Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syyskuun salaisuudet viikolla 23

Vierailija

Tässä uutta pinoa meille...

Elohelmi: meille perjantaina saapunut äitiyspakkaus on v. 2008 mallia.

Hyvää uutta viikkoa kaikille toivottavat massumamma ja toukkis 25+5.

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija

Tänään oli lääkärineuvola ja kaikki oli ok vaikka supistuksia on ollut mutta kohdunkaula ei ollut lyhentynyt eikä kohdunsuu auennut...aika helpottavaa :)

Päivät jaksan olla hyvinkin energinen mut illalla kostautuu ja väsymys painaa...ja tuntuu et paikat räjähtää :)

Tuntuu jotenkin et raskausaika on mennyt tosi nopeasti ja et aika loppuu kesken, äitiysrahahakemuskin odottaa pöydällä ...vieläkin...ei vaan saa aikaiseksi lähettää...ens viikolla pakko tsempata etten jää ilman rahaa ja pakkausta.

Ennen raskautta ilmoittauduin keikkalaiseksi hyks:n vaikka olenkin omasta työstäni hoitovapaalla, tänään tuli ihan mieletön tarjous josta jouduin kieltäytymään kun en 2 yötä jaksa valvoa ja seisoa...olisi ollut kätilöopiston vastasyntyneiden osastolla...olisi ollut ihana hoitaa niin pieniä :)

nyt kutsuu sänky

palataan taas

mango ja uskomattomat 26+0

Vierailija

Terveisiä 4D-ultrasta! Pakko sanoa, että jos on mahdollisuutta mennä 4D-ultraan, niin suosittelen lämpimästi!

Kävimme Kaarinassa (Turun naapurikunta) ja hinta oli 130 EUR. Mukaamme saimme paitsi kuvia ja DVD:n myös hyvää ja rauhallista mieltä. Lääkäri oli erittäin ammattitaitoinen ja mukava. Katselimme vauvaa paitsi 4D-tekniikalla myös 2D-tekniikalla. Olimme vastaanotolla noin 40 min. ja sinä aikana käytiin läpi rakenteiden lisäksi istukan toiminta, vauvan syke (sydämen toiminta) sekä kasvukäyrät. Meidän pikkuneiti menee keskiviivan alapuolella ja tämänhetkiseksi painoksi arvioitiin reilu 600 g. Syntymäpainoarvio on 3200 g. Tuo ehtii tietysti muuttua vielä monta kertaa riippuen siitä miten äidille maistuu makeat herkut....

Nyt on ihania kuvia neuvolataskussa, tytöllä on söpö nöpönenä ja kauniit huulet, mutta tärkeintä kaikista on, että kaikki näyttää olevan kunnossa :D

Lämpöä ja aurinkoa loppuviikolle!

Miaea ja masukki 24+3

Vierailija

Nyt niitä kuulumisia...eli meillä oli neuvola maanantaina ja kaikki muuten ok paitsi pissasta taas löyty verta ja taas siis pitää näytettä viedä:( Mistä tuokin voi johtua? Neuvolantäti ei osannut sanoa mitään kerta mulla noi pissanäytteet muuten ollut puhtaita paitsi kerran tulehdus.

Painoa tullut nyt koko aikana lisää n.4 kg, toki se kerkee tuosta nousemaan ja odottelenkin milloin täti rupeaa tuosta vinkumaan, että tulee liian vähän. Sille, kun mikään ei tunnu olevan sopivasti. Mutta itse en ota tuosta painosta mitään sterssiä, tulee mitä on tullakseen!

Sokerirasitukseenkin sain ajan ja se on 17.6.

Olo on ihan hyvä vaikka väsyttääkin ja hermot piukeena, mulla noi mielialat menee kyllä sellasta vuoristorataa, että isännällä on työtä jotta pysyy kärryillä missä milloinkin mennään.

Millasia kesäsuunnitelmia olette tehnyt? Meillä on vuokramökki varattuna elokuun alussa Keski-Suomessa ja viikko olisi tarkoitus siellä lomailla, keretään juuri kotiin kun esikoinen aloittaa koulun. Sitten jossain välissä olisi tarkoitus käydä lasten kanssa puuhamaassa ja kivahan se olisi jos päästäis miehen kanssa jonnekkin ihan kaksinkin, mutta katotaan nyt.

Eipä tässä kait kummempia, hyviä vointeja kaikille!

Kimaro 24+6

Vierailija

Kesäkuulla mennään ja enää 3kk laskettuun aikaan. Mahoton miten aika rientää. Töissä kesälomat päällänsä ja mahdoton kiire. Itse pitäisi jaksaa vielä 2kk!!!! Voi kun voisi jäädä jo heinäkuun alussa pois, mutta ei, olen luvannut tehdä töitä äitiysloman alkuun.

Muutenkin stressi pukkaa, ollaan ilmeisesti myymässä mein rivarikolmiota ja muuttamassa vuokralle. Tarkoitus olisi aloittaa rakennusprojekti kunhan vaan kaupungilta saisi tontin, mutta kyseisen alueen myynti viivästyy koko ajan. Tosi ikävää. Ongelma on se, että pitäisi muuttaa heinä/elokuun vaihteessa ja vuokrakämppää ei vielä ole. Todennäköisesti joudutaan muuttamaan paikkaan joka ei todellaakaan ole helppo paikka asua kahden pienen lapsen takia. Tämän takia on tullut vietettyä unettomia öitä. Ei millään haluaisi muuttaa tästä rivariasunnosta pois kun tässä on niin hyvin viihtynyt ja lisäksi ihanalla paikalla lapsien kannalta. Mutta kai se nyt on pakko kun tarjous on saatu tästä, eikä sitten jatkossa haluta jäädä kahden asunnon loukkuun. Täällä maalla kun asuntojen myynti on nyt kevään aikana selvästi hiipunut.

Oma vointi fyysisesti ollut kohtalainen. Nyt on viimeisen viikon aikana alkanut hiukan supistelemaan. Ei mitään kovinkaan kivuliaita, mutta sellaisia että tuntuu. Torstaina olisi lääkärineuvola joten katsotaan mitä sanoo. Kesäflunssa on iskenyt ja nenä tukossa. Pakko helpottaa oloa Nasolinilla jotta saa äiti ja vauva happea.

UltraG: Meillä kunta tarjoaa kaksi ultraa, rakenneultran ja synnytyksen suunnittelu-ultra. Itselle tulee ylimääräinen käynti rv 30 kun istukan paikka tarkastetaa.

Kelapaperit vein viime viikolla, joten nyt odotellaan päätöksiä

Hyviä vointeja koko porukalle

Elohelmi ja Pirkko 26+2

Vierailija

TOukokuu meni meillä ihan hujauksessa, niin etten ehtinyt tänne laisinkaan. Käytiin toukokuun alussa viikko Turkissa. Minua väsytti niin, että olin jo viikon puolivälissä valmis palaamaan kotia. Onneksi säät suosivat ja lapset tykkäsivät. Kaiken kukkuraksi lomalta paluun jälkeen tuli ruskeaa vuotoa parina päivänä, mutta onneksi se loppui. Loppuaika kuusta menikin erilaisten päättäjäisten merkeissä, joten ei sitä ehtinyt kun nukkua, käydä töissä ja juosta juhlissa.

Onneksi nyt alkaa hiljalleen väsymys hellittää. Olen huomannut, että unet muuttuneet niin, että pienetkin nokoset virkistävät nopeasti. Kai sitä hiljalleen alkaa siirtyä siihen pätkittäiseen nukkumiseen.

Kävin tänään neuvolassa ja kaikki oli hyvin. Tapasin ystäväni, jolla samankokoinen vatsa, mutta aikaa jäljellä enää 5 viikkoa. Hieman hölmistyneenä jouduin totemaan, että meillä on vielä 3kk jäljellä.

Huomenna pidetään pojan 7v. kaverisynttärit. Eli tänään menee siivotessa töiden jälkeen.

Utu nassukka 26+1

Vierailija

Pihalla kuopsuttelua ja grillikatoksen tekoa. Siinä kai ne vapaa-ajan tärkeimmät. Ihanat ilmat olleet ja oon niin nauttinut ulkona olosta. Närästys vaan vaivaa, kun kykkii puskissa. Nukkunut oon paremmin kuin hetkeen, johtuuko sitten raikkaasta ilmasta. Vointi ihan ok. Masukki välillä vähän laiskalla päällä ja täytyy töniä liikkeelle.

Ultra G:

Meillä kaupunki tarjoaa yhden ultran ja se on lasketun ajan määrittämiseen tarkoitettu ultra. Siinä ei siis katsota mitään muuta ja yksityisellä joutuu omalla kustannuksella käymään np- ja rakenneultran, jos haluaa. Aiemmin ne ovat tarjonneet jomman kumman, nyt ei mitään ja vuoden loppuun mennessä saavat ilmeisesti sopimukset tehtyä ostopalveluna Suomen terveystalon kanssa. Tosin, ei auta mua/meitä.

Kävin pihlajalinnassa Tampereella np-ultrassa (n.80€). Kroonisen sairauden vuoksi omalääkäri laittoi lähetteen äitiyspolille ja siellä ultrattiin rv:lla 20. Seuraava ultra on rv:lla 30, kun seurataan sitä kasvua. Siinäpä ne.

Sääliksi vaan käy tässä kaupungissa (Ylöjärvellä) niitä odottajia, joilla ei yksinkertaisesti ole varaa yksityisen palveluihin. Sitä on vaan sitten luotettava siihen että asukki voi ja kasvaa hyvin.

Mirrel ja Pähkinä rv 25 (jo)

Vierailija

miaea81: Kiva kuulla, että 4D-käynti on ollut onnistunut! Mulla on aika 4D ultraan ensi viikolla! Mennään miehen kanssa yhdessä, mies näkeekin vauvan nyt ekaa kertaa ultrassa. Aina aikaisemmin on ollut töissä, kun mulla on ollut ultra.

Jännittää, eí malttais odottaa!!

Pömppänä 25+6

Vierailija

Arkamamma: Ymmärrän hyvin noita sun mietteitäsi, kun meillä tuntuu myös miehen kanssa olevan näitä näkemyseroja tasaisen säännöllisesti! Epäilen raskauden aiheuttavan sen, että niihin kiinnittää enemmän huomiota, kun muulloin ne voisi ohittaa tuosta vaan! Jaksamista siis kehiin! En kyllä saata kuvitella, miltä susta tuntuu elää lapsen menettämisen pelon kanssa päivittäin, ainoastaan voin yrittää lohduttaa, että suurin osa lapsistahan syntyy kuitenkin terveenä ja kaikki menee hyvin! Ja uskon lujasti, että teille tämä lapsi nyt syyskuussa syntyy! Itsellä tulee seinä täysin vastaan, kun yritän vähääkään ajatella lapsen menettämisen tuskaa, ei vissiin psyyke pysty lainkaan käsittelemään niin vaikeaa asiaa!

Minulla pelon paikkoja on aina lääkäreissä käynnit; en pysty luottamaan heidän sanaansa, kun niin monta kertaa ovat kohdallani erehtyneet (etenkin neuvolalääkäri viime kesänä, kun kuuli varmasti sydänäänet ja seuraavan päivän np-ultrassa todettiin, ettei se ole ollut mitenkään mahdollista!). Tuntuu myös että neuvolan tärkein tehtävä on vahtia äidin painoa, mutta muusta ei sitten mitään tiedetäkään!

No, nyt lopetan valittamisen. Eilen olin siivoamassa 11 tuntia uutta asuntoamme ja tuntuu aika hyvin kropassa ja siksi varmaan valituttaakin!

Jaksamisia kaikille ja myötäelämistä ja voimia pelkojen keskelle!

Vierailija

Hei pitkästä aikaa!

En ole kirjoitellut tosi pitkään aikaa. Olen kylläkin lueskellut teidän juttuja.

Mustaverho: Kurja tuo sinun tilanteesi. Kannattaisiko ottaa mies mukaan sinne pelkopolille ja yhdessä rintamassa pysyisitte sitten kovana ja vaatisitte , että käynnistetään synnytys hyvissä ajoin, ettei viime synnytyksen tapahtumat pääse uusiutumaan. Monesti kun on yksin lääkärissä niin ei osaa tarpeeksi jämäkästi vaatia asiaansa vaan taipuu lääkärin mielipiteeseen, mutta mies voi tomerana pitää sinun ja lapsen puolia viimeiseen asti? Ihan kamalaahan tuo on, että sinun pitää itkeä ja pelätä, että mitä tuleman pitää!

Omaan raskuateen kuuluu hyvää. 4d-ultrassa käytiin Tampereella pari viikkoa sitten ja ultran mukaan tyttö olisi tulossa. ihana lisähän tuo olisi meidän perheeseen kahden pojan jälkeen. :o) Saapi nähdä sitten syyskuussa, että tuleeko sietlä pieni prinsessa. :o) Tuttavaperheemme sai pojan vaikka ultrassa luvattiin tyttöä. Sen takia suhtauden hiemn skeptisesti lääkärin "veikkaukseen", vaikka lääkäri kovasti vakuuttelikin, että on aivan selvä tapaus.

Vierailija

Huh! Nyt tekis kyllä mieli jäädä jo lomalle. Mulle tämä tietokoneen ääressä pääasiassa tehtävä työ on aika vaikeaa, kun ei happi kulje. Seisaaltaankaan ei voi oikeen kirjoittaa... Vauva painaa keuhkoja tai jotain ja on aika kurja olo. Vielä pitäis jaksaa juhannukseen asti. Mä olen huomannut, etten pysty syömään enää niin isoja annoksia ruokaa kuin ennen-mahaan ei yksinkertaiseti mahdu samaa määrää kuin keväällä, jolloin kasvatin elopainoani aika mojovasti. Näin mulla on kaikissa raskauksissa käyny. Puoliväliin mennessä tulee yli 10 kg ja sit hidastuu...

Minäkin varasin 4D-ultran Femedaan. Mennään ensi maanantaina. Saas nähdä, onnistuuko tutkimus niin, ettei mieheni näe sukupuolta. Ei ole varmaan helppoa, jos se on poika, kun viikkoja on sitten jo 26+6. Pitänee tehdä niin, että alaspäin siirryttäessä mies saa mennä oven taakse :-)

Aurinkoisin terveisin

Wilhelmiina 26+0

Vierailija

Piiiiitkästä aikaa selvisin tänne. On menny kyl kauan viimekerrasta.

Miten teillä muilla, onko maitoa rinnoissa? Mulla vuotaa.. aikaisemmissa raskauksissa on vasta synnytyksen jälkeen noussu. väliin kiristää rintoja aika paljon.

Neuvola ois torstaina ja 17.6. ultra. Meillä on neljä ultraa. Np, rakenne, rv 29-30 ja loppuraskauden ultra rv 36. Miten teillä muilla on? meillä on monta vaikka meillekin on neljäs muksu, kiva on kyl käydä en pistä vastaan :)

Joko ootte nimiä kovasti miettnyt? Mulla pyörii yhdet ja samat mielessä.. ne oli jo ennen raskautta että jos minä vielä joskus niin... ja ei oo muuttunu etunimet, toiset ja kolmannet on viel hakusessa, onneks on viel aikaa.

Mut nyt pitää mennä paimentamaan muksuja. Kummityttö yökylässä viel värittämässä porukkaa, voi tulla mielenkiintoinen päivä kun sataa.. :p

kmk-83 ja toukka 27+0

Vierailija

Sanelma taisi mainita siitä närästyslääkkeestä... Mua ei oo ikinä ennen raskautta närästänyt ja vaiva oli aivan uusi (ja kamala). Mietin kans hyviä lääkitysvaihtoehtoja ja ruokasooda vei voiton. Sitä sattui oleen kaapissa ja se on takuulla turvallinen. Osa suosittaa Samarinia ja osa taas rennietä. Sitä, mitä pakkausselosteessa sanotaan, ei ole hajua. vinkkejä muilta?

Mä en oo saanut neuvolasta edes vielä niitä Kelan papereita. Seuraava aika on 10.6 ja sillon kai saan ne vanhempainraha- ja äitiyspakkaushakemukset.

Mulla meni loppuviikko yksien lakkiaisten parissa ja olin niin "takki tyhjänä" lauantaina 22.30, kun viimein pääsin kotiin, että huh huh. Sunnuntai meni ihan maatessa. Masukki jynttää minkä kerkiää, mutta hyvähän se vaan on, että liikkuu. Tietääpä olevan kaiken kohdillaan. Sain elloksen paketin postissa viime viikolla ja siellä oli uudelle tulokkaalle vaatteita. Oli kerrassaan ihana niitä pidellä :D Tosin nyt alkaa oleen niin paljon vaatteita, etten osta enää mitään...

Hyviä vointeja tasaisesti kaikille.. Täytyypi jatkaa töitä.

T: Mirrel ja Pähkinä 23+5

Vierailija

Seuraava neuvolareissu on vasta kahden viikon kuluttua, jossa ehkä selviäisi nopsasti tämän armottoman väsymyksen syy. Hemppari on laskenut varmaan kuin lehmän häntä, sen verran kovasti koko ajan väsyttää (haukotus). Obsidania kyllä vedän päivittäin, mutta eipä taida pieni annostus enää tehota.

Joku puhui auringossa köllöttelystä. Vaikkakin meillä pohjoisessa ei tänä kesänä ole kesä vielä alkanutkaan, niin pienikin aurinko saa minulla aikaan tässä raskaudessa selviä maksaläiskiä. Peitepuikkoa käytänkin nyt silmien alla enemmänkin maksaläiskiin kuin tummiin silmän alusiin (vaikka sellaisetkin kyllä on). Varon siis mieluummin tänä kesänä (siis sitten kun se meille saapuu) aurinkoa ja jättäydyn varjoon.

RintaG: Rinnat tihkuvat maitoa minullakin. Huomaan myös reaktion "maidon nousemisesta", kun näen pieniä vauvoja. Hormoonihiiret laukkaa..

Ultrien lkm.G: Meidän paikkakunnalla järjestetään enää yksi ultra, synnytystapa-arviointiin.

Toukkeli herätteli taas yöllä potkuillaan. Ei se haittaa, pikemminkin rauhoitti minut pian uuteen uneen. t. massumamma ja toukkis 25+6.

Vierailija

ainakin meillä, kun iskäki jäi kesälomalle :) ! Ei täällä oo paljon joutanut vierailemaan, niin mukava on ulkona touhuta! Ja huomaan...että mua ainaki taitaa väsyttää tuo touhottaminen...mutta ko innostusta ois niin kovasti!

Tänään sain kelan paperitkin vietyä...nyt sitte päädyin kuitenki ottamaan sen pakkauksen...katsotaan tuleeko tarpeeseen:)

Arkis!!! Saat sää levätä ja oot ansainnutkin sen, mutta saat touhutakki jos ei oo neuvolasta kielletty sua tekemästä mitään ylimääräistä...(jos olis mieli pirteämpi kun tekis kans) mie ainaki oon kyykkinyt ja istutellut pensaita ja kukkia. Tietysti nyt tuntuu vähän selässä että on kyykkiny, mutta eiköhän se taas yö korjaa hieman asiaa! Ja meilläki alkais terassin tekoprosessi...josta en meinaa jäädä paitsi...vaikka välillä käynkin tekemässä ruokaa sisällä. Maalausta ja kaiteiden koristelua...vasaran kanssa heilumista ;)

Mami! koitappas parantua että pääset terveenä reissuun! kivaa lomaa teille!

Elohelmi....tsemppiä asunnon löytymiseen!

Nyt isäntä tais livahtaa saunaan, kun saatiin talo hiljenemään, taidan lähteä kaveriksi!

...niin ja meijän vauva täyttää huomenna 1-vee:))

Tuutski +pikkuruinen 25 tasan....kai, jos en oo tippunu jo kärryiltä :)

Vierailija

ja on vissiin mukava kesäflunssa tulossa :_| :_| ja torstaina oltaisiin lähdössä kauan kaivatulle hemmotteluviikonlopulle Vilnaan....byääh....

Viime yönä tuntui jo ettei henki kulje, vaikka nenä ei vuoda ja aamulla oli kurkku tosi kipeä ja olo on vaan pahentunut tämän päivän aikana...päätä jomottaa ja vähän hartioita ja niskoja. Toivottavasti ei tule kauhea tauti päälle - miten sitä muka sitten jaksaisi kaupunkilomalla tallata ja nauttia siitä - ei mitenkään...inhottavaa!

Koko kevään oon välttynyt kaikilta taudeilta ja nyt sitten.....MIKSI...harmittaa ihan vietävästi.

Voiko buranaa ottaa nyt? Siskoni - melkein valmis kätilö - sanoi että miksei voisi? Saahan sairaalassakin buranaa synnytyksen jälkeen ja kyllä se imeytyy samalla tavalla vauvaan äidinmaidon kautta. Mutta en oikein tiedä....Panadolia oon ottanut pari tänään, mutta niistä ei ole mitään apua muutenkaan saatikka nyt...kuumaa mehua olen latkinut, mutta ei oikein uppoa...

Taidan painua vällyjen väliin ja toivoa,että yö veisi taudin mukanaa....

Mami + vauveli 25ja risat

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat