Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö lintuinfluenssaa pahempi asia ole

Vierailija

ilmastonmuutos!!!

Itse ainakin olen paljon enemmän huolissani ihmisten itsensä aiheuttamasta suuresta muutoksesta joka on jo alkanut ajat sitten ja tuntuu etenevän hurjaa vauhtia - ja mitään ei olla ainakaan Suomessa valmiit tekemään tämän hidastamiseksi tai estämiseksi. Raha kun ratkaisee ja ihmiset haluavat shoppailla ja kuluttaa sekä viihdyttää itseän kaiken maailman turhakeilla. Ja aivan turha sitten jossitella ettei siitä vielä olisi varmuutta että ilmasto muuttuu tai että maailmanhistoriassa on ollut ennenkin lämpimiä ja kylmiä kausia tms. Se on jo hyvin vanhaa tietoa ja pään piilottamista pensaaseen!!

Myrskyt ovat selvästi lisääntyneet, voimistuneet ym. ja ihmisiä on jo näihin paljon kuollutkin, merenpinta nousee - tulvia ym. ja vaikutuksia ei tosiaan edes vielä pystytä arvaamaan, muuta kuin että niitä tulee. Ei edes suloisessa Suomessa voida olla turvassa, onneksi Ruotsi ja Norja ovat puskuroimassa pahimpia myrskyn mylläköitä (näin itsekkäästi ajateltuna).

Mitä muut ovat mieltä tästä asiasta? Tuntuu että LI:sta kyllä kovasti huolehditaan muttei tästä?? Ihmettelen vaan!

Kommentit (8)

Vierailija

Minä ainakin yritän parhaani mukaan

- välttää kulutusta ja tavaroiden hankintaa, ostan mielummin palveluja työpaikkojen takaamiseksi

- suosin Suomalaista, paikallisia tuotteita ja luomua

- vältän autolla liikkumista ja yritän suunnitella menoja ja tarpeita, että voin hoitaa mahd. paljon asioita samalla ajolla

- käytän kestovaippoja aina kun jaksan ja yritän olla aktiivinen lasten potalle opettamisessa

- opetan lapsilleni vihreitä arvoja ja luonnon kunnioittamista ja rakastamista

- säästän sähköä, jos mahdollista

- kierrätän ja lajittelen roskia

Mitähän vielä vois tehdä, ei ne niin isoja juttuja lopulta ole, pieniä elämän valintoja ja tiedostamista! Eikä rasita. Itse inhoan materialismia - ei siitä onnelliseksi tule, vähemmälläkin pärjää.

Vierailija

Se on sitä ettei viitsitä omaa napaa pidemmälle ajatella. Puhumattakaan tulevista sukupolvista. Ihme homma, että lisääntyä pitää, mutta ei välitetä siitä, minkälaisessa maailmassa lapset ja heidän mahdolliset jälkeläisensä elävät.

Vierailija

Jossain luin, että jos päästöjä ei saada kuriin viiden seuraavan vuoden päästä, tilanne tutkijoiden mukaan muuttuu täysin hallitsemattomaksi! USA ei noudata Kioton sopimusta, eikä Kiina ja länsimaatkin ylittävät joka vuosi sovitut arvot.

Ketäköhän pitäisi äänestää, jotta tilanne muuttuisi? TOivottavasti USA hurrikaanien myötä herää ja alkaa rajoittamaan autoilla ajamista....

Vierailija

Tuntuu ihan hirveältä, että meidän lapsemme joutuvat elämään jo osittain tuhoutuneessa maailmassa.

Itse ainakin olen valmis karsimaan kulutusta, jotta en enempää kuormittaisi maapalloa. Nyt vaan talkoisiin maailman pelastamiseksi!!!

Vierailija

Ja tosi helppo toteuttaa. Itse olen ainakin alkanut valitsemaan tuotteita, joissa ympäristömerkki ja luomua myös mahdollisuuksien mukaan.

Autoilu lienee se pahin, olisko päättäjien aika alkaa tosissaan rokottamaan yksityisautoilua ja tukemaan joukkoliikennettä?!?!?!

Uusimmat

Suosituimmat