Hoitajat ja muutkin. Kyse nostamisesta!!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Hei!!

Eli hoitoalalla kun olen niin mietityttää tuo asukkaiden nostelu. Voiko sitä tehdä, kuinka pitkään? Onko vaaratonta, jos mihinkään ei satu?

Meillä ei oikeastaan paljon nostettavia, mutta tuettavia/kannateltavia.

Osaako joku neuvoa tai kertoa kokemuksia??

Kommentit (6)

Vierailija

pidempi kun toinen mikä vaikuttaa siihen että selkäranka/ryhti on huono/vino joten ihmekkös tuo jos joskus särkee. Tosin ei onneks oo muulloin ollu vaivana kun raskausaikana..

Vierailija

Olen nostellut niin kauan kuin olen ollut töissä. Saikulle olen jäänyt rv 25-30, koska meillä väkivaltaisiakin potilaita. Lisäksi lähes kaikki pitää vielä pukea aamuisin ja riisua iltaisin ja juuri sen olen kokenut raskaaksi, kun pitää kyykkiä lattian rajassa. Nyt rv 25+3 ja lääkäri rv 30. Aattelin silloin jäädä ehkä töistä pois... Nyt jo supistelee kovasti varsinkin iltavuorossa, että saa nähdä pystynkö olla rv 30 asti töissä

Vierailija

olen myös kotihoidossa töissä.Meillä ei ole kovinkaan paljon nostelemista,satun olemaan sellasessa yksikössä missä ei paljon pyörätuolissa olevia tai muuten liikuntakyvyttömiä.Oikeastaan jos viikonloppuja ja iltavuoroja tekisin,olisi nostelua.Alkukolmanneksen jälkeen kysyin pomolta voinko tehdä vain aamuvuoroja jotta ei tarvitsisi omaa ja vauvan terveyttä vaarantaa.Itselläni kun selkä ei ole missään hyvässä kunnossa ollu ja se kipeytyi helposti(varsinki raskauden aikana).Olemme sopineet työtovereiden kans että ei minun tarvitse nostella ja olen todella iloinen työtovereiden suhtautumiseen.Jospa jaskaisin jouluun asti töissä niin hyvä on.nyt viikkoja 23

Vierailija

Mulla neljänteen raskauteen asti;ku olin ite hyvässä kunnossa,ei nostelusta mitään ongelmia.Mutta viies vauva jo heti alkujaan oli niin alhaalla,että sekin varmaan johti siihen että tuli tosi pahat suonikohjut,eikä pelkästään jalkoihin vaan myös takamukseen. Tosi kurjat ja kipiät, kannaattaa kuunnella omia tuntemuksia ja mennä tarvittaessa heti neuvolaan tai lääkäriin ettei vaivat pääse pahaksi. Ite en tajunnu ja sitkuttelin liian pitkään.

Vierailija

tottavie tuntuu selässä ja alavatsan repimiskipuna. Nyt viikkoja vasta 18+4 mutta vatsakin jo todella iso että kumartaminenkin vaikeaa. Kolmas raskaus. Sain sairaslomaa huikeet 4 päivää kipujeni takia ja siltä näyttää että lisää on perjantaina haettava. Tuntuu vaan että sitä saa kerjäämällä kerjätä että sais edes hetken huilata tuntematta jatkuvaa kipuilua jossain. Onko ideoita mikä herättäis lääkärin kun perjantaina meen uudestaan että se tajuais edes viikon anataa vielä? Kaikki vinkit otetaan vastaan ; )

Vierailija

Itse jäin sairaslomalle rvko27 kun tuli aivan kamala väsymys ja välillä oli selkä kipeä jne.Nyt sitten olen loppuun asti sairaslomalla.Esikoista odottoessa en muista että olisi ollut mitään ongelmaa olla töissä äitiysloman alkuun asti, mutta tämä toinen raskaus on tuntunut paljon rankemmalta.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat