vaippa-gallup

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Hei !

Gallupin aiheena tänään vaipat!

Eli aiotko kestoilla vai käytää kertiksiä? Jos kestoja, niin mitä on hankittuna, tai oletko kestoillut aiemmin, millä vaipoilla?

Jos aiot käyttää yksinomaan kertakäyttövaippoja, niin mitä merkkiä, ja miksi?

Kommentteja mukaan!

Utelias Heffaklumpen

Sivut

Kommentit (29)

Vierailija

ihan pienenä oli Pampersia, sitten vähän isompana Liberoa ja lopussa Muumeja. Nyt on vielä joskus yövaippana Dailyn housuvaippuja.

En taida jaksaa kestoja, mutta ihailen niitä jotka viitsivät. Minua etoo nuo ulosteet niin paljon etten voi käsittää miten niitä voi pestä ym...

Nuhakin pistää kyökkimään ;-)

Vierailija

Meillä on esikoisella käytetty x-traa, muumi-vaippaa ja vähän milloin mitäkin mutta nuo x-trat on ollu melkein parhaita! Ei kannata välttämättä ostaa automaattisesti niitä kalliita pamperseja kun halvemmat on ihan yhtä hyviä. Kannattaa vähän kokeilla eri merkkejä läpi...

Vierailija

Aloitin kolmannen kohdalla kestoilun kun hän oli 4 kk joten nyt olen hankkinut pinon pienen pieniä kestoja kun ei niitä hänelle aikanaan tarvinnut ostaa.

Kertiksiä käytetään myös satunnaisesti ja merkkinä Naperot.

Vierailija

Nyt ollaan vaippoja vaihdettu kohta 3v putkeen ja pääasiassa Dailyja on käytetty. Joskus ostettu sitten muitakin merkkejä tarjouksesta, mutta aina on palattu noihin Dailyihin. Ne ovat kovasti uudistuneet, joten suosittelen kokeilemaan! Ihan pienellä vauvalla on ollaan käytetty Liberon newborneja, mutta sitten siirrytty Dailyyn. Kaikki ei tietenkään sovi kaikille, joten kokeilemalla kai löytyy paras omalle lapselle. Itse en kuitenkaan vanno " kunnon" merkkien nimeen, koska meillä " halpis" on osoittautunut parhaaksi.

Vierailija

mulla on itse ommeltuja taskuvaippoja,sitten on sisävaippoja,kuoria,harsoja ja villapöksyjä ja oikeestaan kaikkea,näillä vaipattaisi kyllä jo kolmoset...Esikoinen on kestoillut 8kk iästä joten niitä isompiakin vaippoja on sitten kaksostenkin tarpeisiin kertynyt,puhtaasti säästösyistä alettiin kestoilla esikoisen kanssa,mutta terveydelliset syyt painavat nyt myös vaakakupissa,ja se etten pysty tollasta paperivaippaa enää tälle melkein 2vuotiaallekkaan edes pakon edessä pukemaan...vaan sitten ollaan mieluummin ilman,enhän itellekkään laittais enää mitään paperi-muoviläpysköitä...joten kestositeet odottaa taas käyttöön pääsyä: )

Vierailija

Pikku-Maisa2:

Lainaus:

En taida jaksaa kestoja, mutta ihailen niitä jotka viitsivät. Minua etoo nuo ulosteet niin paljon etten voi käsittää miten niitä voi pestä ym...

Nuhakin pistää kyökkimään ;-)

Pesukone pesee ainakin meillä. :) Muakin etoo ulosteet ja mulle on helpointa kun pääsee niistä eroon nopsaan. Pissavaipat kuivahtaa korin reunalla nopeasti ja kakat huuhtastaan pönttöön pois nenän ulottuvilta. Vierailijoilta joskus " muistoksi" jääneitä kertiksiä en kestä haistella roskiksessani lainkaan.

Vierailija

elää kertiksillä, ainakin alkuajat. Jos vauvan iho kestää, niin sit varmaan pidempäänkin.

Mä en tiedä onko tolla merkillä sit oikeesti mitään väliä... Voisitte kokeneemmat vähän valaista asiaa? Meinasin nimittäin käydä ostamassa esim. Lidlistä jotain halpiksia, jos ne on ihan ok. Mies kyllä suhtautuu vähän nihkeesti tohon ajatukseen, kun ne ei ole kotimaisia.

h.h.

Vierailija

Esikoisella oli myös käytössä ja parhaiksi merkeiksi osoittautuivat Libero ja Pampers. Samoilla aiotaan jatkaa :)

Muumi-vaipoista meillä tuli ihottumaa, joten ne aion jättää tällä kertaa suosiolla väliin.

Vierailija

kestot ja kertikset ainakin näin aluksi sulassa sovussa.

Kestoissa mulla on käytössä harsot, villavaippahousut ja parit eri kuorivaihtoehdot sekä lisäimuja vinot pinot...

Kertiksistä huomasin että meitin neiti (8vrk) pissii kaikki vaattetki märäksi jos sillä on liberot!! Ohivuodot on ihan hirveet...

Waimo72 & peikkotyttö 8vrk

Vierailija

Täällä ei viitseliäisyys riitä kestoiluun, joten kertakäyttövaipat käytössä yksivuotiaalla ja varmasti seuraavallakin. Pihinä olen kokeillut kaikki mahdolliset merkit, jos noille hyväksi todetuille mutta hintaville (Pampers, Libero) löytyisi vaihtoehto. S-kaupan x-troja käytettiin paljon, mutta harmittaa kun vasta nyt löysin Lidlin vaipat, jotka tuntuu todella olevan noiden merkkituotteiden veroisia. Näitä meille ei enää osteta: Pirkka (muuten minun kirjoissani loistomerkki, mutta vaippa ei oikein istunut meidän pojalle), Daily, Euroshopper, Muumi, Spar (kokeiltu uudet ja vanhat, uudet ensi tuntumalta hyvän oloisia mutta lahkeesta falskasivat kuitenkin... kyllästyin kun meni kahtena peräkkäisenä päivänä pojan ja omat vaatteet vaihtoon). Ja nyt myös x-tra, joka kohtasi voittajansa. Tulikohan siinä kaikki?

Vierailija

koska en usko, että minusta on kestoilemaan. Pyykkiä muutenkin niin paljon, ettei pesee meinaa ehtiä ja kuivatustilat huonot. Kovasti olen asiaa harkinnut, mutta ei musta ole siihen. Esikoisella käytettiin Pamperseja, ku Liberoista tuli ihottumaa. Pampersilla varmaan aloitellaan tän tulevankin kanssa, mutta niitä Lidl:n vaippoja pitää kokeilla myös. Ovat kuulemma hyviä ja edullisia.

Monkey rv. 18+0

Vierailija

eli meillä ollut käytössä sekä että, kotona kestot ja reissussa kertikset (eli teknovaipat, kuten meillä niitä kutsutaan). tyttö nyt 1½ v ja käy päivisin kotioloissa potalla, joten vaippoja menee lähinnä ulkoillessa ja nukkuessa.

mutta ihan pienenä oli käytössä sideharso+pikkarit+ruskovillan villikset-yhdistelmä. konttailun ja liikkumisen myötä hommasimme bumpyn kuoria, joiden sisällä sitten harsoa, flanelli-imuja ja sen tapaisia. lisäksi unikäytössä ollut under the nile-vaippa, jonka päälle tulevat vielä villahousut. Nyt ei enää riitä yövaipaksi lisäimullakaan, mutta pitkään oli tosi hyvä. nyt käytössä päiväunilla.

minä olen kokenut käyttämämme toimiviksi, mutta en tosin ole juuri kokeillut, vaan ottanut mitä käteen on tullut. Mutta ruskovillan villisten nimeen vannon, ne meillä käytössä edelleen! ensin oli parit 60 senttiset, nyt 80 senttiset. ja pienet onvat jo kierrossa, mutta enkohän ne taas keväällä tulevalle vauvalle saa käyttöön. taloudellista ja ekologista!

kertiksistä käytössä meillä ollut liberoita ja myös pirkka-vaippoja. daily- ja muumivaipoista ei tykätty, olivat jotenkin kovia ja rapisevia.

Vierailija

Esikoinen on tyttö ja hänelle parhaiten sopivat [b]Liberon-vaipat[/b]. Tulokkaalla kokeilen aluksi samoja, mutta jos falskaavat tms. vaihdan merkkiä ja kokeilen, mikä on vaihtoehtona mukavempi/kuivempi jne. Vain kokeilemalla taitaa löytyä paras vaihtoehto :).

*Vallu ja ' paavo' 39+1*

Vierailija

Oon kokeillu kestiksiäkin, mutta näin monen ja iho-ongelmaisten lasten kanssa jäi kokeilut lyhyeen.

Ihan pikkuselle vauvalle oon käyttäny liberoita, kun ne istuu hyvin, on keskihintasia ja ei aiheuta mitään iho-oireita. Pikkusen isommalle, siis n puolivuotiaasta lähtien oon siirtyny muumivaippoihin. Ne on edullisia, pitäviä, kestäviä ja mukavan olosia liikkumista aloittelevan ja liikkuvan lapsen päällä.

Pamperseista en oo koskaan tykänny. Aiheuttaa ainakin meijän muksuilla ihottumaa, on jäykkiä ja markkinoitten kalleimpia. Muumeja saa meijän lähikaupassa 2,5 kertasen määrän pamperseihin verrattuna!

Äippe ja 3vesseliä

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat