Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Norjalaiset kotiäidit, kysymys kotihoidontuesta!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Milloin teille maksetaan kontatstøtte, eli kotihoidontuki? Mulle tuli tänään päätös ja siinä luki vain, että maksetaan kuun lopussa. Tarkoittaako se nyt kuun viimeistä päivä vai vaikka 27., 28., 29, jne. päivää?? Maksetaanko se koko maassa samana päivänä vai onko paikkakuntakohtaista? Lapsilisähän maksetaan joka kuun viimeinen arkipäivä.

Ärsyttää taas tää norjalaisten " sinnepäin" -meininki...Tyyliin Maksan kun Jaksan!

Kommentit (2)

Vierailija

Meillä oli au pair ja saimme kotihoidontukea, se maksettiin aina muutamaa päivää ennen viimeistä päivää. Eli jos viimeinen pv oli vaikka perjantai niin heidän maksujensa " ajopäivä" oli maanantai ja sitten raha oli tilillä keskiviikkona jne. Minusta se oli hyvä systeemi, kun olin asennoitunut, että raha maksetaan viimeinen pv ja silti se aina tuli hiukan aiemmin :)

Vierailija

En tiedä kotihoidon tuesta, mutta fødselspengan jota nyt saan tulee kuten tuo ensimmäinen kommentti oli, eli pari päivää aikasemmin. Lapsilisät saan semmosella utbetaling bank giro. Pitäs jotenkin hommata asia siten että se tulis suoraan pankkiin, niin ei tarvis joka kuukaus sitä ite hakea. Se tulee muistaakseni vika päivä postissa. Mut kunpa sais aikaseks senkin asian...

Olen uus näillä sivuilla, ja oli kiva " tavata" muita norjalaisia =)

Uusimmat

Suosituimmat