Apua, excel-ohjelman tuntijat!

Vierailija

Saako excelissä olevia nimi- ja osoitetietoja tulostettua kätevästi tarroiksi ja jos niin miten?

Kommentit (3)

Vierailija

Olen käyttänyt Outlook-ohjelmaa, sillä Wordissa on valmis lomakepohja, joka kykenee lukemaan tietoa Outlookista. Joudut tosin siirtämään tiedon ensin Excelistä Outlookiin. (Olen tehnyt siirtoja ohjelmallisesti, mutta sen voi tehdä myös käsipelillä).

Lienee mahdollista myös siirtää tietoa Excelistä Wordin lomakepohjaan, tosin en ole kokeillut. (Varmasti mahdollista ohjelmallisesti).

Suoraan Excelistä voi myös onnistua, mutta en ole kokeillut. Exceliin on saatavilla valmiita lomakepohjia Microsoftilta, kannattaa käydä katsomassa, saattaa olla helpoin vaihtoehto. Itse en ole tätä vaihtoehtoa tutkinut, koska pitkän päälle on järkevämpää että tiedot ovat Outlookissa.

Kolmas vaihtoehto on kopioida tiedot suoraan Wordiin ilman Outlookia, tosin tämä voi olla työläs vaihtoehto.

Wordin kautta tulostettaessa oleellisia juttuja on yksittäisen tarran koko, kuinka monta tarraa on arkilla, tarrojen väliset etäisyydet, muut marginaalit ja mistä Word hakee osoitetiedot.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat