G: Tuleeko parisuhteessanne riitaa rahasta?

Vierailija

.

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Lainaus:

Ostelee itselleen kaikkea kivaa ja matkustelee. Minä ostan pienestä palkastani esim lapsille vaatteet, joten eipä tarvitse juurkaan itselle ostaa mitään.

Mies kyllä käy esim kaupassa lähes aina.

Vierailija

Meillä omat tilit ja periaatteessa omat rahat, mutta ei pidetä mitenkään kirjaa siitä kumpi maksaa mitäkin. Maksellaan miten sattuu hankintoja. Yhteiseksi hyväksi kaikki tulee, ja kumpikin saa ostella itselleen mitä tarvitsee ilman toisen lupaa. Pakolliset menot kuten asunto ja auto, vakuutukset on vaan jotenkin sovittu maksettavaksi niin että suurinpiirtein menisi kummaltakin tasaisesti. Toistaiseksi rahat riittäneet "vapaalla tyylillä", joten ei ole tullut riitojakaan.

Vierailija

Mies tienaa ja minä tuhlaan. Olen siis kotona ja mies ei ole yhtään pihi. Ei puutu mun tuhlailuihini tai muihinkaan ostoksiin mitenkään eli ei siis tapella

Vierailija

Meillä on yhteiset rahat. Joskus mies on pahantuulinen ja stressaantunut kun on taloudellisesti tiukkaa mutta minä tasapainotan "kaikki järjestyy" asenteellani. Usein mies onkin kiitollinen kun minä osaan nähdä asioiden valoisat puolet tiukoissa tilanteissa.

Vierailija

Ostelee itselleen kaikkea kivaa ja matkustelee. Minä ostan pienestä palkastani esim lapsille vaatteet, joten eipä tarvitse juurkaan itselle ostaa mitään.

Mies kyllä käy esim kaupassa lähes aina.

Vierailija

Pääasiassa ei, koska rahaa on aina liian vähän ja kumpikin sen tietää. Sitten joskus mies innostuu suunnittelemaan hankintoja (turhia) jotka minä joudun torpedoimaan alas rahapulan takia. Ja mies suuttuu ja mököttää... Mutta noin pääasiassa ei.

Vierailija

Molemmilla on oma henkilökohtainen tilinsä ja sen lisäksi yhteinen 'taloustili', jolle molemmat siirtävät kuukausittain saman summan. Yhteiseltä tililtä maksetaan yhteiset kulut kuten asumiseen liittyvät kulut, ruoka, vakuutukset, lapsen vaatteet ja harrastukset yms. Omat rahansa molemmat käyttävät ihan mihin itse haluaa.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat