Kritiikkiä tuli melkoisesti...

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Heippa!

Kysytäänpä mitä mieltä täällä ihmiset ovat...laitoin toiselle palstalle pienen rinsessamme nimiehdotuksen ja vastaukset olivat melko ristiriitaisia...Eli pienestä tytöstämme olisi tarkoitus tulla Selina Hertta Helmiina. Millaisia mielipiteitä herättää? Sen mukaan ei tietenkään päätöstä tehdä...mutta olisi kiva kuulla millaisia reaktioita saa aikaan

;-)

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Heips!

Luin toisella palstalla olleen kyselysi, ja mietin että pelkkä Hertta Helmiina olisi paljon parempi. Nyt kun kuulin tarinan Selinan takana, niin rohkenen tunnustaa mielipiteeni muuttuneen! Myös tieto siitä että Selina on yllättävän vanha nimi (jo 1800-luvulla annettu) muuttaa ajatukset - pidin sitä " uudisväännöksenä" .

Hyvä nimi, siis, ja erityisesti Hertta on aivan ihana!

Vierailija

Mielestäni Selina on aivan ihana nimi ja voisin ajatella sitä omallekin tytölle (siis mahdolliselle)! Nätti kokonaisuus, Hertta ja Helmiina sopivat oikein kivasti toisiksi nimiksi! =))))))

Vierailija

Ihmettelen kritiikkiä...

Hertta on yksi suosikkinimistäni, todella suloinen ja rempseä nimi ihan etunimenäkin !

Myös Helmiina on sellainen josta pidän erityisesti, varsinkin toisena/kolmantena nimenä.

Selina on kans hyvä nimi. Ei erikoinen, mutta ei ihan tavallinenkaan.

Kyllä nämä nimet sointuu toisiinsa hyvin ja minä pidän !

Vierailija

Ja yllätyin, että nimi on niinkin suosittu ja vanha (2000-luvulla 266n ja ennen 1899 277n.)

En tiedä mitä kritiikkiä olette nimestä saaneet, mutta nimi kokonaisuudessa on kiva (vaikka Helmiina ei olekkaan suosikkejani) ja hienot perustelutkin niille, joten minunkin mielestä antakaa pois vaan.

Vierailija

Hertta ensinnäkin aivan ihana tuolla toisena nimenä!! Siitä paljon plussia! :o) Olen ehkä vähän vanhanaikainen nimien suhteen, joten muoto Elina Hertta Vilhelmiina olisi ehkä oma valintani, mutta ei Selina Hertta Helmiinakaan hullumpi ole!

... Ainoastaan ihan vähän vierastan tuota Selinaa, tai tarkemmin Seli- alkuista nimeä, koska minulle on paljon sanottu elämässäni että seli seli... (olen puhelias).

Tarkoittaako Selina muuten jotain, miten olette päätyneet siihen nimeen?

Vierailija

Tuo Hertta Helmiina oli heti nätti ja Selinan takaa löyty just se tarina, joka tekee sen nimen juuri teille sopivaksi!

Mietin itsekin mahdolliselle pojalle oman sukunimeni muunnosta, jos miehen nimen ottaisin.

(tyttö tuli ja aviosääty ei muuttunut.. ;D)

Vierailija

Henkilökohtaisesti en saamaanne kritiikkiä ymmärrä. Minusta nimet ovat kauniita ja " osat" sointuvat toisiinsa mallikkaasti. Eli ei muuta kuin antakaa palaa vaan ;)! Olisi kyllä kiinnostavaa kuulla, MILLAISTA kritiikkiä olette saaneet...

Onnittelut tyttären syntymän johdosta!

:) SolAngel

Vierailija

Niin, miksi päädyttiin näihin nimiin...etunimi tulee omasta sukunimestäni-lisätty vaan a perään. Meidän osalta kun ei suku enää jatku-veljeni on kehitysvammainen, eli hänestä ei ole meidän nimeä jatkamaan. ja itse olen niin vanhanaikainen, että jos mieheni joskus kosii-otan hänen nimensä ja myös lapsemme saa isän sukunimen. Hertta on edsmennen mummoni toinen nimi ja koska Selina Hertta ei rimmaa, siksi keksin siihen tuon kolmannen nimen- Helmiina. Tietysti voisi olla myös Hertta Selina, mutta jotenkin tahtoisin Selinan olevan 1 nimi...

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat