Kenen mielestä on tyhmää jos on ulkomainen etunimi nimi ja suomalainen sukunimi?

Vierailija

Mun mielestä on mautonta antaa lapselle joku hienolta kuulostava ulkomaalainen nimi jos sukunimi on joku Pulliainen.

Jos on kerta suomalainen sukunimi niin nimikin pitäis olla samantyylinen.

Jos taas sukunimi on esim ruotsalainen niin sitten sopii joku vierasperäinen nimi.

Kommentit (11)

Vierailija

ni sit voitas lapsellekin antaa se nimi jomman kumman kielen mukaan.

Mut et jotku Väänäset antaa vaikka pojalleen nimeks Daniel,ni ei oo oikeen mielikuvitusta käytetty

Vierailija

kyllä mäkin annoin suomalaiselle lapselleni suomalaiseen sukunimeen sointuvan aivan suomalaisen nimen. nimi on oikein sointuva, kaunis ja tarkkaan harkittu. ..mutta milläs estän tyttöäni menemästä isona naimisiin vaikka jonkun afrikkalaisen mbutun kanssa (ja ottamasta mbutun sukunimeä)..? sinne menee sitten hyvät aikeet ja harkinnat ;)

Vierailija

Lainaus:

Jos olette suomalaisia niin suomalainen etunimi!

Luultavasti tulevat asumaankin kummassakin maassa ainakin jonkin verran. Onkos teillä tällaiselle tilanteelle olemassa sääntöjä? (Niitä kun näköjään riittää :-) )

Pitää varmaan itsenikin vaihtaa etunimeä tässä, kas kun vanhempani hölmöydessään eivät arvanneet minun naivan rajojen ulkopuolelta, kun minut nimesivät, ja niinpä kannan itsekin tässä perisuomalaista sukunimeä ja " periulkomaalaista" sukunimeä.

t. se, joka joka tapauksessa taitaa kaikessa rauhassa nimetä lapsensa vaikka niillä suvussa kulkevilla suomalaisilla nimillä, jos siltä tuntuu.

Vierailija

Ajatellaan vaikka nimiä Rodriguez ja Pulliainen. Varmaan suomalaisen mielestä tuo Rodriguez on ihan hirmu " hienosteleva" , kun taas jossain espanjankielisessä maassa Pulliainen olisi taas jotain hirveän hienostelevaa.

Eli antakaa lapsillenne niitä etunimiä jotka teitä miellyttävät, ulkomaalaisperäisiä tai suomalaisia, sukunimestä riippumatta. Niin kuin joku totesi, siitä Kerttu Pulliaisesta voi isona tulla Kerttu Rodriguez...

Vierailija

jos ois vaiks joku

Pekka Yang ni ei mun mielest sopis.Mut suomalaiset etunimet on tosi kauniita ja jotku vois sopii hyvin vaiks ruotsalaiseen sukunimeen.

ap

Vierailija

Minun ainakin tekisi mieleni antaa lapsille suvussani kulkeneita nimiä, vaikka miehelläni sattuukin olemaan ulkomaalainen sukunimi...

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Minun ainakin tekisi mieleni antaa lapsille suvussani kulkeneita nimiä, vaikka miehelläni sattuukin olemaan ulkomaalainen sukunimi...

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat