Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

te joilla on skolioosi ja ootte raskaana

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

mulla on vähän skolioosia ja kysyisin et onko skolioosi teillä hankaloittanut raskautta mitenkään? onko esim tullu selkäkipuja sen takia? mulla on alaselkä kipee niin johtuukohan se skolioosista vai onks se normaalii täs vaiheessa rv 14 ?

Kommentit (4)

Vierailija

Mulla on skolioosia sen verran, että oon joutunut siitä korsettihoitoon teininä. Kuvittelin, että olisin aivan rampana raskausajan, mutta onneksi oon selvinnyt aika hyvin.

Tosin, kun maha alkoi kasvaa, niin työssä (tosi fyysistä seisomatyötä) alkoi olla hankalaa, kun selkää hieman särki. Onneksi en oo joutunut olemaan työssä enää rv 26 jälkeen (kesäloma + varhennettu äitiysloma), joten nyt on selkäkin ollut paremmassa kunnossa.

Kyllähän tuo skolioosi varmaan tekee selkäkipua. Ei muuta kuin saikkua hakemaan, mikäli kivut alkavat olla sietämättömiä. Näin vapaalla olen siis itse pärjännyt hyvin skolioosista huolimatta. Tosin mulle ei oo painoakaan tullut kuin 4 kg, en tiedä, missä kunnossa olisin, jos painoa olisi kertynyt paljon enemmän.

Tsemppiä ja käytähän oikeuttasi sairaslomaan ja lepoon, jos tuntuu kurjalta! :)

-Pilkku & Ramses 34+0-

Vierailija

Hei.

Skooliosi myös ja tukku muita selkäsairauksia (kaikki aika lieviä, mutta yhteisvaikutus ikävähkö). Toista odotan ja näyttäisi menevän kuten ekakin: selkä tuntuu melkolailla samalta kuin ilman raskauttakin eli vaivaa jonkinverran koko ajan. Olen normaalikokoinen, mutta odottaessani aika iso (esikoisesta tuli +22kg) ja loppuajasta nukkuminen on kovin katkonaista, ei meinaa löytyä asentoa. Hieronta on auttanut myös raskausaikana, ei ole ollut haittaa. Kyljellään on hierottu.

Vierailija

parivuotta sitten. Enempi mulla oli ennen raskautta selkä kipeenä ku nyt raskaana ollessa. Raskausvikkoja on nyt 35+3..

Tosin olen alusta asti käyttänyt tukivyötä ja se on auttanut liitoskipuihin, selkäkipuihin ja tukenut muutenkin vatsaa. Lisäksi olen käynyt jonkin verran vesijumpassa.

t.Nia

Vierailija

kun kävin ekalla lääkärikäynnillä ja valitin selkäkivuista. en oo ikinä ennen tienny että mulla semmosta olisi, mutta nyt kuukauden ajan on alaselästä säteilly pakaran kautta kamalia vihlasuja jalkaan niin että liikuntaa en pysty oikein harrastamaan. lääkäri sanoikin, että se on aika huono juttu kun se on noin kipeä jo alkuraskaudesta kun maha ei vielä edes paina(viikot 12+2). laittoi sitten lähetteen fysioterapeutille joka neuvoo jumppa-, venytys- ja rentoutusliikkeitä.

toivotaan että ne sitten auttavat ja pääsee taas kunoilemaan.

Uusimmat

Suosituimmat