Tällaistako on oikeesti rahattomien elämä??

Vierailija

Pari viikkoa sitten kaverini, joka aina valittaa, ettei ole varaa tehdä mitään (ja oikeesti niillä taitaa ollakin tiukkaa). Asuvat vuokrakämpässä ja saavat kaikki mahdolliset tukiaiset...

No, tämä kaverini sit sanoi, miten haluaisi lähteä kanssani baariin tuulettumaan. Minä en kuitenkaan halunnut, joten en lähtenyt. Mutta sittenpä hän pyysi, että hän kuitenkin menee, vaikka yksin. Mutta että hänellä ei ole yhtään rahaa, voisinko vähän lainata.

No, annoin parikymppiä.

Ja hän käytti sen parikymppisen muutamaan siideriin ja taksimatkaan kotiin!!

Siis täh?? No enpä enää ihmettele, että ei rahaa riitä mihinkään, jos vähäisetkin lainat käytetään viinaan ja taksiin!

Sitä vaan ihmettelen, että onko yleistäkin, että pitää tehdä ja hankkia juttuja, vaikka ei olisi varaa??

Itse en ainakaan tee mitään enkä osta mitään, ennen kun olen säästänyt!

Kommentit (15)

Vierailija

Itse en lainaisi rahaa viinaan.

Minä olen varmaankin aika suuren osan aikuisesta elämästäni ollut köyhä ja reippasti köyhyysrajan alapuolella. Opiskelen ja olen käytännössä lähes koko ajan ollut osa-aikatyössä/kesätöissä. Silti jää joka kuukausi menojen jälkeen rahaa " tuhlattavaksi" (ruokaan+vaatteisiin) n 100-150¿/hlö.

Vierailija

pihistetään ja pihistetään. syödään hernesoppaa ja puuroa, etsitään lapsille halvinta toppatakkia ja pidetään itse anopin vanhoja vaatteita. Mietitään että saako laskut maksettua ja mistä saisi sen 30euroa vesilaskuun. Harrastetaan lukemista ja metsässäsamoilua koska niihin ei mene rahaa. Onneksi lapset on helppo saada kiinnostumaan mistä vaan.

Ja aina vähän ennen kuin olen pimahtamassa, yritän päästä johonkin irtautumaan vaikka sitten lainarahalla. Kun ei se metsäkään aina riitä vaikka rauhoittava onkin.

Vierailija

ja olen huomannut sen, että mitä enemmän on laskuja jne, sitä enemmän haluaisi päästä irti kaikesta, ja ottaa yhden illan rennosti. Silloin tekee kyllä mieli päästä baariin. Kaikki se rahattomuus ja huolet vaan pyörii päässä.

Mutta taksimatkaan en kyllä rahojani laittaisi.

Vierailija

Työkkärin päätöstä työttömyyspäivärahasta odotellaan(kun hänen opinnot loppuivat) sekä asumistukipäätöstä. Minä olin kotihoidontuella 3v. lokakuun 11. saakka.. Melkein viimeisilläni raskaana eli kohta äitiyslomalla. Kuukausi(marraskuu) välissä ilman mitään tuloja. Tiukkaa tekee. :/ Kieltämättä ahdistaa! Onneksi mies saa keikoista liksaa aina kun niitä on kun soittaa muutamassa bändissä, joten ei sinänsä työtön! Musiikkituottaja...epävirallisesti.

Vierailija

Taksit ovat yksinäisen naisen tuki ja turva, varsinkin seuduilla joissa liikkuu kaikenlaista epämääräistä jengiä, ryöstäjiä ja raiskaajia jne.

Vierailija

Muutenkaan en käsitä sitä, että ylijäämärahat kk:n menoista TUHLATAAN tahallaan vaatteisiin tms. tarpeettomaan ylellisyyteen. Jos panee toiselle tilille, niin sitten ei tarvitse kitistä, jos tulee yllätyskulunkeja.

Vierailija

mielestäni se turhista turhinta rahan menoa!

ja mulla sentään olisi siihen varaa.

Joka lasin jälkeen mietin, miten kaupassa nipotetaan jostain pikku jutusta lapsille, että " ei osteta" ja niin vaan menee kymmeniä euroja helposti kurkusta alas!

ja taksit on vielä turhempaa tuhlausta!

Vierailija

Toiset vinguttavat visaa ja toiset lainaavat kaverilta ostaakseen/tehdäkseen juttuja " ennen seuraavaa tilipäivää" . Toiset taas ensin varmistavat, että raha riittää elämiseen " ennen seuraavaa tilipäivää" ennen kuin ostavat/tekevät ei-pakollisia juttuja.

Itse kuulun näihin varmistajiin, kaikki hauska ei-pakollinen tehdään kun tili on tullut ja laskut maksettu jos ylimääräistä näyttäisi olevan.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat