Unipussi ja turvakaukalon lämpöpussi kannattaako hankkia???

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kyselempä teiltä joilla varmaankin on kokemusta unipussista tai lämpöpussista eli tekeekö niillä mitään?? Ilmankin varmaan pärjää mutta onko jonkun mielestä ostamisen arvoisia juttuja??

odotan kolmattani syntyväksi joulukuussa, kaksi vanhempaa on alkukesän lapsia joten talvivauva on ihan uutta kun esim. molemmat edelliset on jo istuneet oikeassa turvaistuimessa talvella. tuntuisi tuollainen kaukalon lämpöpussi kätevältä esim. kauppareissulla?

Entäs unipussi, mitä mieltä siitä??

Risuja ja ruusuja kiitos!!

Ja jos on suositella jotain merkkiä niin olisi kiva.

lahja

Kommentit (9)

Vierailija

hänkin syntyi syksyllä ja mahtui kaukaloon koko talven. Hintakaan ei itsetehtynä huimaa päätä. Tein siitä vähän erilaisen kun nuo kaupan mallit, mulla on siinä sivuilla 2 pitkää vetoketjua eikä se ulottunut pään yli. Varsinkin pitkillä matkoilla se oli hyvä, kun auto lämpenee, niin avaan vaan vetoketjut ja peitto pois päältä, samoin kauppareissuilla, otan usein oman kaukalon ostoskärryihin.

Vierailija

Meille ostettiin unipussi kun tytöllä oli ikää 5,5 kk kun alkoi kääntyillä unissaan mahalleen ja heräsi siihen + kun potki koko ajan peiton päältään ja heräsi kylmään (meillä on aika viileä asunto). On nukkunut unipussissa siitä saakka ja vasta tilasin isomman pussin kun alkaa jäädä entinen pieneksi. Tytöllä siis ikää jo 1v3kk!

En tiedä miten paljon on pussilla ollut vaikutusta yöuniin, mutta voi sanoa että meillä on aina nukuttu suhteellisen rauhallisesti vaikka on ohitettu kaikki konttaamaan lähdöt, seisomaan oppimiset, kävelemään lähdötjne. Koskaan ei ole tyttö esim. konttaillut unissaan tai noussut seisomaan unissaan, osaa kuitenkin tehdä molempia hereillä vaikka onkin pussissa. Enkä tietysti tiedä olisiko tehnyt sitä ilman pussia sillä nukkuu pussissa joka yö. Mutta pysyypä peitto päällä mikä oli ainakin yhtä suuri syy alkuperäiseen pussin ostoon kuin se pyöriskely. Ja nyt kun uuden pussin tilasin, niin se oli ainoa syy :-)

-minskuliina

Vierailija

Unipussi on ollut meillä nyt käytössä n. 3viikkoa (tyttö ensi viikolla 3kk) ja hyväksi on todettu. Käyttöönoton jälkeen nukkuminen on tullut paljon rauhallisemmaksi ja heräämiset väheni kolmesta heräämisestä yhteen. En tiedä oliko sen ansiota vai sattuitko vaan sopivasti samaan aikaan vähenemään. Eli uskallan suositella.

Tuosta turvaistuimen lämpöpussista en tiedä, olen suunnitellut sen ostoa itsekkin, joten olisi kiva kuulla jos jollain on siitä kokemusta.

Mymmeli ja 3 lasta

Vierailija

Eli itse ostin lämpöpussin ja tein itse valjaiden reijät. Käy sekä rattaisiin ja kaukaloon. Tai itse asiassa ostin kaksi, niin ei tarvinnut vaihdella. Löysin edullisesti avajaistarjouksesta. Monet ovat myös tehneet itse.

Omasta mielestäni todella kätevää..

Mutta unipussista tuossa käytössä en ole kuullutkaan. No meillä ei ole unipussia ollut. Eikös ne ole sellaisia henkeselipotkareiden kaltaisia, missä haarusosa on vain yhtenäinen? Pmasta mielestäni lämpöpussi on paljon kätevämpi.

Vierailija

PikkuMuoriskat:

Lainaus:

Tarkoitan että lapsihan melko nopeasti kasvaa ulos kaukalosta. Meillä ainakin neiti 4 kk ei näytä enää kauaa sopivan kaukaloon. Onko nuo turvapussit tarkoitettu vain kaukaloihin ? Näyttävät kyllä ihan käteviltä.

Itse ainakin toivon kaukalon sopivan pidempään vauvallemme (7/05), sillä vauvalle ei tule talvella niin ahdasta turvakaukalossa. Vyötkin riittävät paremmin kun niitä ei tarvitse vetää toppahaalarin päältä.

Turvaistuimessa pussi ei ehkä olisi niin käytännöllinen, koska istuin on aina kiinni autossa. Nyt vauvan voi laittaa sisällä lämpimään kaukalopussiin ja kantaa autoon. Turvaistuimessa lapsen joutuu kantamaan autolle ja laittamaan kylmään pussiin. Jos lämpimästä autotallista pääsee lähtemään, mikä ettei lämpöpussi istuimessakin olisi kätevä!

Vierailija

Tarkoitan että lapsihan melko nopeasti kasvaa ulos kaukalosta. Meillä ainakin neiti 4 kk ei näytä enää kauaa sopivan kaukaloon. Onko nuo turvapussit tarkoitettu vain kaukaloihin ? Näyttävät kyllä ihan käteviltä. Voisin harkita ostoa jos vauva olisi tulossa ja varsinkin kylmimpään aikaan !

Vierailija

Esikoinen alkoi käyttää unipussia n. yksivuotiaana, kun peitto ei enää pysynyt lainkaan päällä. Meillä on makuuhuoneessa niin viileää, että ilman peittoa ei tarkene. Vauvallakin on nyt käytetty unipussia, se sopii hyvin kestovaippapepun päälle. Yövaippa kun voi olla niin iso paketti, että tavalliset unihaalarit kiristävät.

Turvakaukalon lämpöpussin tein vauvalle, esikoisella ei sitä vielä ollutkaan. Se on mahtava liinaillessa, sillä vauvalle tulee liian kuuma ulkovaatteissa kun liinaillaan esim. kaupassa. Nyt ei tarvitse pukea automatkalle kuin sisävaatteet ja hattu, ehkä villasukat ja -tumput. Kovilla pakkasilla tietysti esim. villahaalari. Vauvalle ei ehdi tulla kylmä kun nostaa lämpöisestä pussista liinaan ja kävelee parkkipaikalta kauppaan. Eilen otimme lämpöpussin käyttöön, olen tyytyväinen! Lumikidsin pussit ovat todella kalliita, itsekin sellaisen pystyy helposti tekemään jos vain omistaa ompelukoneen. Minä tein äp:n makuupussin mallia mukaillen, kasvojen aukon yläreunassa on kuminauhakiristys ja edessä vetoketju.

Vierailija

Tyttömme syntyi 11/04 ja on pussitellut ilolla koko koko ajan.

Unipussi on kätevä kun vauvan voi ottaa syliin/syömään ja hän pysyy lämpimänä. Takaisin omaan sänkyyn laitto on helpompaa kun vauva ei heräÄ lämpötilan vaihteluun.

turvakaukaloon ostin fleecekankaisen peiton jossa on vöiden reiät ja vetoketju. Nyt se on rattaissa käytössä. Peiton ansiosta vauva ei tarvinnut ulkovaatteita automatkoille (meillä ei ole pakkasta talvella), ainoastaan hatun päähän.

Vierailija

Heips

Meillä on 6 viikkoa vanha poika ja meillä on käytössä unipussi, kapalopussi sekä lämpöpussi istuimessa.

Turvaistuimeissa käytetään Lodgerin pussia ilman sisäpussia, tosi kätevä - ei tarvitse pukea vauvalle paksuja ulkovaatteita automatkoille ja kun auto lämpenee, pakettia voi avata - ettei tule liian kuuma.

Unipussin ostin odotusaikana Saksasta, muuten pienellä ok, mutta käsien huitomista ei estä. Rauhallisesti vauva siinä muuten nukkuu. Meillä on lisäksi ns. kapalopeitto - Miracle Blanket käytössä - tässä vauva nukkuu todella hyvin -tai ainakin on nukkunut nyt pari yötä kun peitto on ollut käytössä. Peiton tilasin USA:sta, koska siellä se oli edullisempi kuin Suomessa ja toimitusaikakin nopeampi - peitto tuli viidessä päivässä tilauksesta.

t. Kaisastiina

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat