Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siskoni on huumeiden käyttäjä. Miten pitäis suhtautua?

Vierailija

On ollut " hoidossa" jo 1,5v. Hoitokodissa, missä asutaan, mutta missä ei saa terapiaa. MIten tällaista ihmistä voi auttaa? Siskoni repsahtelee välillä. Vetää kaikkea mitä käsiinsä saa. Musta tuntuu siltä, että sillä ei ole muita, mutta en mäkään osaa auttaa. Riippuvuudet on jotenkin niin vieras aihe mulle, en ymmärrä yhtään mistä siinä on kysymys. Miks ei vaan voi lopettaa ja rakentaa hyvä elämä?

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Siellä pääsisit purkamaan ajatuksiasi muiden samassa jamassa olevien kanssa ja saisit lisää tietoa huumeriippuvuudesta sekä ehkä vinkkejä siskosi auttamiseen....

Vierailija

Hienoa 2, että olet päässyt eroon huumeista, asia vainoaa varmaan sinua aina. Ja aina löytyy tuomitsijoita, ketkä ei ole valmiita antamaan uutta mahdollisuutta, kuten tuo yksi älyvapaa kirjoittaja (joka ei varmaan verorahoja ole käyttänyt mihinkään; ei terv.huoltopalveluihin, äitiysrahoihin yms;)

Minäkin ex-käyttäjän omainen, olin vähemmän tekemisissä tuolloin kun vielä käyttöä oli, mutta nyttemmin kovinkin läheiset. Asia on hurjan ahdistava, en itse montaa pahempaa keksi, kuin olla omaisena, etkä voi auttaa!

Vierailija

nimenomaan huumeet aiheuttavat väkivaltarikollisuuden suurimmaksi osaksi? vahingonteot ja ilkivallaan.. varkaudet ja ryöstöt?

kaikkiin em. vastaus on huumeet, riippuvuus ja rahantarve. veronkierto ja yhteiskunnan varoilla eläminen. ihan sama ärsytänkö sua vai en, ei kiinnosta tippaakaan.

olet varmasti vieroituksessa ainakin ollut meidän yhteisillä veromarkoilla?

Vierailija

Mun sisko on oikeastaan mun siskopuoli, enkä ole ollut hänen kanssaan tekemisissä paljonkaan nyt aikuistuttuamme. Olen ollut katkaisemassa välejämme jo ennen aineiden käyttöä, koska hän ei ole kiinnostunut kuin omasta itsestään, ei kysy mitä mulle kuuluu jne. Soittelee kun on jotain vailla.

Siks jotenkin höhlää menää jonnekin vielä valittelemaan, kun ei mulla ole tunnesidettä tähän tyyppiin. Mua vaan masentaa sen tilanne, kun sillä on lapsikin. Mun pitäis jotenkin auttaa, mutta en tiedä miten. Olen tässä pohtinut, että kannattaisko soittaa ja sanoa sille, että ei ole ylpeilemisen aihetta ja että haluaako todella lopettaa vai mitä pelleilyä tämä nyt on.

Hän vaan ilmesty oven taakse pari päivää sitten ja alkoi tilittämään.

Vierailija

että ketään ei lopeta ennekuin niin itse haluaa. ja se stoppi tulee osalla rajulla tavalla vastaan, osa kyllästyy ja osa valitetavasti kuolee :( tsemppiä paljon, toivotaan että kohta siskosi itse haluaa lopettaa.

mulla loppui siihen kun halusin lopettaa ja muutin pois kauas siitä kaupungista missä olin asunut.

Vierailija

On ollut " hoidossa" jo 1,5v. Hoitokodissa, missä asutaan, mutta missä ei saa terapiaa. MIten tällaista ihmistä voi auttaa? Siskoni repsahtelee välillä. Vetää kaikkea mitä käsiinsä saa. Musta tuntuu siltä, että sillä ei ole muita, mutta en mäkään osaa auttaa. Riippuvuudet on jotenkin niin vieras aihe mulle, en ymmärrä yhtään mistä siinä on kysymys. Miks ei vaan voi lopettaa ja rakentaa hyvä elämä?

[/quote]

Veljeni oli entinen ns.kova narkki.Se on kun ihminen on huumekoukussa niin silloin häntä ohjaa aineet,ei hän itse.Hn on niin riippuvainen kamalle, ja välitää ainoastaan siitä, Ja saa siitä olon,joka tuottaa hänelle miel hyvää.Sitä aineen käyttöä ei niin vaan lopeteta tuosta vaan, se on totta niinkuin 2mainitsi, että usea kuolee niinhin ja jotkut pelastuu niitä esim tuleessa uskoon..voimia sulle,koita jaksaa!sitä omaiset tarvitsee,voimia!

t:Narkkarin sisko

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

kakkonenkin on varmasti varastanut meidän verorahoja, tehnyt ilkivaltaa, myynyt kamaa teidänkin lapsille rahoittaakseen oman käyttönsä. ja turha väitää muuta..

ikinä en ole kenellekään huumeita myynyt, enkä omaa rikosrekisteriä enkä ole koskaan ollut sossun asiakas.enkä myöskään persettäni jakanut. sen aikainen mieheni oli diileri..hän hoiti kaikki nuo mainitsemasi aista..paitsi perseen jakamisen ja lapsille myymisen.

-2-

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

nimenomaan huumeet aiheuttavat väkivaltarikollisuuden suurimmaksi osaksi? vahingonteot ja ilkivallaan.. varkaudet ja ryöstöt?

kaikkiin em. vastaus on huumeet, riippuvuus ja rahantarve. veronkierto ja yhteiskunnan varoilla eläminen. ihan sama ärsytänkö sua vai en, ei kiinnosta tippaakaan.

olet varmasti vieroituksessa ainakin ollut meidän yhteisillä veromarkoilla?

ja vieroituksessa en ollut(lue se eka viestini uudelleen...)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat