Kehtaatko myöntää, ettet katso ylen kanavia, koska sieltä tulee mielestäsi pelkästään tylsiä ohjelmia.

Vierailija

Tiedän tapauksen, joka katsoo pelkästään nelosta ja kolmosta " laadukkaampien" ohjelmien vuoksi.

Kommentit (14)

Vierailija

Meillä lapset katsovat yleltä lastenohjelmia, aikuiset katsotaan elokuvia ja tiettyjä ajankohtaisohjelmia (Prisma, Kuningaskuluttaja tms.) ja sarjoja mm. Monk ja saksalaiset dekkarit.... Noita oon tuijotellut ainakin viimeiset 15 vuotta ja ikää on vasta 30 lasissa.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

S. Päivärinta on hyvä juontaja. Mielestäni kyse ei ole iästä vaan enemmin älykkyydestä, mitä kanavaa katsoo. t. ap

Kolmosen ja nelosen dokkaritkin ovat " skandaalinhakuisia jenkkilätinöitä" , katson mieluummin ylen dokumentteja ja keskusteluohjelmia. Dekkarisarjat (mm. brittidekkarit) ovat ylellä hyviä, Kotikatuakin olen seurannut, ja lastenohjelmia tulee katsottua.

Ja mieluiten katson myös Ylen uutisia, kolmosen kympin uutisetkin ovat jotenkin " liian amerikkalaiseen tyyliin" , ei istu meikäläisen suomalaiseen katsantokantaan. No, elokuvia tulee katsottua kuitenkin kolmoselta ja neloselta, ja joitakin laadukkaampia sarjoja (enkä tarkoita Salattuja eläimiä enkä Kauniita ja rohkeita...)

Vierailija

Lapset kattoo lasten ohjelmat mutta muuten katotaan sitten vaan kolmosen ja nelosen sarjoja. Kyllä mä joskus katson ylen asia ohjelmia, mutta yleensä satun vahingossa huomaamaan jonkun ja jään katsomaan. Lehdestä tai netistä jos katson mitä telkusta tänään tulee niin en jaksa edes katsoa ylen tarjontaa vaan luen ainoastaan kolmosen ja nelosen tarjonnan. Jotenkin tuntuu harvoin yleltä löydän kiinnostavan ohjelman. Liian usein tuntuu koko päivä olevan jotain " hienoa" vanhaa elokuvaa ja dokumenttia mun mielestä tylsistä aiheista. Mun mielestä yle on semmonen " historiallinen" kanava (dokumenttejä vuodelta yks ja kaks) ja mua ei historia kyllä jaksa kiinnostaa sitten yhtään. ;) Mulle on jäänyt vähän semmonen kuva että pääasiassa tuo yle on suunnattu vanhuksille ja tietysti lastenohjelmat lapsille.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Ja nyt en yhtään yritä katsoa nenänvarttani pitkin amerikkalaisia elokuvia ja saippiksia. Katsonhan niitä itsekin rentoutuakseni! Ehkä tämä on myös elämänvaihekysymys - kun arki käy vähemmän stressaavaksi lasten kasvaessa, minulla riittää enemmän aikaa ja energiaa vaativamman ohjelmiston katseluun (vaikkapa ulkomaisten laatudokumenttien katseluun).

Nykyisellään katson Yleltä uutiset, Avaran luonnon, Monkin ja sekalaisia dokumentteja ja elokuvia. Lapset katsovat lastenohjelmat.

Yleläinen

Vierailija

naurettiin miehen kanssa kippurassa kun katsottiin se toissakerralla. Samoin Bettina S:n ohjelma on kiva. Ja ei olla ruottinkielisiä :)

Vierailija

Ensinnäkin, ap - vaikka Ylellä 1,5 vuosikymmentä työtä tehneenä MIELELLÄNI allekirjoittaisin väitteesi, että Ylellä tehdään älykkäämpää ohjelmaa, niin pakko on myöntää, että jopa me tekijät tunnustamme säästöjen ja henkilövähennysten jo näkyvän ohjelmien laadussa.

Toiseksi, kanavan katsojissa tutkimusten mukaan todellakin painottuvat ikäihmiset, MUTTA myös ylemmät toimihenkilöt ja akateemiset. Eli asia- ja ajankohtaisohjelmat toden totta vetävät kanavalle koulutetumpaa sakkia kuin jenkkitusinasarjat kaupallisille kanaville.

Kolmanneksi: nuorten naiskatsojien vähyys koetaan yhtiössäkin ongelmaksi. Heitä vain on vaikea houkutella ilman, että luovutaan jostakin sellaisesta, jota on asetettu Yleisradion tehtäväksi kanavana eli yhteiskunnallisesti olennaisen informaatiopalvelun tuottaminen. Jos joku kohdeyleisö kokee, että ajankohtaiset asiat ovat tylsiä ja helpot saippikset ja amerikkalaiset elokuvat houkuttelevampia, niin paha siinä on houkuttaa tätä yleisöä ilman mittavia kanavaprofiilin muutoksia.

Ja nyt en yhtään yritä katsoa nenänvarttani pitkin amerikkalaisia elokuvia ja saippiksia. Katsonhan niitä itsekin rentoutuakseni! Ehkä tämä on myös elämänvaihekysymys - kun arki käy vähemmän stressaavaksi lasten kasvaessa, minulla riittää enemmän aikaa ja energiaa vaativamman ohjelmiston katseluun (vaikkapa ulkomaisten laatudokumenttien katseluun).

Nykyisellään katson Yleltä uutiset, Avaran luonnon, Monkin ja sekalaisia dokumentteja ja elokuvia. Lapset katsovat lastenohjelmat.

Yleläinen

Vierailija

minä katson kaikkia kanavai ja myönnän, että ylen tuotanto on mennyt huimasti alaspäin sen jlkeen kun peri vuotta sitten oli tason nousua. Joku päivärinta on oikeasti todella tylsä ja pitkästyttävä jankkaaja verrattuna siihen edeltäjäänsä jonka nimeä en enää muista. Lisäksi ylen " ajankohtaisohjelmia" on alkanut vaivata MOT-maisuus, jankataan ja jankataan jotain täysin toisarvoista asiaa, josta yritetään onkia esille " syyllisiä" vaikkei mitään kummallista edes ole tapahtunut. Ylen parhaat viihdeohjelmatkin on 1990-luvun tuotantoa, kuten äsken lähetetty trasselirakastaja - jotain kotikatua ja sen yksipuolisia ihmisiä kun ei jaksa viikosta toiseen vatvoa. Myös yle teema on aika pettymys lupaavan alun jälkeen.

Kolmoselta ja neloselta tulee hyviä elokuvia. Kolmosen uutiset on ihan asialliset.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat