Metformiinista kysyisin

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Mulla on siis PCO, ja viimeksi gyne määräsi mulle pelkät metut. Luulinkin, että syön niitä ainakin seuraavaan käyntiin asti, mikä on tammikuun puolivälissä vasta. Reseptillä sai kuitenkin vain 130 pilleriä, jotka riittävät mulle noin 11 viikoksi, eli joulukuun alkupäiville, kun oon niitä jo vajaa viisi viikkoa ottanut. Onko kellään tietoa ja kokemusta...syödäänkö metuja näin vaan kuuriluontoisesti vai jatkuvasti, kunnes on raskaana PCO:n ollessa kyseessä? Eli uusinko reseptin vai lopetanko ne, kun ne loppuu? Itseasiassa en tiedä sitäkään pitääkö keskussairaalassa tehty resepti uusituttaa siellä vai voiko sen uusia terveyskeskuksessa tai esim. apteekin kautta puhelinreseptinä? Osaako joku auttaa?

Kommentit (4)

Vierailija

...sen käsityksen sain minäkin, että jatkuvaan käyttön ne mulle määrättiin. Ihmettelin vain, kun huomasinkin, etteivät ne riitä seuraavaan gynekäyntiin asti. No, kyllä asia nyt hoituu. Kiitos vaan vastauksista! : )

Vierailija

Minusta voi uusia reseptin terveyskeskuksessa. Ainakin minä tein niin, kun ensin olin saanut reseptin keskussairaalasta. Mutta en muista kävinkö ensin lääkärillä, jotta hän saisi tietää asiasta. Uskoisin kuitenkin, että kirjoittavat ihan noinkin vaan, koska joku muu lääkäri on sen katsonut sinulle tarpeelliseksi. Ja kyllä Metut ovat pidempiaikaiseen käyttöön. :)

Vierailija

jättää " tyhjentyneen" reseptin suoraan apteekkiin, josta se lähetetään terveyskeskukseen. resepti on parin arkipäivän päästä uusittuna apteekissa tkaisin. kätevää.

Vierailija

käsittääkseni jatkuvaan käyttöön, eli siihen asti, kunnes olet raskaana. Eli resepti pitäisi uusia. Voisitko soittaa lääkärille/hoitajalle ja pyytää lähettämään uuden reseptin?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat