Askartelu on höhlää: kallista ajanhukkaa

Vierailija

Kommentit (6)

Vierailija

Saahan askarrellen esim. persoonallisempia joulukortteja kuin kaupasta. Ja vertaa esim. vaatteiden kutomiseen: miksi kutoa, kun kaupastakin saa, yleensä halvemmallakin (ainakin jos laskee ajalleen hinnan)?

Lapsille askartelu on ehdoton ajanviete ja se kehittää heidän sorminäppäryytään, havainnointiaan ym. taitojaan.

Askarrella voi myös lapsen kanssa yhdessä, mikä lisäksi edistää lapsen ja aikuisen vuorovaikutusta.

Vierailija

Mihin ihmeeseen ne kaikki askartelutyöt mahtuu???

Meillä on 4 lasta ja joka viikko tulee hoidosta tai koulusta jonkun lapsen mukana joku ihan oikeastikin ihana askartelutyö.

Roskiin heittelen niitä sitä mukaa, kun on jonkun aikaa ollut esillä. Joitain tulee kyllä säilytettyä pysyvästi.

Vierailija

Aika mielenkiintoinen myös tuo väite, että on ajan hukkaa...???

Ajan hukkaa, kun lapsi oppii uusia asioita?Käyttämään saksia, liimaamaan, maalaamaan, ilmaisemaan itseään.Ajan hukkaa touhuta oman lapsen kanssa???

No, meitä on niin moneen junaan..ja osa jäänyt asemallekin...

Vierailija

Laatikoita säilytetään varastossa ja sinne roudataan askartelut, jotka ovat olleet aikansa esillä. 13 vuotias esikoinen tutkaili kesällä ensimmäistä laatikkoaan ja kyllä siitä monet muistot kirposi esiin sekä tyttärelle että äidille. Lisäksi tuli ilmi monia sellaisia asioita, joita tyttö on pienenä mietiskellyt ilman, että niitä meille vanhemmille on kerrottu. Olin tyytyväinen, että olen jaksanut askarrella lasten kanssa ja säilytellä lasten tuotoksia.

Vierailija:

Lainaus:

Mihin ihmeeseen ne kaikki askartelutyöt mahtuu???

Vierailija

lapsen askarteluihin kannattaa suhtautua kuin leikkokukkiin: pidetään esillä hetken, sitten heitetään pois.

Jokunen on kyllä kai pakko säästää muistoksi.

Hirvittää kyllä ajatus, että jos lapsestani sittenkin tulee kuuluisa kuvanveistäjä, ja minä hölmö olen heittänyt pois hänen varhaiset mestariteoksensa... :-)

Vierailija

harmaat kananmunakennot silputtiin ja liotettiin vedessä ja näin syntynyt massa puristettiin kuivaksi ja paineltiin muoteissa kuvioiksi.

Jos kananmunia syö, ei kennojen uusiokäyttö tällä tavalla tule kalliiksi.

Löytyykö muita halpoja ja toimivia askarteluvinkkejä?

Vierailija:

Lainaus:

Askartelu on höhlää: kallista ajanhukkaa

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat