta, mutta sen verran on pakko jatkaa, että tällä uudella palstalla minua ärsyttää suunnattomasti viestiketjun automaattinen oletus pinota viestit alekkain, ja lukiessa joutuu skrollaamaan koko pinon alas saakka. Lisäksi tekstityyppi ym eivät käytössä ole oikein toimivia...

Pahoittelut siis valivalista, mutta nyt listaan tähän mitä meillä osataan, ikää tänään tasan 7kk 2vkoa:

* Jokelletaan kaikkea, aappaap, pääpää, äitiii, ättää, tättää, tätiii, s-äännteitä tulee, ja f-äänteitä myös

* Ryömii kroolausasennossa kovaa vauhtia mihin mieli tekee ympäri kotia. Omat lelut eivät kiinnosta, sen sijaan kaikki muu:)

* Pinsettiotteella poimii myös pienet roskat lattialta näppärästi

* Istuu syöttötuolissa sekä hetkittäin itse lattialla, muttei vielä aktiivisesti nouse istumaan

* Nousee konttausasentoon ja heijaa itseään siinä

* Tunnistaa kun kysyy missä sisko, isi, veli, kääntää katseensa heti heitä kohden

Meillä on tänään ollut kova ukkonen suoraan päällä, mutta ehdin neidin laittaa jo ulos vaunuihin ovenpieleen katoksen alle nukkumaan, joten nukkui siellä sikeästi tietämättä mitään ukonilmasta ja raekuuroista ja rankkasateesta.

Hyvä vaan että sataa, sen verran on ollutkin kuivaa ja todella pölyistä.

Kurjaa kuulla, että esim. Rizalla on ollut yöt rikkonaisia. Kolmen lapsen kokemuksella musta itsestäni tuntuu, että juuri tässä iässä öitä rikkoo eniten lapsen oma psyykkinen kehitys: se että eriytyy omaksi minäksi ja eri henkilöksi kuin äiti, alkaa vierastaa, motoriikka ja fysiikka kehittyy kaiken aikaa ja lapsi oppii jatkuvasti uutta. Kaikki päivällä koettu, varsinkin rutiineista poikkeava ja paljon vieraita ihmisiä sisältävät tapahtumat vaikuttavat mielestäni tosi vahvasti tämän ikäisen vauvan yöuniin, koska hän käsittelee päivän tapahtumat yöllä alitajunnassaan. Silloin hänen täytyy varmistaa, että on turvallisesti äidin vieressä ja omassa kodissaan.

Juhannussuunnitelmista: me ollaan menossa mökille mummin ja vaarin kanssa, toivottavasti on ok-ilmat...

Nyt on taas pakko mennä!

Terveiset kaikille lokamammoille!

Vierailija

Voi vadelma!!! Meillä menee yöt koko aika taas huonompaan suuntaan=( Viime yönä nukuin kait jotain 2-4h, yhteensä....Että kaffetta kuluu tänään!

Valmiiksi huonontuneita yöunia sekoittaa käynnissä oleva maitoaltistus. Meillä kun on se B-todistus Kelassa vetämässä noista sikakalliista korvikkeista, niin halusivat nyt uuden maitoaltistuksen....Saatiin onneksi aika tosi nopsaan ja eilinen kökittiin lasten polilla prick- testeissä ja maitoaltistuksessa. Prickeissä ei onneksi mitään ollut! Ja altistuksestakaan ei mitään röyhtäilyä ja yhtä pulautusta kummempaa koitunut....Mutta kotona sitten, hoh hoi! Jesse oksensi yön aikana kahdesti ja aamulla kerran. Paukuttelee kun isot miehet=/ Reppana pieni! Lisäksi puskee taas jonkin sortin räkätautia päälle....

Joo......Ja meillähän syödään edelleen 1-2 kertaa yössä, pitäisi varmaan kokeilla unikouluttaa, kunhan saadaan taas tää maitoasia päiväjärjestyksestä! Ois ihan kiva vaan saada pikkuhiljaa kaverin maitoihin se Kelan korvaus. Elokuussa kun tippuu noille hoitorahoille, niin kuukauden maidot omasta kukkarosta ois 1/3 kk:n tuloista!

Muutoin kaveri on kuin naantalin aurinko! Harjottelee konttaamaan lähtöä nytkyttämällä itteensä konttausasennossa ihan koko ajan. Tonkii ja tutkii joka paikassa, mihin ei saisi mennä ja komentelee! Hassu kuolaava kaveri, joka ryömii julmettua vauhtia veljensä perässä ja murisee=D

Että tälläinen vuodatus tällä kertaa....Aurinkoista jussiviikkoa kaikille!

K&J

Vierailija

Jatkanpa nyt kun päivällä jäi vähän viesti kesken kun poika kaipasi..

Meillä oli tänään 8kk neuvola ja kaikki oli hyvin. Pituus 70cm ja paino 8710g. Terkalle ja lääkärille puhuin pienestä huolestani kun poika ei vielä itse edes yritä nousta konttausasentoon, pysyy siinä kyllä hienosti ja heijaa itseään pitkään, kun hänet laittaa siihen asentoon. No, kumpikaan heistä ei ollut huolissaan ja kuinka ollakaan kotona poitsu sitten muutaman kerran yritti nousta konttausasentoon!

Tuosta nukkumisesta vielä, että meillä poika vähän aika sitten alkoi heräämään viiden jälkeen aamulla (normaalisti herää 6-6.30). Reilu viikon yritin saada uudestaan nukahtamaan tassuttelemalla, mutta siitä ei tullut kuin huutoa. Kun sitten mitään edistystä ei tapahtunut ja olin itse tosi kiukkuinen aamuherätyksistä, niin päätin että huutakoon sitten. Poika nukkuu omassa huoneessaan ja aamulla kun heräsi, kävin laittamassa tutin suuhun ja toivotin hyvää yötä. Ekana aamuna itki 2 tuntia ennenkuin nukahti ja meinasin jo monta kertaa luovuttaa kun tuntui itsestä niin pahalta toisen huudattaminen. Seuraavana aamuna itki n. 2 minuuttia ja nukahti ja kolmantena aamuna heräsi vasta kuuden jälkeen.. Joten vaikka tota huudattamista nykyään pidetäänkin huonona juttuna, niin meillä se toimi ehdottomasti paremmin kuin tassuttelu. Enkä jaksa uskoa että mitään pysyviä traumoja lapselleni aiheutin.

Nyt taidan mennä katsomaan mitä mies ja poika touhuavat, kun kuuluu niin kova nauru.

-mingu ja Onni 8kk1pvä

Vierailija

Fami kyseli leluista. Meillä on ihan älyttömästi vauvaleluja mutta ne eivät kiinnosta enää yhtään. Isoveikka on kolme vuotta vanhempi joten meiltä löytyy poikien leluja moneen lähtöön. Suosituimpia ovat olleet brion junarata, pikkuautot ja mainitsemasi dublot ja niistä vielä se vähän isompi versio. En muista nimeä eikä taida suomesta saada, kummit toivat ison läjän tanskasta. Niitä voi sitten yhdistää dubloihin.

Taaperokärry, mopo ja potkuauto ovat olleet kovassa käytössä myös. Kirjat ja nuppipalapelit ovat myös kivoja. Fisher Pricen parkkitalo vähän vanhempana oli suosikki. Löytyy myös kaiken maailman vedättiviä ja soivia juttuja. Soivaa traktoria, junaa, koiraa jne. Muotopalikkapurkkikin on hyvä.

Kaikesta parhaimpia ovat olleet ns. sanotut epälelut esim. keittiön purnukat ja kauhat.

Soittimet ovat mielestäni myös kivoja (niin jos oma pää kestää apinaorkesteria).

Itse emme ole ostaneet vauvalle leluja ja melkein kaikki esikoisenkin lelut ovat tulleet lahjaksi (oli suvun eka lapsenlapsi).

Kaikki kirjat ovat meidän perheessä erittäin tervetulleita lahjoja. Vauvasta asti luin esikoiselle kirjoja ja nyt kolmevuotiaana hän jaksaa keskittyä ja kuunnella satuja loputtomiin. Mielestäni se on hyvä juttu, lukeminen kannattaa aina.

Huomiseen, J ja pojat

Vierailija

Mieltä kalvaa nyt ikävä tunne että jotain on unohtunut, ja se saattoi olla tärkeääkin. Hmmmm.... No, jospa se tässä kirjoitellessa palaisi mieleen...

Meillä onkin juuri sopivasti vauva ottanut "edistysaskelia", joten innolla listaamaan:

*Konttaa!! (Tänään ekaa kertaa)

*Eka hammas! (Eilen, ja itkua riittää)

*Nousee polvilleen (perjantaina ekaa kertaa)

*Ärisee ja örisee (tosi naisellista ;)

*Syö erityisen mieluusti puuroa, tänään ostin jo sitä vähän karkeampaa kamaa, ja muutenkin ollaan pikkuhiljaa siirtymässä niihin 8kk ruokiin, hedelmäsoseet kyllä edelleen avittavat liharuokien syömistä... Pientä maitolakkoa (sekä tissin että pullon kera) on ollut ilmassa, liekö hampaiden syytä?

Vielä ei istu kovinkaan tukevasti, eikä muuten tajua pinsettiotteesta yhtään mitään. Sitä olen vähän yrittänyt riisimurojen avulla opettaa, mutta tyyppi vaan huitoo murot menemään...

Oi voi, kuulin juuri että kaveri on saanut toissapäivänä tytön, vaatimattomat mitat 58cm ja 4700g! Uijui, ja esikoinen vielä... Eivät olleet mahtuneet kotiintulovaatteet päälle, oli isän tarvinnut käydä hakemassa kotoa vähän isompaa... ;)

Muitakin iloisia uutisia olen tänään saanut: huomasin että syksyllä alkaa sellainen koulutus jota olen etsinyt jo kolme vuotta! Jippii! Iltaopintoja luvassa, jos vaan pääsen ko. opinahjoon (pitäisi päästä mutta ainahan niitä ylläreitä tulee). Tulee vähän kaivattua säpinää ja aivojumppaa elämään.

Hitsi vieköön, voiko vauvan tosiaan jo vierottaa tutista? Eipä ollut tullut mieleeni, manaten vaan aina heräämme nostamaan tuttia... Pitääkin pistää harkintaan. Esikoinen (2v) imee edelleen peukkua, ja siinähän onkin tekeminen että siitä tavasta päästään... Ei meillä kyllä mikään kiire ole, ei siihen puoleen.

Ei tule mieleen se juttu joka oli unohtunut. Kirottua. Mutta nyt tarttee ryhtyä ruoanlaittoon. Näkymiin kuulumiin siis!

Vierailija

Meillä ollaan viikon verran yli 7kk..

Osaa seuraavia asioita..

* Peruuttaa, menee akselin ympäri, kierii

* Syö kaikkea mitä annan, myös karkeampaa, puuroista tykkää.

* Pinsettiote on löytynyt maissinaksuja nostellessa.

* Sanoo äittä, vauva...jotain sinne päin

* Huutaa, kiljuu kovasti. Virkayskä on tullut kuvioihin

* Puhaltaa, matkii monenlaista...kuten heiluttaa itsensä suuntaan kylläkin..

* Taputtaa kun käskee, tykkää kun tanssitaan tänään taputti kun tanssi

loppu.

* Heijailee konttausasennossa

Vierailija

Kirjoitanpa minäkin nyt kun sain just vauvelin nukkumaan!!! Meillä tää rytmi on ihan hanurista nykyisin. Saan nukkumaan Annin vasta puolilta öin. Onneksi nukkuu pitkälle aamuun, paitsi imetän n. klo 5. Pari viikkoa menty näin. Aikaisemmin oli niin kiva kun sain jo klo 21-22 nukkumaan koko yönniin nyt sitten kukkuu ja on sellainen takiainen. Meillä maistellaan ruokia ja mahan vääntöä se ei oo kun on kuitenkin hyvän tuulinen ollut. Yksi asia tietysti tulee mieleen, että on alkanut liikkumaan. Olen jo miettinyt eeteikö tämä tyttö ala lähteä liikkeelle ollenkaan (siskonsa oli sámanlainen). Nyt vasta on viikon sujuvasti kääntyillyt ja lattialla vetää käsillään itseään. Nostaa suorille käsilleen, mutta ei liiku eteen päin vain akselinsa ympäri. Hampaita on kaksi alhaalla ja nyt näyttäisi ylös olevan tulossa. Sanoo äitä, tä-tä, ma-ma. Imetän aika paljon vielä. Aamulla päivällä, iltapäivällä illalla ja yöllä.

Huomenna on 8kk neuvola ja sitten tiedämme tarkemmat mitat. Kyllä tää aika menee nyt niiiiin hurjaa vauhtia eteen päin jotta. Isommat likat ainakin järjestää tekemistä ihan riittävästi. Ja onneksi pitävät seuraa pienimmäiselle. Ihanat kimulit meillä.

Jussia odotellessa...hyvää yötä!

Vierailija

taivas on aivan harmaa ja sadettakin varmaan luvassa. Tylsää. Kyllä se aurinko kummasti piristää. Onneksi tuli viikonloppu vietettyä mökillä veneillen ja terassillakin tuli pyörähdettyä =).

Ennätys tehtiin yöunissa edellisyönä. Eka herääminen/imetys oli vasta 0500!!! Kaverin vajaa neljäkuinen on nukkunut jo yli kuukauden kokonaisia yöunia. Viime yönä taas heräiltiin useamman kerran. Nuhan lisäksi on tullut yskä joka vaivaa vain öisin.

Tänään on neuvolalääkäri ja soitin eilen neuvolatädille ja kysyin että voimmeko tulla kun vauvalla on nuha. Sanoi että meillä on päivän viimeinen aika ja lääkäriajat ovat kortilla, uuden ajan saisi vasta joskus ensi kuussa. Hassua kun olimme juuri kasvukontrollissa (vilja-allergian vuoksi) ja nyt taas mennään ja 8kk täyttyy vasta juhannuksena.

Millaisia juhannussuunnitelmia teillä on ?

Me olemme mökillä. Kutsuimme kaveripariskunnan joilla samanikäinen lapsi kun meidän esikoinen. Luultavasti myös esikoisen kummit tulevat lapsensa kanssa niinkuin joka vuonna. Eli rauhallisesti lasten ehdoilla. Veneilyä, onkimista, grillausta, saunomista ja aaah niitä ihania muurikkalettuja jotka jäävät itseltäni väliin tänä vuonna. Kaikissa herkuissa on viljoja =(.

Mukavaa päivää, J

Vierailija

Heips!

Olen käynyt jo pidempään lukemassa teidän juttuja, mutta en ole saanut aikaiseksi kirjottaa...

Eli meidän poika on nyt viikkoa vaille 8kk. Aika on menny ihan tajuttoman nopeesti, vastahan mä synnytin!

Jos nyt noita taitoja listais:

*liikkuu pääasiassa kierimällä

*mahalla ollessaan vähän matkaa peruuttaa

*pyörii napansa ympäri

*jokeltelee tavuja (tänään sanoi selvästi EI, kun kysyin aamulla että syötkö vielä puuroa)

*päristää ja kurlaa

*viheltää

*istuu tukevasti kun laittaa, mutta ei vielä itse nouse

*pinsettiote onnistuu melko hyvin

*halaa ja sanoo samalla "aaaa" ja hamuaa poskea

Liikkumisen suhteen poitsu ei tunnu pitävän mitään kiirettä, ei tunnu olevan suurempaa kiinnostusta yrittää päästä eteenpäin. Kierien menee kyllä kovaa vauhtia, mutta siinä ei paljon kontrolloi mihin menee. Puhelahjat näyttäis tällä hetkellä olevan se vahvempi puoli.

Ihanaa kun kesä tuli, eilen testattiin ekaa kertaa vauva-allasta ulkona ja poitsu tykkäs kun sai viilennystä. Vauvakeinussa ja hiekkalaatikolla on viihdytty myös. Kivaa seurata kun kaikki on niin uutta. Kuinka ihmeellinen voikaan olla kärpänen!

Nyt kuulostaa siltä että äitiä tarvitaan, joten täytyy mennä!

-Mingu ja Onni

Vierailija

Onpas taas ollut hulinaa - ja ihana sää! Vauva tuntuu kärsivän kuumasta, taaperolla vaan vauhti kiihtyy. Jos se on edes mahdollista... Ei tunnu enää oma maito vauvalle riittävän, iltaisin juo suurella himolla ensin molemmat tissit ja sitten vielä pullollisen korviketta. Saas nähdä kuinka kauan jaksaa vielä tississä roikkua. Minun puolesta ei ole kiire vierottamisen kanssa, mutta en myöskään kovin vastustele vaikka rinnasta luopuisi heti huomenna...

Vauvalla on menossa kova kehityskausi, ja tällä viikolla on jo tullut toinenkin hammas, tyttö nousi seisomaan (tukea vasten tietty) ja tänään vielä istahtikin. Jännää kun kaikki nyt tapahtuu rytinällä! Saa taas käydä kämpän läpi polven korkeudelta, tänään tuo ehti jo löytämään neulepussin (ja tutustumaan vähän lankoihin ja sukkapuikkoihin) ja repimään lehdet lehtikorista... Jee jee, tästä se tihustelu sitten alkaa, kaiken laisia töllin töitä tiedossa... ;)

Nyt JUOMAAN! Koko ajan on jano, ja silti tuntuu että vauva imee rinnoista pelkkää hikeä... :S

Vierailija

Ensinnäkin jaksamista kaikille huonojen yöunien kanssa taisteleville...

Riza: Sinuna ehkä kokeilisin herättää tytön päiväunilta aikasemmin, jos sitten vaikka unta riittäisi yöksi. Alussa varmaan on kiukkuisempi päivällä, mutta luulisi että tottuu varsinkin jos ne yöunet siitä paranisi. Yösyöttöjen lopettamiseen en osaa sanoa mitään, paitsi että kyllähän noin paljon kiinteitä syövän luulisi pärjäävän jo yön syömättä. Meillä poika lopetti yösyömisen itse vähän alle 6kk. Olen kuullut että jotkut on lopettanu yösyötöt niin, että tarjoaa vauvalle vain vettä silloin kun herää syömään.

Meillä poika nukkui aikasemmin 2 lyhyet (n.30min.) ja yhdet pitkät (2-3h) päiväunet ja nyt on lyhentäny noi pitkät unet 40min.-2h. Olisin toivonu että olis jättäny toiset lyhyet unet pois, mutta vaatii kyllä noi 3 unet, muuten ollaan niin pirun kiukkusia eikä suostuta syömään eikä mitään.. Nytkin täytyy välillä pitää väkisin hereillä ennen viimesiä unia, koska muuten ei jaksa valvoa iltaan asti.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat