Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä JULIUS-nimestä?

Vierailija

Mitä kaikkea tulee nimestä mieleen? Onko Julius-nimisiä paljon Suomessa? Ja onko se suosittu nimi tällä hetkellä?

Kommentit (9)

Vierailija

olen tuntenut ainoastaan afrikkalaisia Julius-nimisia, Suomessa en ketaan. Minullekin tulee ekana mieleen muinaiset roomalaiset ja Julius Caesar (niinpa Juliuksella olis oma kuukautensakin koska July eli heinakuu on nimetty Juliuksen mukaan). Toinen assosiaatio on suomalainen lastenlaulu missa leivotaan ja annetaan jotain Juliukselle (voita? pullaa?)

Vierailija

Tiedän kaksi Juliusta, molemmat alle kouluikäisiä, ja asun pienessä kaupungissa, mutta esim. Aada-nimisiä tyttöjä tiedän vain yhden, joka on jo koulussa. Ja Aadahan on vrk:n mukaan ollut tänä vuonna yhtä suosittu kuin Julius. (noissahan on kyllä mukana muutkin kuin vain ensimmäiset nimet). Tunnen aika paljon lapsia, lastenjoitaja kun olen, ja täällä näyttäisi pikkupoikien suosituimmat nimet olevan Veeti ja Eetu, joita tunnen monta, monta, monta :). Näihin verrattuna Julius ei ole kovin yleinen. Mutta tosiaan, tosi hyvä nimi on. Mieltymykseni nimeen johtuu osittain näistä tuntemistani Juliuksista, jotka ovat ihania pikkupoikia :).

Vierailija

Julius on todella reipas ja söpö nimi, ehkä hivenen liian pehmeä minun makuuni. Mitäs pidät nimestä Justus?

En tunne henkilökohtaisesti yhtään Juliusta, eli vaikka onkin jonkin verran kastettu niin ei ole liian yleinen. Minun tyttäreni on Iida ja vaikka onkin todella yleinen nimi, tunnen vain yhden Iidan ja hän asuu Helsingissä. Iidoilla on vuosi ikäeroa.

Mutta Julius on oikein kiva!

Vierailija

Kaikkiaan Suomessa on vrk:n mukaan 8341 Juliusta.

Viime vuonna Juliuksia on nimetty 417, joista 180:llä suomenkielisellä se on on ensimmäisenä nimenä (ruotsinkielisten suosituimmuuslistalla se ei ollut).

ensimmäisenä nimenä Julius on 39. suosituin.

Tänä vuonna Julius-nimisiä pieniä poikia on tullut jo 101.

Näyttäisi siis Julius olevan melko suosittu, mutta ei ihan kirkkaimmassa kärjessä.

Vierailija

Tuo suositummuus on muuten nykyään ihan eri asia kuin ennen. Nykyään nimiä on paljon enemmän tarjolla kuin aikaisemmin ja luulisin lisäksi, että Julius (kuten monet muutkin nimet) voisi olla keskittynyt jollekin tietylle alueelle, esim. Etelä-Suomeen tai isoihin kaupunkeihin. Joten on häviävän pieni mahdollisuus, että sitä kohtaa toisen Juliuksen edes samassa koulussa (ellei Julius nyt satu olemaan juuri se oman asuinalueen tai ystäväpiirin muotinimi).

Vierailija

Mun mielestä ei oo liian pehmee, mahtava enneminkin kuten Julius Cesar, vai mikä se oli =). On itselläkin mietinnässä ja tiedän ite yhden Juliuksen, joka on jo parikymppinen (mukava tyyppi). Ja mun mielestä enää mikään nimi ei oo samanlailla yleinen kun esim. Mikko oli joskus.

Vierailija

En tiedä miksi, mutta J-nimet ei ole koskaan houkutelleet, ei varsinkaan yhtä "prameilevat" kuin Julius. Ainoa J-nimi joka on minusta kaunis sekä tytöistä että pojista on Joona.

Mutta onneksi nämä ovat makuasioita :)

Uusimmat

Suosituimmat