Imetysongelmia - itkuinen vauva 3 kk

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Meidän poika on nyt 3 kk:n ikäinen ja yleensä aika rauhallinen ja hymyilevä. Nyt kolme päivää ollut itkuinen ja nukkunut paljon, mitään sairauden oireita ei näy, silmät rähmivät jonkun verran, mutta saattaa johtua itkuisuudestakin... Näin se menee. Poika nukkuu hyvin varsinkin ulkona, kun herää imetän hänet ja imee tyytyväisenä ja aika pitkään, elikä itsensä täyteen. Kuluu n. puoli tuntia - 45 min. vaippaa vaihtaessa ja seurustellessa ja sitten alkaa kränä. Poika hierookin silmiään ja on selvästi väsynyt. On tottunut saamaan tissiä ennen nukkumaan menoa, joten tarjoan sitä hänelle, imaisee muutaman kerran ja sitten maitoa menee " väärään kurkkuun" ja alkaa köhimään ja raivostuu palavasti, huutaa vain, eikä huoli tissiä enää ollenkaan, ei vaikka välillä sylittelen ja rauhoittelen ja tarjoan sitten, alkaa uudestaan huutamaan. En saa poikaa nukkumaan sisälläkään mitenkään muuten kuin keinuttamalla vaunuja kun poika on niissä. Sitten kun on nukkunut tarpeeksi, huolii taas rinnan ja imee itsensä täyteen. Poika saa varmaankin tarpeeksi ruokaa, mutta ihmettelen tätä käytöstä ja pojan väsymystä... Onko kellään ratkaisua/selitystä pulmaan?

Kommentit (8)

Vierailija

Poika söi tiheään ekat kuukaudet ja aina olin rintaa tuputtamassa. Yks kaks en tiennytkään että raivostuuko poika siitä että tarjoan rintaa vaikka ei ole nälkä vai onko liian nälkä ja väsy yhtäaikaa vai mikä on. Just tuossa kolmen kuukauden iässä alkoi myös tissillä hääräily ja parhaiten syöttö onnistuikin juuri päikkäreiltä noustessa hieman unisena. Luota vain siihen että vauva syö tarpeeksi vaikka ei kokoajan syökään. Vauvoilla on tapana muuttaa tapoja ja rytmejä juuri silloin kun itse kuvittelee keksineensä että näinhän tämä päivä sujuu.

Vierailija

Meillä on 3kk likalla ihan sama.

Ensin syödään, sitten keskustellaan tms ja sitten alkaa kränä. Unta pitäisi saada ainakin 30 minsaa ennen seuraavaa syöntiä, että jaksaisi. Jos tuohon kränään tarjoaa rintaa, niin huuto siitä tulee. Tutti rauhoittaa meillä sen kränän ja auttaa unille.

Kannattaa kokeilla tuttia tai harsoa naamalla, sekin auttaa meillä.

Jossain puhuttiin EASY -rytmistä; Eat, Activate, Sleep and Yourself; eli syö, seurustele, nuku ja nauti itse! Sitten pikku päikkyjen jälkeen on taas puhtia seuraavaan syöntiin.

Vierailija

et jos lapsen silmät rähmii, voi kyseessä olla myös korvatulehdus. Siihenhän liittyy myös se, että välillä korvissa on yli- ja välillä alipainetta.. eli syönti välillä maittaa ja välillä imetyksestä ei tuu yhtikäs mitään.

tosiaan voihan tuommonen johtua myös väsymyksestä, mut jos on neuvolassa tms.käyntiä ni käskeppä tätösen varulta vilkasta korvien tilanne.. en halua olla mikään xcxc vai mikä lie, mut kokemusta kummista tulehdusoireista on.

-syksynihme, lääkärisnainen itsekkin-

Vierailija

Pikkuneiti 4kk imee tissiä päivällä ja unien jälkeen, mutta illalla tai muuten väsyneenä ei suostu imemään tissiä lainkaan. Neiti hermostuu tissillä, kun maitoa ei heru tarpeeksi nopeasti. Illalla olen joutunut antamaan korviketta, kun pullosta juo hyvin ja nukahtaa tyytyväisenä maha täynnä. Harmittaa kyllä kun haluaisin imettää mutta yritän kuitenkin tehdä niin kuin parhaalta (vauvan kannalta) tuntuu. Ongelmaasi en osaa sanoa mitään, mutta täällä siis myös imetysongelmia.

Vierailija

Sama jatkuu edelleen, mutta silmien rähmiminen on todellakin silmätulehdus, jota nyt seurataan viikonlopun yli ennen kuin aloitetaan mahdollisesti silmätipat. Korvat on katsottu ja ovat terveet. Ja alan jo kallistua siihen suuntaan, että asia on nyt vain näin, eli pojalle maistuu maito parhaiten päiväunien jälkeen/yöllä unisena ja sitten kun on väsynyt niin ei maistu kuin " vajaa" tissi eikä aina sekään. Olen tarjonnut samaa tissiä kahdesti ja joskus se tepsii, mutta ei aina. Mulla on nyt ilmeisesti menossa joku maidontuotannon ylikuumenemisvaihe kun tänä aamuna klo 8.00 tissi josta olin yöllä klo 1.00 syöttänyt oli aivan kivikova ja minun piti pumpata enimmät pois, ennen kuin poika söi siitä.

Vierailija

Tuli myös mieleen muutama juttu; eli koita syöttää seuraavakin syöttö samasta rinnasta. Jos vauvalla on kova imemisen tarve, muttei kamala nälkä, niin " iskemättömästä" rinnasta voi tulla liikaa ja liian nopealla tahdilla. Toinen konsti on imettää pötköllään, se hidastaa maidon virtausta eikä maito mene näin helposti väärään kurkkuun. Meillä kärsittiin myös rintaraivareista, kun toinen rinta oli suihkutissi, mutta imetystukilistan sivuilta sain hyviä vinkkejä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat