Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kättärin Monikkovalmennuksessa olleita ?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

mitä piditte tilaisuudesta tänään ? mulle oli jo yhden lapsen äitinä ja hieman monikkoudesta lukeneena aika paljon tuttua mutta paljon myös uutta kiinnostavaa, etenkin sitä synnytyssali-kätilöä olisi kuunnellut mielellään pitempäänkin. miten muuten olette saaneet neuvolasta tietoa ja tukea tähän odotukseen ? itse koen saavani ei yhtään mitään, tai no kyllä tuli valitteluja että " ne vauvat sitten syntyvät etuajassa ja joutuvat tehohoitoon yms" kannustavaa kommenttia. tuntuu vaikealta saada OIKEAA ja positiivista informaatiota, näitä ihmettelijöitä ja surkuttelijoita kyllä riittää=(

meinaatteko tulla 2 seuraavaankiin tilaisuuteen mukaan ? me kyllä, tällä kertaa mieskin pääsee osallistumaan =)

Kommentit (2)

Vierailija

Naistenklinikalla, niin Kättärin käytänteet eivät niin kiinnostaneet. Mutta silti kertaus on opintojen äiti, eli ainahan omiin masuvauvoihin liittyvää on kiva kuunnella! Ja lääkärin tilastot olivat ihan hauskoja taas kerrata. Vaikka itse olenkin lukenut monikkoperheiden opppaasta, että kaksoset syntyvät keskimäärin rv 37. Tiedä sitä... Yksittäisen ihmisen kohdalla keskiarvoilla ei toki ole juurikaan merkitystä.

Alkaa kyllä jo pikkuhiljaa kyllästyttää toi ainainen riskeistä puhuminen. Itse olen jo yli 30:lla raskausviikolla ja tuntuu, että niistä on kuullut jo niin paljon, että osaa asiat etu- ja takaperin. Ei enää tekisi mieli yhtään kertaa kuulla lausetta " kaksosraskaus on aina riskiraskaus" .

Meidän neuvolassa kaksosuudesta ei tiedetä yhtään mitään, mutta meidän terkka on kyllä ihanan innoissaan ja mielissään meidän pikkuisista! Ei turhaa hössötä (esim. painonnousuista tms.), mutta tekee lähetteitä jatkotutkimuksiin helposti. Eli asenne on kohdallaan ja meneminen aina mukavaa, vaikka tiedon kyseleminen täytyykin hoitaa muualla.

Hyviä odotuksia!

Simppu

Vierailija

Kiinnostavaa kuulla kättärin kuvioista. Tarkoitus on, että tulevat kaksosemme näkevät siellä päivän valon ensi keväänä :) Kävin tänään kättärillä np-ultrassa ja olin vähän pettynyt, koska koko vastaanottoaikaa leimasi hirmuinen kiire. Kätilö vaan tolkutti, että voivoi sentään, aika loppuu ja ei tässä mitään keretä. Kysymyksiini ei juurikaan ehditty vastata ja jäi aika hätäinen olo.

Neuvolassa kaksosraskauttani on lähestytty lähinnä negaatioiden kautta. Ensimmäisellä kerralla terveydenhoitaja totesi, että varhaisultrassa havaitut kaksosraskaudet harvemmin kestävät vaan toinen tulee menemään kesken. Samasta syystä terkka ei vaivautunut ilmoittamaan kaksosraskaudestani np-ultralähetteessä kättärille ja nyt aikaa oli siis ihan liian vähän.

Vaikka mulla on meneillään vasta 13. rv, olen jo kurkkuani myöten täynnä taivastelijoihin ja kauhistelijoihin. Toisaalta se kauhistelu saa itseni näkemään kaksosuudessa aina vain enemmän positiivisia puolia :)

Uusimmat

Suosituimmat