Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maalisvauvojen kesä!

Vierailija

Hyvää kesän alkua kaikille! Mie en olekkaan kirjoitellut tai käynyt täällä kun ennen synnytystä... josta on jo kuitenki yli 8 vkoa... IHANA lukea muiden juttuja ja tapahtumia! En ole ainut joka "pelkää" tai kyselee tyhmiä.. Olin ainaki viisi vkoa kipeenä synnytyksestä, rankka juttu, ei edes epiduraali helpottanu kipuja kunnolla. Sain siis ihan ensimmäisen lapsen ja ikävä kyllä yksin. Rankkaa on ollut, vauvan, lapsen isän sekä hänen perheensä. Olen silti väsynyt mutta onnellinen! Tyttöni nukahtaa illalla 21-23 väliin, herää yleensä 3-5 aikaan. Nyt kolmena yönä nukkunut jopa 7h! (arvatkaa olenko minä just sillon pohtinu asioita koko yön nukkumatta...) Syö 30min- 1,5h. Nukahtaa hyvin omaan sänkyynsä mut sit unet vähäiset: 2h- korkeintaan 3h. Päivän mittaan nukkuu torkkuja ja yhdet pitkät (max 4h) unet. sit taas ruetaan iltaa myöten iltahommia ym. Me liikutaan paljon. Autolla aika paljon. Siitä yritän nyt koko ajan siirtyä enemmän rattaisiin kun itse rupeen olee kokonaan parantunut ja liikkuminen on jo kokonaan kivutonta. Vähän meinaa laiskuus iskeä... :) Lopetin imettämisen n.5-6vkon ikäisenä. Ihan monista syistä; piti leikkiä rintakumilla koko ajan (nänneistäni ei saanut otetta), ilmavaivat johtuivat minun ruokavaliosta, ja tottahan se on et yh-äippänä en omaa aikaa saanut kahta tuntia pitempään... sillonki rinnat kipeenä... Imetyksen lopettamisen myötä yösyötöt lyheni 2-3h:sta 30min-1h. Hoen silti itselleni terkkarin sanoja: Jos oma jaksaminen lapsen kanssa kärsii ni sillon on parempi syöttää pullosta.

Hyvin ollaan pärjätty. Nyt neiti on opetellut kiljumaan ja hiukka jokeltelemaan.. Illallla nukahtaa syliin ja kun sänkyyn kannan ni seuraavat pari tuntia vain kiljuu.. Sit kun käyt vähän rauhottelemassa ni nauraa niin maireasti et sydämen pohjassa tuntuu! :)

Onneksi tyttöllä ei pahempia suruja ole. Päivittäin ilmavaivoja, mutta ne menee jumpalla ohi. Kaikki kiittelee miten onnekas olen kun noin kiltti tyttö.... Minä kiitän et minulla on tyttö!

Täytyy myöntää et on tämä rankkaa! Kyllä itku päsee usein kun väsyttää ja just sillon on ilmavaivoja. Sen pari tuntisen kun jaksaa ni tulee ne palkitsevat hymyt. Ja onhan oma perhe tukijoukkona.

Oltiin nyt vkonloppu kaverini kans mökillä, tyttö mukana. Ei ongelmia. Piti vaan tuoda omat pesuvedet ja puhtaita pulloja muutama. Tietääkö kukaan minkä ikäisenä voisi vauvaa pestä järvi tai kaivovedellä? Tänä kesänä? Kyllä kesä on mukavaa!

Voiko olla mahdollista et tytölleni olisi hampaita tulossa? Nyrkillä hieroo ikeniä ja semmosia parkasu kohtauksia sillon tällön. Hiukan ien kohonnut vasemman kulmahampaan kohdalta. Ikää siis hiukan yli kaksi kuukautta.

Tulipahan tilitettyä ihan kunnolla! Kiitos teille kaikille äiteille! Helpotitte minun oloani kummasti! :x

Sivut

Kommentit (35)

Vierailija

Toivottavasti tämä nyt onnistuu kun eilen meni kone jumiin...

Kiitos kaikille tsemeistä, ne todellakin tulee tarpeen ja mieli heti paranee! :)

Joku kysäisi tyttöni isästä. Meillä on aina ollut sellainen viha/rakkaus-suhde. Ei sitä hirveesti ole näkynyt ja sillonki ku näkyy ni harmia se vaan saa aikaan. Ei tullut edes ristiäisiin. Onneksi sen äiti ja sisko tuli, Osa sen sukulaisista kuitenki meistä välittää ja osan kans emme mahdu samaan huoneeseen... Kertoo teille varmaan aika paljon lapseni isästä et tytölleni syntyy pikkuveli täs parin vkon sisällä... Pari vkoa ennen mun laskettua aikaa mun oveni taakse tuli toinen nainen ja ilmoitti odottavan lasta samalle henkilölle kun minäkin... Ja seurusteli meidän kans samaan aikaan... No, minkäs sille enää voit! Pakko nyt vähän yrittää auttaa sitä naisrukkaa, hän on oikeesti todella yksin... Lapsen isä ei pidä siihen enää mitään yhteyttä ja on ilmoittanut ettei halua olla heidän kanssa missään tekemisissä... Et sellasta..

Nyt ihan oikeeseen asiaan! Netiti sen kun kasvaa. Nyt oppinut jo kiljumaan ja hiukka jokeltelemaan. Muutamana iltana nukhtanut syliin ja kun kannan sen sänkyyn ni herää, kiljuu seuraavat kaksi tuntia... :) Ihmettelin tossa et kuinka kivuttomasti meillä on mennyt yönukkumiset. Kaverit nauroi mulle ennenku synnytin ku sanoin pitäväni lapsen omassa sängyssään ja omassa huoneessaan... No, näin meil menee.. Yhtään yötä tyttö ei ole nukkunut minun vieressä. Aamulla jos olen hiukka viel väsynyt ni sillon otan hetkeksi torkkumaan viereeni. Mulla on kaksi kymmenvuotiasta kissaa, jotka nukkuvat minun vieressä sängyssä. Ne on ollut tähän asti äitin vauvoja. Tästä syystä toivoinki tytön nukkkuvan omassa huoneessa. Huoneen oven kahvanki olen joutunut kääntämään alas ettei kissat saa ovea auki. Ja en muuten osaisi nukkuakaan vauvan vieressä kun heräisin jokaiseen tuhaukseen... Ja ilmavaivatki alkaa jo helpottamaan enemmän ja enemmän, jää aikaa nauruille!

Tyttö ei viihdy montaakaan minuuttia mahallaan lattialla vaikka ois peilitki nenän edessä. Mut jos sitterissä tai sylissä on ni väkisin pystyyn yritää.. Jos jostain vaan kiinni saa ni oikein voimien takaa jäkittää istumaan.

Mites osaako kukaan vastata niihin mun alkuperäisen viestin kysymyksiin. Millon vauvan voi pestä kaivo tai järvivedellä? Tänä kesänä? Hiukka hankalaahan se on kulettaa kaupungista vedet möksälle mut kyllä siellä on niin ihana olla et kannattaa... :)

Aurinkoista kesää kaikille!!!

Vierailija

Nettipimennossa oltiin koko viikko, joten hetki meni kun luin koko pinon läpi. Saa nähdä herääkö Hermanni nyt heti kun yritän kirjoittaa. isovelikin nukkuu pitkästä aikaa päiväunia joten olen ihan ihmeissäni yksin kotona, kun siskokin on serkkujen luona.

Septemberille hatunnosto täältäkin, valitettavasti on itsekin päässyt kokeilemaan millaista yksinhuoltajan arki olisi. Onneksi meillä nämä ei koskaan kovin kauaa kestä, pari viikkoa tuossa meni niin että sain yksin hoitaa kaikki kolme kun isäntä oli päivät leipätyössä ja illat ja yöt pellolla. Yhden maissa kömpi sänkyyn ja puoli kuusi lähti töihin. Ei siinä viitsi paljon omasta jaksamisesta valitella kun toinen on ihan puhki.

Meillä tuntuu olevan rytmit ihan hukassa. Perjantaina viimeksi nukkui kunnon päiväunet ja tänään kolmen tunnin nukutuksen jälkeen sain päiväunille. Aina nukahti, mutta heräsi parin minuutin päästä. Ensin löytyi kakat, toiseksi oli mahdottomat röyhtäisyt tulossa ja kolmannella kerralla jäi vaunuun kunhan ensin työntelin puoli tuntia ja kävin kahdeksan kertaa laittamassa tutin ja heijaamassa. Nyt onkin sitten nukkunut jo 2,5 h suhteellisen levollisesti. Joku murrosaika on taas menossa, eiköhän se tästä. Johtuisiko kenties siitä, että kädet on löytyneet kunnolla ja jalatkin löytymässä. Nyrkki on mennyt suuhun jo pitkään, mutta nyt selvästi katselee käsiään ja paukuttaa sylissä pöydänreunaan ja koittaa kasvoihin koskea kun lähelle menee. Jalat ne vasta ihmeelliset onkin :)

Joku hampaista kirjoitteli, meillä on vähän samat elkeet. Ikenet ei vielä pullota mutta ylhäältä ovat mahdottoman kovat ja nyrkki onkin usein suussa.

Meillä nukuttiin jo välillä ekat yöpätkät jopa 6 tuntia, mutta nyt taas heräillään miten sattuu kahden ja kuuden välillä. Nukkumaan päästään yleensä 23.30. Mies herää niin aikaisin töihin ettei mitenkään jaksa illalla valvoa, ja mua on kyllä alkanut rassaamaan nuo yksinäiset illat ja vauvan hyssyttely. Ei onneksi enää vatsavaivojaan huuda, vaikka välillä käniseekin.

Ristiäisetkin oli, ja menivät tosi mukavasti. Kerrankin en pingottanut juhlien järjestämisestä ja osasin nauttia. Ihanaa oli myös se, että paikalla ei ollut kuin lähisukulaiset eikä ketään vieraampaa.

No mutta, sitähän täytyy jotain hyödyllistäkin tehdä kun pojat aina vaan nukkuu! Kukahan tuon kaksivuotiaan saisi illalla uneen...

Maaria ja Hermanni 2 kk

Vierailija

Meillä on myös ollut parisen viikkoa ummetusta. Masun hieronnasta ei ole mitään apua eikä pikkuisen jalkojen poljennasta mutta rohkaistuin kokeneen kummin neuvosta öljyämään pikkusormeni ja työnsin sen pojan pyllyyn parisen kertaa pojan samalla ponnistaessa (työnnä polvia masulle). Johan tuli 5 minuutin sisällä pojalta 6 päivän kakat! Samaa voi kokeilla kuumemittarilla tms. Minusta sormi oli parempi kun tunsin paremmin "missä mennään". Meillä pojalla oli tosi kipeä maha pari iltaa enkä halunnut enää pitkittää hänen kärsimyksiään. Olisi pitänyt kokeilla tuota kikkaa jo aiemmin! Tuon kakan jälkeen meillä tuli seuraavat "jo" 4 päivän jälkeen.

Kuulemma ummetus ja kakan pihtaaminen on hyvin yleistä 3-4 kuukautisilla vauveliineilla, eikä siitä tarvitse huolestua. Mutta on se aika rasittavaa äidille ja varsinkin lapselle, jos masua koskee.

Vierailija

Enpä ole kerennyt kirjoittaa tänne pitkilleen.. Kiva taas lukea miten muilla menee uusien ihanuuksien kanssa..

Älkää nyt ymmärtäkö väärin, kunnioitan kaikkia jotka imettää. Olisin itsekkin sitä halunnut jatkaa pitempään, mutta siihen tuli niin paljon esteitä mitä en henkisesti tai fyysisesti jaksanut. Hienosti lapset on selvinnyt ilman äidinmaitookin, vaikka se on kuitenkin se parempi vaihtoehto. Jokainen tallaa tyylillään ja eiköhän se loppujen lopuksi ole niin et lapsen parasta ajattelin. Mitä minusta lapselle olisi ollut jos olisin kiukutellut ja äksyillyt ja yhen yhtä kaunista sanaa saanut suustani aikaiseksi... Meille tämä on toiminut PALJON paremmin.

Meillä on ensi vkolla neuvola missä rokotteet saadaan... Pelottaa ja jännittää ihan kauheasti... :/ Tyttöni isäkin on ollut hiukka täs mukana, lämmittää kovasti mieltä! Meillä tyttö on tosi laiska nostamaan päätä! Selällään tai takakenossa ei viihdy yhtään, istumaan on väkisin päästävä. Muutaman kerran päivässä ollaan mahallaan joko lattialla tai sylissä mut hermostuu heti kun niskoja ei jaksa pitää. Nukkuu nykyään hiukan heikommin kun ennen. Unet korkeintaan 4-5 tuntia, syönti ja sit kolme tuntia on jo paljon.

Miten paljon maitoa teillä menee? Meillä yhellä kunnon syötöllä saattaa mennä yli 200 ml. Kaverit ja tutut on jo sanonut et äkkiä velliä kehiin. Olen hiukka maissivelliä antanut mut en ole isompaa eroa huomannut. Yöllä kun herää syömään ni ei enää jaksa syödä kun korkeintaan 40- 100 ml. Siinä ainut ero.

Iloinen ja pirteä tyttö. Kiljuminen on pikkuhiljaa on tasoittunut jokeltamiseksi ja tarttumaotetta rupeaa löytymään. Selällään lattialla kääntyy kylelleen ja jos massulleen kääntyy ni hermostuu.. =) Pyörii selällään jo 180 astetta...

Parempia kelejä odotellessa ja hyviä vointeja kaikille!!!

Vierailija

Siis taas maanantaina sataa ja on tosi kylmä... Ulos ei kyl huvita mennä.

Mutta nyt neuvola kuulumisia..

Tyttö oli 60cm ja vähän yli 6kg :) hyvin oli kasvanu. annettiin toinen erä rota rokotusta ja ensimmäinen rokote. Hyvin meni vaikka itse jännitin et millanen huuto tulee. Ihan pienen parahduksen vain sai aikaseksi. Nyt jännitellään tuleeko kuume tai jotain muuta siitä rokotteesta. Ainakin sammahti jo autossa ja nyt kotona jatkaa vaan nukkumista, et väsy on ainakin.

Miten muuten muut tehneet mökillä noiden itikoiden kanssa? Siis nehän syö vaavin :( Onko teillä jokin hyttysverkko matkassa vai? Meidän mökillä ainaskin on sikana itikoita ja ajattelin et uskaltaako sinne mennä ku syövät pienen ku ei voi näitä myrkkyjä käyttää. Ei kauheella helteelläkään kehtais vauvaa topata vaatteillakaan. Ja miten hyvin vauva pitää muuten auringolta suojata.. Siis ei saa ollenkaan iho olla suorassa paisteessa? Voiko kuitenkin esim. puun varjossa kelliä vähemmissä vaatteissa vai onko varjossakin oltava hatut ym. tamineet päällä? Ja entäs silmät? Onko teillä aurinkolaseja vauvoilla?

mutta tyty alkaa heräillä..

Vierailija

Se sitten pärähti kesäkuu käyntiin, kivaa!

Minäkin tsemppaan sulle September kun oot noikin kivasti jaksanut ja vielä yksin. Itse olen myös kovasti yksinäni lasten kanssa (mies kun on yrittäjä) mutta onhan se silti ihan eri asia olla yksinhuoltaja. Jaksuja vain kovasti jatkoonkin!

Meillä Julia täytti juuri viime viikolla vasta kaksi kuukautta mutta kyllä on aika mennyt todella nopeasti. Julia itkeskelee myös vielä paukkuvaivoja ja on kovin seurankipeä yksilö. Ei viihdy kauempaa kuin parikymmentä minuuttia kerrallaan yksikseen puuhamatolla. Tai eihän hän siinä yksikseen juuri jouda olemaan kun koko ajan olen joko minä tai kaksi sisarusta hänelle seuraa pitämässä tai juttelemassa ;).

Mieskin supsuttelee hänelle aina kun vain kotona ennättää käydä kääntymässä. Harmittaa kieltämättä aika paljon kun hän aloitti tänään taas normaalilla työteholla työt ja heti ensimmäisenä työpäivänä kerkesi kotona piipahtamaan tuossa päivällä vain 1,5 tuntia ja seuraavan kerran palailee vasta keskiviikkona päivällä. Kieltämättä vähän mietityttää oma jaksaminen mutta onneksi osaan tunnistaa itsestäni väsymisen merkit. Jostain syystä vain se avun pyytäminen on minulla niin kovin suuri kynnyskysymys.. :/ Kait sitä ajattelee vain että "minähän näytän että pärjään". Hölmöä..

Mutta kivempiin aiheisiin. Julia juttelee oikein kovasti ja hymyilee mahdottomasti! Hän on aivan valloittava hampaattoman hymynsä kanssa!! Kovasti odotan että hän alkaisi nauramaan koska mikään ei voita sitä ihanaa naurua :DDD

Julia nukkuu parit pidemmän päiväunet ja illalla ottaa yhdet torkut. Yöunille hän alkaa hyvin vaihtelevasti vielä, mutta pääsääntöisesti siinä 21-22:30 aikaan.

Ja niinpä hän nyt näyttääkin jo heräävän joten palaan taas!

Ansku78 ja Julia 2kk

Vierailija

Minä olen nyt pikkuhiljaa vellejä kokeillut. Päivällä maistattanut uutta, illalla ennen yöunia syö sit ittensä vellillä uneen. Maissi- ja kauravelliä. Ja nyt oli toinen yö putkeen kun neiti nukku koko yön heräämättä. Päivällä maistattanut hedelmäsosetta ja heti oppi syömään. Suuttu oikein eilen kun mustikka loppu kesken... =) Pikkuhiljaa maistatellaan mut hyvin tuntuu maistuvan! Meillä kun se maidon juonti rupes oleen oikeen suurkulutusta... (1.5l/pv)

Minä olin ite oppinut käveleen 9kk, sekin kuulemma tosi aikasin. Tuntuu et tämä minun tyty jättää ryömimisen väliin ja rupeaa suoraan kävelee. Ei minkäänlaista mielenkiintoo olla massulleen, vahingossa sängyssä kääntynyt ja kauhia meteli siitäkin. Kai sitä vain on yritettävä vahvistaa niska- ja selkälihaksia pikkuhiljaa, jospa se minunki neiti joskus sitä päätä nostaa.. =)

Onko kukaan muu kokeillut ammeeseen laitettavaa tukea? Meillä se oli huippujuttu. Tyttö polskii jaloillaan ja käsillään mahottomasti ja kiljumaankin välillä innostuu. Eikä maksanukkaan kun jotain 19,90. Kylpeminen on entistäkin parempaa molemmille.Suosittelen!

Toivotaanhan niitä himpun parempia kelejä, vaikka hellettä en nyt niin odotakkaan..

Vierailija

tänään Juholla oli neuvola ja taas on hurjasti kasvanut,uudet mitat ovat 6710g ja 61.5cm..ja ekan rokotuksen sai myös..

Nauraako teijän maalismussukat jo ääneen??täällä poika nauraa jo ääneen on jo noin 1.5kk osannut nauraa..on se niin ihanan kuuloista..

huomenna pitää pojan kaa mennä tyksiin klo 9.00 tuon oikean käden takia kun se revähti synnytyksessä kun hän oli niin tiukassa ja olihan hällä kokoakin syntyessään huimat 4800g ja 52cm,ja huomenna on sitte tarkistuskäynti että onko käsi tervehtynyt kokonaan..

Vierailija

Piti sun kysymykseen vastata, mutta unohtui noiden omanapa-juttujen kanssa...

Me ollaan aina pesty vauvat mökillä järvivedellä tai kaivovedellä. Esikoinen oli 3kk mökkeilyn alkaessa ja kakkonen melkein 5 kk. Eihän sillä tarvitse kasvoja pestä, ne voi pyyhkiä jälkeen päin juomavedellä.

Myös järvessä ovat "uineet" ensimmäisenä kesänään. Tosin en ihan mihin tahansa järveen laittaisi, mutta molemmat järvet, joiden rannalla me mökkeillään ovat suhteellisen puhtaita.Sinilevää ei niissä ole koskaan. Sanoisin, että sellaiseen vien uimaan missä itsekin hirvenen uida. Edellytys uimiselle on tietenkin se, että vesi on TODELLA lämmintä. Muistaakseni esikoinen oli ihan kaulaansa myöten sylissäni ekana kesänään, mutta kakkosen kanssa kesä oli sen verran viileä, ettei vedet niin hirveästi lämmenneet ja polskuteltiin vain kainaloita myöten. Nauttivat kovasti, ja kyllä sen vauvasta näkee onko tarpeeksi lämmintä.

Kannattaa muistaa, että liika puhtaus aiheuttaa allergioita ja muita autoimmunologisia sairauksia, kuten diabetesta :)

Maaria ja sylissä torkkuva Hermanni

Vierailija

Juhannus ja viikon "miniloma" meni sateessa mökillä, mukavaa oli silti. Tänään pojan 3kk neuvola ja yhdistelmärokotus. Mitat 6450 gr ja 57cm eli edelleen hieman lyhyehkö pullea poika. Mutta niin ihana! Iloinen ja tyytyväinen. Hymyilee paljon, tänään aamusella nauroi ekan kerran ääneen. Nyt vähän itkuinen rokotuksen jälkeen. Isoveli 2v jo tokaisikin että pitäisikö vauva viedä sairaalaan kun noin itkee, pikkuveli on kuulema niin reipas poika, että pärjää siellä sairaalassa kyllä.

Hyvää kesänjatkoa kaikille!!

Vierailija

Oli liikuttavaa lukea Septemberin viestiä. Itse en tiedä miten olisin alussa jaksanut yksin lapsen kanssa, kun kaikki oli uutta, lapsi vaati 24/h huomiota, itse oli kipeä ja mieli oli ajoittain kovinkin herkkä. Aplodeja siis sinulle, että olet jaksanut hyvin yksin lapsen kanssa! Kuulostaa, että imetyksen lopettaminen oli sinulle oikea ratkaisu, jos lapsi nukkuu nyt yönsä sikeämmin.

Meilläkin on pikkuhiljaa pikkumies siirtymässä lyhyempiin päiväuniin ja pidempiin yöuniin. Ekat unet iltasella on jo pitkään olleet 22.30-3.30, seuraavan kerran herätty vähän vaille kuusi ja sitten pari kertaa ennen lopullista herätystä kasin maissa. Imetykset kestävät 10-20 min. Ihan kiitettävästi Eliel siis nukkuu ja antaa äidin nukkua myös. Isä nyt nukkuu hyvin joka tapauksessa koska käyttää korvatulppia :-;

Meillä menee kone huoltoon tänään tai huomenna, joten meikäläinen on sen takia täällä palstalla hiljaa seuraavat pari viikkoa.

Katja ja Eliel 3 kk 8.6.

Vierailija

vielä vois vähän kirjotella viestiä kun sitten tulee taas pakollinen kirjottamispaussi =/

Elielin kanssa harjotellaan päivittäin pihanurmikolla massullaan makaamista sekä käsistä ylösnostamista istualleen.. hyvin poika on oppinut..

Elielin nauraa kun muut kutittelee sitä navan kohdalta, mutta jalkapohjien koskettelusta se ei tykkää...

peili on hauska kun näkee toisen samanlaisen vauvan ni se saa elielin hyvälle tullelle ja nauramaan..

me käydään Elielin kanssa joka toinen tiistai perhekerhossa missä on pari viisi vuotiasta lasta ja sitten 4vauvaa Elielin lisäksi.. tuo kerho on maaseudulla ja ka8ikki vauvat kehen nyt ollaan tutustuttu ovat Elielin tulevia luokkakavereita.. Tapaamiset ovat mukavia kun sieltä saa uusia tuttuja ja kuulee muiden perheiden vauva tavoista,huomaa että kaikkilla on eri tapoja lasten hoidossa ja kasvatuksessa...

Lisäksi Ilmottauduimme värikylpyyn.. uskon että se on hieno kokemus sekä mulle että vauvalle, muskari ja vauvauinti kiinnostaisi myös..

Kotona on aika kiireistä aikaa kun pihan rakennushommia on jarkuvasti ja hotioa, siivousta ja ruoanlaittoa.. mutta olen yrittänyt järjestää niin että näin kesällä saa olla paljon ulkona ja vähnä silälä niin ei rasitu liikaa..

me lähdetään huomenna mieheni vauvan häihin toiselle puolen suomea.. 5tunnin matka.. saa nähdä miten siellä sujuu kun on 18setää ja tätiäpuolisoineen ja 28 serkkua ja nukutaan koko porukka kahdessa mökissä,mieheni sukulaiset ovat lestaadiolaisia..ja vielä on itselläni toptuttelemisdta niin suureen ihmismäärään

t.linnea ja eliel

Vierailija

onko kenenkään muun vauvalla ollut "ummetusta"? meidän poitsu yleensä kakkaa kerran päivässä, mutta nyt jo viides kakaton päivä menossa. olen parina iltana kevyesti hieronut masua ja eilen annoin mallasuutetta, mutta ei ole ainakaan vielä toivottua tulosta tuottanut! muuten vauva on kyllä ihan hyvän tuulisen oloinen, joten en vielä huolestu aiheesta sen enempää.

samalla toivottelen mukavaa juhannusta kaikille! me lähdetään ke-aamusta möksälle ja ollaan viikon verran. sit varmaan palsta hiljeneekin entisestään juhannuksen ja heinäkuun ajaksi.. koitan itse aina välillä ilmoittautua ja käydä lukemassa teidän muiden kuulumisia.

Vierailija

Kun tosiaan täällä palstalla niin hiljaista.... Vai taitaako kaikki nauttia kesästä ulkosalla? :) Meidän neiti kun ei suostu ulkona enää nukkumaan, kun varmaan niin kuuma vaunuissa. Niin tulee itekkin sitten sisällä kökötettyä (yritän tietty käydä ainakin kerran päivässä ulkoilemassa vaunujen kanssa) ja tuo meidän pihakin on pelkkää multaa vaan, niin eipä siellä oikein voi ollakaan.

mutta nyt ei jaksa enempää, kun tässä pari päivää väsyttänyt ihan pirusti... :(

Vierailija

Meilläkin on samanlaista sänkyyn viemisen kanssa. Nukahtaa tissille tai sohvalle mutta herää kun kannan yläkertaan omaan sänkyyn. Eliel jää nätisti silmät auki jokeltelemaan ja sätkymään kuin sätkynukke. 10 minuutin sisällä hän kyllä rauhoittuu ja nukahtaa. Tutin kanssa tai ilman. Meillä on aika selkeä rytmi eli hänet viedään viimeistään 22.30 nukkumaan. Ja taitaa poika tietää että nyt nukutaan kun ei pahemmin koskaan meille demonstroi :-)

Katja ja Eliel 3 kk (60,5 cm ja n. 6610 g)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat