Help me,ystävä tulossa kylään keliaakikko,mitä tarjoan,omenoita ja jotain vaalea jyttejauhoa löytyy mut reseptiä ei

Vierailija

Kommentit (9)

Vierailija

En suosittele. Gluteenittomat jauhot ovat haasteellisia

ensi kertalaiselle. Perunajauhosta voi kyllä tehdä

kääretortun tai kakkupohjan ihan " normaaliin" tapaan

(siis ilman vehnäjauhoja!).

Itse tarjoan keliaakikko ystäville ja sukulaisille

jäätelöä, suklaariisikeksejä (esim. Pirkka) sekä

gluteenittomia pikkuleipiä (esim. Semper). Hedelmiä

voi toki tarjota myös, esim. viinirypäleitä, sekä

erilaisia juustoja.

Suolaista tarjottavaa olen tehnyt valmiista gluteenittomasta

pizzapohjasta - täytteet maun mukaan. Lisäksi gluteenittoman

piirakkapohjan voi tehdä gluteenittoman leivänpaloista +

kananmunaseoksesta. Piirakan voi täyttää normaaliin tapaan

esim. kasviksilla+fetalla tai kinkulla.

Vierailija

Googlella varmaan löydät hyviä ohjeita.

Keliaakikoille tarkoitettuja keksejä on kaupoissa, mutta taitavat keliaakikot olla melko kyllästyneitä niihin. Voisit tehdä myös raikkaan salaatin. Kastikkeen voit tehdä itse kermaviilistä.

Vierailija

Jos sulla omenia, kaurahiutaleita, kanelia ja sokeria sekä ruokaöljyä, niin selviät.

Tee omenahyvää...se sopii keliaakikolle. Eli toimi seuraavalla tavalla; lohko omenat vuoan pohjalle, levitä päälle kanelia ja sokeria maun mukaan. Lisää päälle kaurahiutaleita ja lurauta vähän ruokaöljyä päälle. Laita uuniin 200 asteeseen n. puoleksi tunniksi. Tarjoa vaniljakasteikkeen tai vaniljajätskin kanssa.

Pääset helpolla ja hyvää tulee!!!!

Terkuin Keliaakikon sisko

Vierailija

yks oikoista puuhaa..joten jos et aiemmin ole leiponut mitään keliaakikolle sopivaa älä ryhdy hommaan kiiressä! suosittelisin myös tuota jäätelö linjaa, eli kaikille samaa tarjottavaa. paitsi jos aikaa on reilusti voit yllättää tuttavasi omatekemillä herkuilla=) gluteenittomat muffinit on melko helppotehdä...tosin ohjetta en nyt löydä, googlaa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat