LankkuPARKETTI?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Löytyykö sellaista? Olen useasti kuullut puhuttavan lankkuparketista sisustuslehdissä yms. mutta koskaan en ole " livenä" sellaiseen törmännyt.

Laminaatissa kyllä löytyy ns. vanhan puulattian jäljitelmiä ja tähän päivään saakka olen ollutkin sitä mieltä että hankimme lankkulaminaatin, mutta kyllähän aito puu on aito puu ja mukava jalalle... Mutta ongelmana tuntuu olevan se, että kaikki parketit mihin olen törmännyt ovat niinkutsuttuja sauvakuvioisia ja haluan ehdottomasti leveämpää kuosia. Kuka tietää mistä voisi sellaista saada ja onko hinnat sitten hunajaa...?

Antakaa ihmeessä linkkejä ja vinkkejä jos tiedätte asiasta enemmän. kiitos :o)

p.s. kuten jo aiemmassa parketti/laminaatti-keskustelussa eräs isä kysyi miksi kukaan ei halua enää aitoa lautalattiaa, sanoisin että se oli meillä ensimmäinen vaihtoehto, mutta ikävä kyllä kuulimme monelta taholta rautakauppaa myöden ettei lautalattia sovellu lattialämmintyksen kanssa ja lisäksi on liian " paksua" eli hankaluuksia voi tulla kynnyspaikkojen kanssa. Nyt vaihtoehtona on sitten enää parketti, kovapuulattia ja laminaatti....

Kommentit (3)

Vierailija

näin juuri Tallinnassa; lähes 30 cm " lankkuja" - kun olis vielä se vanha graniittilinna mihin ne lankut laittais! Uuteen ja moderniin taloon vähän liian järeän näköistä. Hinta, valehtelenko jos muistelen n. 100¿/m2??

Vierailija

Lattialämmitystä olen sentään odottanut sinisiksi kylmennein varpain jo lähes 30 vuotta...

Parketiksi meille tuli 1-säleinen malli (' lankku' ) eli parkettilauta oli päällystetty yhtenäisellä, laudan levyisellä ja pituisella puuviilulla. Hintaa oli aikalailla enemmän kuin sauvamallilla, tosin hinta riippunee laatuluokastakin. Jos haluat ' rustiikki' -tyyppistä eli oksat ja eriväriset syykuvioinnit saa näkyä, niin hinta on varmaan halvempi kuin meillä.

Ainakin Bauhaussissa on ollut näytilläkin noita lankkuparketteja, muistakin kaupoista niitä voi tilata mutta mallit on ollu esillä vain esitteissä. Ainakin Timberwisen, Karelian ja Tarkett' n valikoimat kannattaa vilkaista. Varmaan muitakin valmistajia löytyy, kysy jostakin parkettiasennuksiakin tekevästä liikkeestä malleja ja hintoja - sellaisesta itse saimme rautakauppoja paremman tarjouksen.

Vierailija

Itse ollaan just tilaamassa lankkuparkettia kun mekin halutaan vanhanaikainen lankkulattia tai ainakin sen näköinen lattia.

Ollaan löydetty kaksi eri merkkiä. Timberwise ja sitten Pariwoodilta löytyy myös. Sopii käytettäväksi lattialämmityksen kanssa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat