* ELOKUISTEN kesäinen viikko 23 *

Vierailija

Huomenta huomenta!!

Tässä linkki edelliseen pinoon: http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p_...

Jatkan juttua, kunhan jälkikasvu taas antaa..

Västis

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

appivanhempien kanssa on alkanaut ja onneksi sää suosii ulkona oleilua. Netti toimii langattomana, jos toimii, joten hiljaiseloa tulen viettämään jokusen viikon.

Tänään pitäis olla jo töissä, mutta Patrikille tuli vesirokko torstaina ja nyt sitten jatkan lomaa, kunnes poju paranee. ja sitten onkin neidin vuoro sairastua ja pomo tykkäää. Mummon sukujuhlat olis viikonloppuna, mutta saa nyt nähdä voidaanko mennä ollenkaan.

Viikonloppuna asennettiin keittiön kaappeja paikoilleen ja laatoitustyö on kohta valmis. Lapsia oli enemmänkin lauantaina, kun Riannan kummit tulivat tänne lastensa kera. Muksut juoksivat vesisadettimen kanssa eikä illalla tarvinnut nukkumattia haeskella.

Eipä tässä muuta. Lämmintä kesäviikkoa kaikille!!

Patrian ja muksut

Vierailija

nani76 laitan kommenttia =)

toi on NIIN päivän paras hetki,kun SAA rojahtaa iltayöstä sohvalle.päivällä kun asiaa jo ajattelin niin hymy nousee huulille.vaikka paljon TODELLA paljon on aina tekemistä ennen sitä.

Mun vakio on jäätelö joka ilta.pikkumies posottaa kans toisia päikkäreitä melkeen 19 asti,joten sohvalle päästää usein vasta klo 23,ja siinä kökitään 01 asti yleensä telkka ohjelmia digiboxilta katsoen.

mä oon kanssa miettinyt tuota isomman istuimen laittamista,muttei olla vielä laitettu.pikkumies on jotain 72cm pitkä.ei se nyt yli vielä tuu tosta "munakupista". kai toi turvallisempi on niin kauan kun mahtuu,muttei toi istuin oo ikinä ollut hänen mieleensä.

meillä huudetaan miltei kaikki automatkat.paitsi jos on uniaika niin nukkuu.muuten meteli on korvia huumaava.jos tuo toinen istuin toisi jonkin paremman rauhan.

samanlainen päivä kuin koko tämä ja ens viikko.

aamutouhut,pihalle,lounas,uimakoulu,ruoka,pihalle,siivousta,iltatoimet,nukkumaan.

siivouksesta kun nani totesi että huusholli on ihan karsessa sotkussa.

MUN ON PAKKO siivota kokoajan jotain.mä en kestä yhtään törkyä silmissäni.

aina heiluu moppi,rätti tai imuri kourassa.kuin ohimennen teen kaiken.

ja pyykkikone illalla valmiiksi niin saan koneen heti aamusta pyörimään.

mies on tehny ihan himona töitä,joten eipä oo hän kotosalla paljoa ollut.mut eilen taas tuntus kun oltiinkin koko perhe ilta yhdessä,häh? näin ei oo tapahtunut sitten vuoden sota.niin oltiinpa siinä sitten napit vastakkain heti.joten koti on mun valtakunta,ja nämä hommat täällä,niin paremmin sujuu.

itseasiassa mun mielestä siivous on ihan kivaa,vaikka aina toinen pää huushollista räjähtää,ja tunne on kovin kotiorjamainen.

ystävällä on kahden vkn kuluessa laskettu aika.ei kyllä kateeksi käy.kyllä mun mielestä on ihan kamalasti enemmän työtä kahdessa lapsessa,ainakin kun ne on pieniä.sanoin kyllä miehelle,jahka tuo pikkumies on esim.2v olenko tosiaan. niin höperö että kolmannen haluaisin.niin,ja nää on näitä mun mielipiteitä ja kokemuksia tästä rankasta vauva-ajasta,ettei kenekään tarvi suuttua =)

kesäistä torstaita kaikille.meneepäs viikot nopeaan.

Vierailija

Patrianin pikkumiehelle pikaista paranemista, toivottavasti näpyt osaavat olla kutittamatta!

Ukkokulta lähti taas reissuun (klo4 aamulla) ..johan tuo kerkes olla melkein 1,5pv kotona...Jooel katto taas illalla ku pakattiin iskän laukkua että taas toi taitaa lähteä niin hiljaseksi toisen veti ja aamulla ihmeessään taas oli ku ei iskää näy...Suunniteltu äitin ja tätini vierailu meille täksi reissun ajaksi peruuntu sitte tätin sairastumisen vuoksi mutta kyllä mua potuttaa...taas meni puihin..mut kait on tuomittu olemaan yksinään (siltä välillä musta tuntuu...)

Täytynee soittaa tuonne lekurille, lähetettä ei tullu vieläkään...saamatonta paskasakkia sanon minä! 2kk ollaan sitä ootettu, ei näköjään täällä aatella yhtään pienokaisten hyvinvointia...kunnallinen terveydenhoito haisee...2kk on yli viidennes Jooelin koko elämästä ja mun mielestä tuo on aivan liian pitkä aika oottaa...taitavat tehä tuon tahallaan ku ei me menty sinne unikouluun....

Lähempä mäkeen etten tartuta "iloisuuttani" muihin....nyt vaan ei tunnu huvittavan sitte yhtään mikään, anteeksi kaikille...

nani ja Jooel 9kk+3vkoa

Vierailija

Pikainen ilmottautuminen..

Aurinko paistaa ja pakattu on hurjana; lähtö siis laivalle häämöttää. Tunnin päästä startataan hakemaan ystäväni lapsineen asuntoautoomme ja ajo kohti Turkua alkaa!

Varmasti viihdyttävä kolme tuntinen autossa pienten lasten kanssa.....

Lapset oli toisen ystäväni luona viikonloppuna yön ja heillä oli ollut oikein kivaa ja niin oli meilläkin terassilla piiiitkästä aikaa. Miehen veljen ja tämän vaimon kanssa oltiin yhdessä, edellis kerrasta taisi olla pitkälle kolmatta vuotta kun on missään porukalla oltu.

No nyt rupean pukemaan lapsia ja itseäni!

Hauskaa viikon alkua kaikille, me palaillaan sitten ti-ke yönä, joten olenpahan minäkin hetken pois täältä palstaa terrorisoimasta!

T:Mona ja innokkaat lapset ;)

Vierailija

Hienot kelit taitaa tämänkin palstan hiljentää!

Laivareissusta selvitiin erittäin hienosti!! Ei minkään laisia ongelmia ja muksut sai leikkiä sydämensä kyllyydestä!

Käytiin sitten tänään 10kk neuvolassa ja mitat; painoa 10,2kg ja pituutta 75cm.

Hyvin kasvaa. Täti kehui hyvin reippaaksi ja hyvin kontaktia ottavaksi, kun Saana irvisti tädille vähän väliä ja jutteli omaa tavukieltään kovasti!

Saana oppi kaksi päivää sitten uuden ihanan irvistyksen jossa laittaa silmät kiinni ja suun kumalliseen virnistykseen. Tekee tämän joka kerta kun kiellän ja on kyllä niin hauskan näkönen, että pokka meinaa pettää joka kerta!

Nyt meidän täytyy kipasta kauppaan. Saanan kaikki ruuat on loppu ja kai sitä tarvii ostaa vielä pari purkkia tuttelia vaikka neuvolantäti sanoi, että seuraavan kerran kun korvike loppuu annat vaan tavallista maitoo, mutta tarvii nyt kuitenkin alottaa sillai varovasti sekoittamalla korviketta ja tavallista.

Jogurttiahan meillä menee jo ainakin purkki päivässä.

Ai niin ja neitiniiskuselle; meillä on jo pari viikkoo ollu ihan tää "tarha" rytmi!

Klo 8 puuro

klo 11 ruoka, jogurtti ja pullo maitoo

klo 14 välipala

klo 16.30 ruoka ja maitoo

klo 19.30 puuro

klo 20.30 pullo maitoo

Nyt lapset hermostuu........

T:Mona ja pallerot

Vierailija

No näinhän se on: kaikki maailman muut perheet matkailevat huoletta lapsosineen Pattayat, Thaimaat, Välimeren maat ja muut, ja vielä olitte risteilylläkin hienosti selvinneet nappiaisten kanssa. Vaan meillä kaikki menee aina hiukan toisella tavalla!!!

ELi Oulussa oltiin, johan olinkin ehtinyt vuoden verran vain pyörittää tätä rullaatia kotona, kun ei ole ollut aikaa matkustaa eikä Samuli ole istunut autossa kirkumatta ennen kuin nyt. Eli kuinkas sitten kävikään...

Ensin Oulussa nousi esikoiselle kaamea kuume. Seuraavana yönä samalla minuutilla alkoivat kaksi pienempää eri sängyissä oksentaa. Uusi turskahdus tuli heillä koko ajan samalla hetkellä, ja noita hetkiä jatkui seuraavat 12 tuntia!!! Voientte kuvitella, mihin uskoon saimme näin pistettyä Radisson SASin huoneen, taisi mennä koko sisustus uusiksi, mitä liinavaatteisiin, aptjoihin, tyynyihin yms. tulee - ja kovat pinnat on taatusti nyt desinfioitu tulisin tuottein heti hotellista poistuttuamme! Oli kyllä älyttömän avuliasta ja ystävällistä henkilökuntaa, aivan uskomatonta! Ohessa ehdimme hitusen nauttiakin Oulusta paratiisimaisine Hupisaarineen yms. Vaan kyllä silti ketutti aikasta lailla. Kun vielä olisi tiennyt, kenelle olla vihainen, lapset nyt olivat yhtä syyttömiä tautiinsa kuin minäkin, eikä miehessäkään mitään vikaa ollut. Kohtaloa voisi aina purnata, mutta kun se on niiin epämääräinen, mieluiten olisi kiukutellut puhtaasti jollekin selvälle hahmolle. Vaan minä nielin tietysti kaikki haaveeni pitkistä kävelyistä, kaupungilla pyörimisestä ja muusta ja siivosin huoneessa ripuleita, oksennuksia, käärin yhä hupenevia vaatteita likasäkkeihin ja etsin jälleen kerrossiivojan käsiini pyydelläkseni uusia liinavaatteita. TOOOOSI kivaa. Mies palasi töistä aina iltapäivästä Serranon loppuessa, ja siinä sitten koetimme hiukan tepastella kaupungilla syöden jotakin aina siihen asti, kun Samuli töräytti uuden ripulinsa. UUUHH. Eipä paljon hauskempaa voi olla (tälleen pienistä murheista jos puhutaan) kuin olla yksin kolmen tautisen kanssa vieraassa paikassa...

Paluumatkalla alkoi oksentaa auton takapenkille esikoinen, ja nyt mies on sairaslomalla saman pöpön kourissa. Meikän on vain jaksettava tietenkin, ja jaksankin, vaikka vähän ällöttää. Illasta lähden puistojumppaan, sillä nyt vihdoin on tullut aikani ja aion päästä tästä yhä hurjempana höllyvästä löllökkeestä vyötäisilläni eroon - ainakin edes osin!

Vitanova helteisestä kodistaan

Vierailija

Mies on ollut yövuorossa ja on kiukkunen kun ampiainen!! Komentaa lapsia koko ajan... AAARRGGHHH!!!

Aikuisen ihmisen pitäisi hallita omaa väsymys kiukkuaan hiukka paremmin!

Vaikka itsekkin olen siinä aika huono niin mies on todella onneton!!

Neitiniiskuselle; en ole miettinyt tuota pullosta luopumista. Esikoinen joi pullosta hiukka alle puolitoista vuotiaaksi ja siirtyi heti tavalliseen lasiin kun lopetti uni maidon juonnin illalla ja olen luultavasti tekemässä samoin tän pienen kanssa!

Se pullo on niin kätevä. En jaksais tässä välissä opettaa mukille ja sitten taas lasille. Kohta Saana oppii itse juomaan tuttipullosta ja sitten se vasta helppoa on. Eikä tuttipullolla saa sellaista sotkua aikaan kun nokka mukilla, josta yleensä vaan roiskii kaikki juomat ympäri lattioita. Mukista kyllä tarjoan ruokajuomaa, mutta harvoin siitä mitään juo!

Turistaan rytmeistä lisää ens viikolla, jookos?!

Nyt mun tarvii lähteä pakkaan kun mennään asuntoautoileen viikonlopuksi!

Oikein hauskaa ja lämmintä loppu viikkoa kaikille!!!

T:Mona ja muu porukka

Vierailija

Oltiin tipahdettua alas.. Ollaan taas kotona ja arki alkaa. Tänään vielä menee fiilistellessä, kuinka kivaa on olla kotona. HUomenna varmasti kotitöiden painon alkaa taas tuntea nahoissaan. Matkalla tuli huomattua, että vauvaa varten autossa saisi olla iso kasa kaikkia turvallisia uusia tavaroita, joita ojentaa matkan aikana. Lelut eivät oikein innosta, ainakaan pitkään.

Kuinka moni on alkanut jo antaa tavallisia maitotuotteita??Meidän pitäisi aloittaa, kunhan saadaan iho kuntoon. Taas on jotain tullut punoitusta.

Nyt pitää kai purkaa loput tavarat..

Västis ja pikkumies 10kk

Vierailija

mä otin härkää sarvista,ja ton ruokapuolen mietinnän jälkeen,on tästä päivästä lähin menty eritavalla.

meillä kun maito vielä korvasi ihan koko aterioita.pakkohan se on jostain lähteä tuo pullosta vieroittaminen,samalla lailla kun esikon tissistä vieroitus aikoinaan.

jotenkin tämä vaihe tuntuu vaan niin monimutkaiselta etten osannut omilla aivoilla ajatella,että mites tästä lähdetään =)

nyt siis tästä päivästä lähin ei ole kun välipalaksi maitopullo.

ja ruoan ohessa nokkamukista maitoa.ja piste =)

unimaidon ennen yöunta saa pullosta,ja sitten yöllä syö.ehkä toi unipullo ennen nukkumaan menoa on seuraava episodi tänä kesänä.

pisa21 oli lopetellut imettämistä.ja siellä jo kävellään,uskomatonta =)

meillä seistään hyvin tukea vasten,ja joka päivä tulee uhkarohkeammaksi,eli yhdellä kädellä,selkä sohvaa vasten seisoo ja velmuilee.hauska heppu.

joskin edelleen temperamenttinen,ja äitin perään nyt todella.heti on jalan juuressa vinkumassa,ei kauan jaksa lattialla ihmetellä.

kaukosäätimet pitää piilottaa,ja suttumus on kova.pleikkarin nappia olis painamassa yhtenään,ja huuto on kova kun komennetaan lujasti.

ihanan kesäistä ollut!tykkään niin kovin.me ollaan koko kesä tässä kotosalla.jos nyt mummuloissa käydään ja joku päivän särkkisretki niin se on siinä.esikoinen on kaiket päivät ulkona,eipä häntä oikein näe,vaikka vasta 5v onkin.on meillä näkymät pihalle,ja paljon lapsia toistensa kanssa,turvallinen pihapiiri.

tällaista joutilasta jorinaa =)

neitiniiskunen ja 9kk+ ja 5v miehet

Vierailija

Ollaan tosin sukuloimassa. Esikko katsoo mummin kanssa DVD:tä, jonka sai kavereilta juuri myöhästyneeksi synttärilahjaksi ja vauva nukkuu ja minulla ei ole oikeasti tämän parempaa tekemistä. Kunhan kone vapautuu, laitan vauvan pyykkejä sinne, mutta on tämä aika lomaa.. Toisaalta eilen vasta tultiin ja illalla melkein jo alkoi käydä aika pitkäksi.. :) Niin tottunut on siihen, että koko ajan pitää tehdä jotain tai vähintään on se tunne tuhannesta rästiin jääneestä kotityöstä. Onpa täällä sitten mahdollisuus saada univelkaa pienemmäksi ja perehtyä vähän tulevaan osa-aikatyöhön.

Vitanovalla onkin ollut kurjempi reissu. Voi älytön, kun kuulostaa kurjalta.

Nani, noi sinunkin urakat ovat tosi hurjan kuuloisia. Ja itseki kyllä mielelläni palkitsen itseni iltajäätelöllä. Nyt tosin vähän itsestään se tapa on alkanut hiipua. Ei ole enää ehkä joka iltaista tai ei ole enää pakko saada niin valtavaa annosta.

Meillä pikkumies ei malta pysähtyä oikein imemään päivisin, joten odotan ihan innolla, jos hälle sopisiskin ihan oikea maito. Poika osaa juoda nokkamukista (taikamukista) ja tavallisesta lasista autettuna hyvin vettä ja se onkin suurta hupia. Ja kun ei enää ole jano, voi päristellä kaikki loput.

Pojan eroahdistus on helpottanut!! Jee! Sitä kestikin 2 kuukautta, jotka olivat välillä ihan epätoivoisia. Ensin sai äiti mennä alakertaan ilman vauvaansa ja olin illalla tällä viikolla pari tuntia pois ja kotona kaikki oli mennyt isillä ja lapsilla tosi hienosti. Ihanaa.. Kaksi kuukautta olikin pitkä aika olla ihan koko ajan vauvan kanssa/lähettyvillä. Nyt tietysti osaan arvostaa ihan tosissaan tätä mahdollisuutta käydä jossain ilman perhettä. Huomenna sitten menen kampaajalle ja mummi hoitaa lapsia. Rahatilanne ei antaisi siihen vielä mahdollisuutta, mutta nyt pää tarvitsee sitä kipeästi (sekä ulkoisesti että sisäisesti).

Mukavaa lämpöistä viikkoa!! Ihanaa, että on kesä!

Västis ylitsevuotavan iloisena

Vierailija

Vaikka meillä tosin on koko aamupäivän satanut, mutta nyt paistaa aurinko!!!

Meidän pienimies on edelleen oikea tissitakiainen.. yölläkin syö monta kertaa tosin nukkuu kainalossani joten se syöminen ei varsinaisesti minua valvota. Pääasiallisena ruokana muutoinkin tissi edelleen.. Minulta ei oikein soseita suostu syömään (isältä ja mummolta kylläkin). Ei vaan yksinkertaisesti avaa suutaan jollei ole jotain oikein hyvää tarjolla (esim. mustikoita ja nimenomaan oikeita mustikoita ei sosetta). Jos sitten taas on jo oikein nälkä katsoo vain minua kyyneleet valuen, että äiti sitä oikeaa ruokaa (tissiä). No jätkä kuitenkin kasvaa ja meno on jo aika huimaa, luulisi se ruuankin alkavan pian maistua.

Olenko ainut jonka mielestä on jo ihan haikeaa kun tämä vauva-aika alkaa olla kohta ohi? Meille kun tämä taitaa olla se viimeinen pienokainen. Kolme näitä jo on ja se saa varmaankin riittää, näin järjellä ajatellen. Tätä ikuista vauvakuumetta minusta ei kai vie mikään.. Välillä se vain vähän laantuun hyökätäkseen sitten vain entistä voimakkaampana taas uudelleen..

No nyt tuolla jo äitiä kaipaillaan joten täytyy taas mennä..

pönttö-örvelö ja pienet pojat

Vierailija

ihana viikonloppu takana miehen kanssa kaksin =) =) =) =)

perjantai yönä pidettiin leffailta, lauantaina oltiin yhdessä punttikselle,siitä jatkettiin päivää shoppaillen (rahaa meni monta sataa euroa,apua),ja lopulta istuttiin terassilla ihanassa auringossa,tultiin kotiin vähän saunaan ja ottamaan pari juomaa lisää,ja taas lähdettiin takaisin kohti terassia =) kotona oltiin yöllä 02 jälkeen.eilen sai nukkua 12 asti,ja lapset tuli sitten mummulasta kotiin.

heilläkin oli ollut todella mukavaa kaikilla!!!

joten eipä tässä valituksen aihetta juuri keksi.paitsi siivota täytyis.miten mä tein just perjantaina suursiivon,että on kiva kattella viikonloppuna puhdasta huushollia,eikä tuu mieleenkään alkaa siivota kun miehen kanssa kahdestaa ollaan.nyt lapset ollut 24t kotona,ja tää on kun pahemman pommin jäljiltä.

esikoisella loppui sitten perjantaina tarha.nyt on kaksi viikkoa uimakoulua joka päivä.sinne on 1,5km matka,joka taittuu kivasti vaunuilla/pyörällä.ja siskon tyttö on meillä 3pv/vkssa hoidossa,joten onhan tässä puuhaa kerrakseen.

kyllä toi esikko tänään vaan taas venytti mun hermo parkaa olan takaa.että taas mietin,oisko se pari pv tarhaa ollut kuitenkin ihan kiva =) no ei kuitenkaan.

mukavaa kun ei oo niin sidottu aikatauluihin,vaikka kuitenkin huomaa että joka päivä onkin ohjelmaa ja niitä aikatauluja.

Patrianin pienokaiselle pikaista paranemista!

me oltiin äsken korvien jälkitarkastuksessa,ja kaikki hyvin.toivottavasti nyt pöpöt hellittää,ja voi viettää tauditonta kesää.

neitiniiskunen ja pikkumies 9kk+ (vitsit monan saana on jo 10kk!!!)

Vierailija

koska se alkaa mennä niin kuin "normaaleilla" lapsilla. aamupala,lounas,välipala, päivällinen,iltapala...?

meillä maitopullo aina ennen nukkumaanmenoa vielä.

eli aamulla yosaa aamupalaksi,sitten parin tunnin kuluttua tuo maitopullo nukkumaan mennessä.

siitä kun herää taas tunnin kuluttua ruokaa,ja taas ennen unia maitopullo.

illalla syö taas kun herää,mutta sitten syö toisenkin kiinteän vielä ennen unia,ja maitopullon päälle.

olikos se vasta vuoden ikäisenä kun puuroon laitetaan maidot,ja ruokajuomana alkaa olla maito? meillä kun ei ole tissipoika,niin asia ehkä menee vähän erilailla kun ei ole rinnastavieroittamista...en tiä.esikko kun oli tissipoika 1v4kk asti,enkä muista noin vanhoja asioita =)

Vierailija

On muuten ollu todella hiljaista! Ite oon tehny melkein koko päivän töitä (tässä vieläki niitä pakerran) ja välillä käyny täällä kurkkaamassa niin ei koko pinoa ole näkyny...ulkona varmaan kaikki muut paitsi mää...rupeaa vaan tää rakkine ottamaan pannusta...vois heivata koko kapineen jonnekkin järven pohjaan...huoh

Päivällä käytiin Jooelin kans ostamassa isojen poikien turvaistuin ja autoon matkarattaat, ihan vaan sellaset halvahkot, joita siis säilytän tuolla autossa ettei tartte noita vaunuja aina mukana pitää...Nyt pitäs sitte asentaa tuo istuin tuonne autoon..

Isommat poitsut kattelee tuossa simpsoneita niin isolla että korvat soi, mutta en jaksa enää kilpaa huutaa "pienemmälle!" ovatpahan riehumatta tai pelaamatta palloa...sisällä...Siivo on aivan järkyttävä täällä, ihan oksettaa mutta virtaa ei löydy yhtään ylimääräistä että sais ees järkättyä vähäsen, ruokaa pitäs kuitenki jotaki laittaa..Yksin ku on niin voi tajuton sitä tunnetta ku saa illalla nuo nukkumaan, se tunne ku rojahtaa sänkyyn ja aah...sitä on ihan rätti siinä vaiheessa, vieläkö kipollinen jäätelöä siihen kyytipojaksi niin avot! Vielä muutama tunti pitää kuitenki tässä pakertaa ennen sitä...

Voi ei olen unohtanu tuon pikku-ukkelin untenmaille, ei hevonen miten saan sen yöunille?!? Menee nuo ed mainitut "avotit" romukoppaan kohta...miten se nyt tuolla lailla edes unia nakertaa...pitänee mennä kohta herättämään....

Ei kait täällä tän kummempia...

nani ja pojat

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat