Mielipiteitä kaivataan näistä...

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Homman nimi on nyt se, että pojalle pitäisi löytyä nimi ja mitta alkaa tulla sekä minulla että miehelläni täyteen tässä tuhansien nimien maailmassa. Eli, mitä mieltä olette nimistä Liam / Adam? Luonnistuuko suomalaiseen suuhuun ja kieleen vai muuttuuko Adam hetimiten Aatamiksi ? Pojalle on nimi hakusessa ja tuntuu olevan vaikeata löytää nimeä mikä molempia miellyttää. Emme hae siis täysin suomalaista ( tai miksi ei ) nimeä vaan nimen on oltava kansainvälinen niinkuin perheemmekin. Tuntuuko muista, että mitä kauemmin nimeä etsii ja miettii, niin sen vaikeammaksi menee !!! Alkuun moni nimi saattoi kuulostaa kivalta, mutta aikani niitä " maisteltuani " nekin alkoivat tuntua vähemmän hyviltä......Kiitos!

Kommentit (10)

Vierailija

Jos pitäis valita ni valitsisin mielummin Adam kuin Liam. Liam käy, jos haluatte erikoisen nimen, mutta luulisin, että sitä nimeä saa Suomessa selitellä ja varmaan sanoa useamman kerran , kun joku kysyy nimeä.

Vierailija

En usko, että Adam muuttuu Aatamiksi supisuomalaisillakaan helposti. Tiedän perheen, jossa on Adam tai Aadam, enkä ole kuullut Aatami-väännöksiä.

Heittäisin muina eunimiehotuksina seuraavat:

Ali, Albin tai Adolf? Miellyttäiskö?

Vierailija

Ihan pakko ottaa kantaa, koska Liam ja Adam ovat molemmat erittäin potentiaalisia nimiä omalle pojalleni! (sitten joskus...) Aivan ihanat nimet!! Molemmat lausuisin kuten kirjoitetaan. Liam on tosiaan irlantilainen nimi, heidän versionsa meidän Viljamista, eli William-nimi irlanniksi. Olen ajatellut, että vaikka se ei supisuomalainen olekaan, niin ei varmaan ole kovin vaikeakaan (toisin kuin vaikkapa Sean tai Niall) eikä joutune koulussa silmätikuksi, kun Suomessa on tämä Luca, Miro, Jimi & Emil ym. buumi menossa, jotain hyvää siinäkin siis ;o)

Itse pidän myös paljon seuraavista nimistä, kävisikö joku niistä?

Alec

Patrick

Tomas

Max

Bruno

Eliel

Daniel

Noel

Tristan

Paul

Vierailija

Tuskinpa se kovin hankala Suomessakaan on, sehän on ihan helppo lausua ja kirjoitetaan kuten lausutaan. Siinä mielessä ehkä kätevämpikin kuin Adam, jos lausutte Adamin kahdella aalla (tosin Adam yhdellä aalla taitaa olla Suomessakin tavallisempi muoto kuin Aadam). Liamista ja Akseliinan ehdottamasta Noelista tuli mieleen Noam, tosin se saattaisi jo olla hankalampikin (sekoitettaisiin Noaan tms.)?

Vierailija

mä en kyllä mahda olla kovin hyvä näissä kansainvälisissä nimissä, mutta yritetään..

Itse pidän nuista omista mietinnöistäsi enemmän Adamista, tosin kirjoittaisin sen Aadam. Liamkin on kaunis, mutta minulle jotenkin liian outo ehkä. Ja varmaan riippuu paljon itsestä vääntyykö Adamista Aatami. Jos itse ei kutsu sillä nimellä niin ei muutkaan niin helposti, ehkä. :) Tosin minusta Aatamikin on ihan hieno nimi! Miten ois sitten tällaiset ehdotukset:

Jooa

Noel

Albert

Benjam

Iisak

Lennart

Luukas

Vierailija

Ollaan aina tykätty nimistä Noam ja Noah, mut itsekin ajattelin juuri tota, että taitaa olla aika ongelmallinen suomenkilelessä - vaikka onkin niin saman tyylinen kun Liam. Liam on jotenkin helpompi. Noah taas on hankala koska päättyy h-kirjaimeen. Nimen valinta kun on aika työlästä puuhaa muutenkin ja sitten vielä ku pitää miettiä nimen sopivuutta muuallakin kuin suomessa, niin huh-huh :)) Kiitti taas vastanneille !

Vierailija

Ali, Albin tai Adolf ei ikävä kyllä miellytä kumpaakaan ja mulle ainakin Adolfista tulee Hitler mieleen..joten siinä mielessä huono. Adamia ollaan mietittykin juuri sen helppouden takia ( siis suomessa ja rajojen ulkopuolellakin ). Ja Adam juuri lyhyesti kirjoitettuna, koska pitkät vokaalit ovat aika tyypillisiä suomessa, mutta muualla vieraita joten sitäkin saa olla aina selittelemässä eikä esim. aina tuplavokaalien kirjoittaminenkaan onnistu muilla kielillä ! On tää työlästä tämä nimien valinta !! Benjaminia ollaan myös mitetitty, muttei oikein napannut...Ihan kivoja nimiä kaikki ehdotukset, mut jotenkin pitäis saada se sellainen ahaa-elämys sen nimen kanssa. Tämä on meillä jo kolmas lapsi ja sisarustenkin kohdalla nimet ovat lopulta löytyneet ja tuntuneet heti omilta. Eiköhän tämänkin kanssa niin käy....toivoa sopii !!Kiitos paljon mielipitestä ja nimiehdotuksista !!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat