Kertokaapa mitä kannattaisi työhönsä kyllästyneen sairaanhoitajan tehdä?

Vierailija

Itse olen miettimässä eri vaihtoehtoja; Vaihtaisiko kokonaan eri alalle vai lähtisikö opiskelemaan esim. yliopistoon hoitotiedettä? Terv.huollon opettajaksi en halua, mitä muita vaihtoehtoja minulla on? Kuka niistä osaisi kertoa? Onko vielä olemassa jotain ammatinvalinnanohjausta vai kuuluiko se kouluikään?

Sivut

Kommentit (37)

Vierailija

alaan kyllästynyt. Lääkärit joutavatkin vastuunsa kantamaan triplapalkoillaan. Tällä plakalla mitä hoitajat saavat, ei tarvisi olla yhtään mitään vastuuta. Saman palkan ansaitsee joku konttorirotta, jonka käsissä ei oo sentäs ihmiselämät.

Vierailija

hoitoalan ihminen joka miettii alanvaihtoa. Ei siis voisi vähempää kiinnostaa nämä työt :(. Jatkuvaa pätkätyötä vuosikausia, yksin vastuussa osaston toiminnasta öisin (röntgen vai pitäiskö sanoa " kuvantaminen" ), työilmapiiri todella kireä - jo pelkästään tämä ahdistaa - ja palkka on sitten mitä on. Sijaisen pitäisi vuosikausia joustaa loputtomiin, olla varsinainen työmyyrä ja olla kuulematta kaikkia negatiivisia kommentteja muilta kypsyneiltä työkavereilta.... Töiden jälkeen olen ihan henkisesti poikki! Nyt olen hoitovapaalla miettinyt, että mikä helv mut oikein laittoi valitsemaan tämän alan? (varmaan se paljon puhuttu kutsumus)

Kiinnostuksella odotan ehdotuksia alanvaihdosta. Toiveissa olisi päivätyö ja työkaverit jotka sanoo aamulla huomenta ja ehkä jopa puhuu kahvitauolla keskenään - niin se kahvipaussi olis kans kiva :)

Vierailija

ja vielä vuorotyö ja vuosikaudet pätkätöitä teetetään!!!!!!!!!!

ÄLKÄÄ HAKEUTUKO HOITOALALLE!!!

MIKÄ MUU TYÖ TAHANSA ON PAREMPI.

Vierailija

Nyt olen kotona lasten kanssa ja kauhulla odotan, kun pitää taas mennä töihin. Mietin myös koko ajan muita vaihtoehtoja. Jotenkin vaan tuntuu vähissä olevan:(

Vierailija

ketjussa tulee typerää vastakkain asettelua ja asiattomia kommenttejä hoitajat vs. lääkärit. Sama työhän hoitajilla ja lääkäreillä on eli sa sama potilas, ihminen. Eli yhteistyötä pitäis tehdä eikä aukoa päätään kenenkään reviireistä. Lääkärit pysyköön lestissään kuten hoitajatkin ja tehköön kukin oman työnsä ammattitaidolla ja sopuisalla yhteistyöllä.

Vierailija

on ihan mahdotonta. Ns vanhat hoitajat kyllä juttelee keskenään mutta uusille siis alle 10v osastolla olleille ei pahemmin jutella. Lisäksi suhtautuminen sijaisiin on mielestäni " alentuvaa" kauniisti sanottuna. Lisäksi sijaiset kilpailee keskenään sijaisuuksista mikä lisää kireyttä - vanhat sitten katselee tätä tyytyväisinä ja valitsee omat suosikkinsa - hohhoijaa. Niitä sitten " suositellaan" osastonhoitajalle joka jakaa pätkät.

On myös työntekijöitä jotka kieltäytyy tulemasta samaan vuoroon/työpisteeseen tai pitää vuosikausia virkavapaata pätkissä ja tekee muualla duunia. Kahvitauolla porukka katoaa paikalta kun sijainen ilmaantuu paikalle/ ei pääse koulutuksiin/osastopalavereihin jne koska on sijaisena - sitten et tiedä mistään päätöksistä ja taas saat kuulla kunniasi. Yllättäen olet myös työssä silloin kun on luvassa pikkujoulut/muut pippalot jonne " kaikki" menevät. Tosin tuskin sinne meniskään mielellään - on sitä kivempaakin tekemistä vapaalla.

On se vaan uskomatonta millasta " selkäänpuukotusta" voi osastoilla olla. Olen kuullut, että on olemassa jopa mukavia osastoja jonne voi mennä aamulla ihan hyvillä mielin. Enemmän olen kuullut kyllä näistä kamalista paikoista :(

Meidän keskisuuressa kaupungissamme alkaa jo olla tietyillä osastoilla sijaispulaa. Osastoilla on niin paha maine, ettei kukaan vapaaehtoisesti mene sinne itseään kiusaamaan - ei vaikka olisi millainen kutsumus hoitoalalle. On se kumma kun sijaisista ei pidetä parempaa " huolta" ja yleensäkin osastojen ilmapiiristä! Tämä kaikki johtuu mielestäni siitä, että palkka on huono ja ETENKIN siitä, että on aina kamala kiire. Kukapa sellaista hymyillen jaksaisi vuosikausia.

Joten täällä sitä ollaan hoitovapaalla miettimässä alanvaihtoa - jos vaikka joku teollisuuden työ missä ei tarvis tota kutsumusta mutta saisi mukavaa palkkaa ja olisi tosiaan ne kahvi yms lakisääteiset tauot. Bonuksena sitten tulisi muutama mukava työkaveri joiden kanssa " voisi heittää herjaa" (mieheni työpaikalla kuulemma tehdään tällaista) ilman että jollakin on herne nenässä kolmenvuoden kuluttuakin....

Vierailija

Täällä myös sairaanhoitaja jota ei hoitohommat vähempää voisi kiinnostaa.. paskalla palkalla pitää raataa ja kantaa vastuuta potilaista, joskus vielä työasiat kantautuvat kotiin saakka. Kannattaa suhteuttaa oma työpanos palkkaa vastaavaksi niiin jaksaa vielä muutaman vuoden!!

Vierailija

Olen just katsonut toimistoapulaisen hommia, niissä tienaa saman verran, kevyt päivätyö, eikä tartte ottaa vastuuta kuin papereista ja työyhteisökään ei varmaan ihan kurkkuun käy..

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat