neuvolakäyntien tekstien panttaus

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Hei,

Voinko saada neuvolakäynneistä tekstit, joita terkkari on kirjoittanut koneelle? Yritin tänään saada yksityiselle lääkärille sekä kasvukäyrät että tekstit, niin ei onnistunut! Pelkät kasvukäyrät tuli käteen. Eli kysynkin nyt teiltä, että ootteko saaneet tekstejä itsellenne pyydettäessä? Mun tietääkseni on oikeus saada???

Kommentit (8)

Vierailija

Sinulla on oikeus saada lapsesi neuvolakäynteihin liittyvät tekstit. Olisiko terkkari kenties ymmärtänyt pyyntösi väärin, kun sait vain kasvukäyrät? Ota ihmeessä häneen uudelleen yhteyttä. Tuskin kukaan tarkoituksella tekstejä panttaa.

Vierailija

Noora79:

Lainaus:

Tiedättekö sanoa onko jokaisella oikeus saada synnytyssairaalasta se synnytyskertomus itelle luettavaksi? Esim.että soittaa synnytyssairaalaan ja pyytää kopion teksteistä? Onnistuukohan? Mun mielestä ois mukava lukea mitä ovat kirjoittaneet, mutta en ole vielä uskaltanut kysyä asiasta.

Saat kaikki asiakirjat käyttöösi, sinun pitää tosin tod.näk. ne noutaa, koska monessa paikassa on käytäntö ettei niitä postitse lähetetä.

Kaisu

Vierailija

ei ole niin helppoa et menee pyytämään luettavaksi. täytyy ensin tehdä kirjallinen pyyntö ja mistä kohdista haluaa kopiot ym..... tiedän työni puolesta asian mut en täällä jaksa kirjoittaa kun on niin monimutkaista.

Vierailija

Kyllähän vanhemmilla on oikeus saada ns. epikriisit ja myös neuvolan muistiinpanot lapsiansa koskien.

Jännä juttu, että noiden perään joutuu usein kyselemään, neuvolasta tietysti harvemmin varmaan pyydetään ja ihmettelen, että eivät antaneet.

Meilläkin on pojan lonkkaluksaation vuoksi käyty lastenkirurgilla ja yhtään epikriisiä ei sairaalasta ole tullut, täytyy siis erikseen pyytää.

Vierailija

Minulle tuli automaattisesti synnystyskertomus sairaalasta, samoin toisesta sairaalasta tulee joka käynnin jälkeen epikriisi (lapsella todettu epilapsia).

Koskaan en ole vielä joutunut papereiden perään kyselemään.

Vierailija

pitäisi tekstitkin saada, vanhemmilla on oikeus käydä nuo lapsen asiakirjat halutessaan läpi terkkarin tai lääkärin kanssa ja halutessaan saada myös kopiot. Tosin luulen, että lääkäri ei välttämättä tarvitse niitä tekstejä vaan osaa käyristäkin tulkita miten lapsi on kasvanut. Terkkarin papereissa yleensä on sitä samaa asiaa kuin neuvolakortissakin, eli neuvolakortti mukaan lääkärille!

Kaisu

Vierailija

Tiedättekö sanoa onko jokaisella oikeus saada synnytyssairaalasta se synnytyskertomus itelle luettavaksi? Esim.että soittaa synnytyssairaalaan ja pyytää kopion teksteistä? Onnistuukohan? Mun mielestä ois mukava lukea mitä ovat kirjoittaneet, mutta en ole vielä uskaltanut kysyä asiasta.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat