Valkoinen keittiö: kalvo-, vai maaliovi?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kokemustietoa kaivataan. Ensimmäisen keittiömme suunnittelu on jo pitkällä ja väri tulee olemaan valkoinen.

Nyt pähkäilen, että kumpi olisi kestävämpi keittiön ovena, kalvo-ovi vai maalattuovi, jossa lakkapinta.

Topikeittiöillä on lakkapintainen maalattu mdf ovi ja Futuro sekä Nelko tarjoavat kalvo-ovea. Pintojen kiiltävyydessä on eroa myös, kalvo-ovi on huomattavasti lakattua kiiltävämpi. Miten nämä seikat vaikuttavat ovien pysymiseen siisteinä. Häikäiseekö valkoinen korkeakiiltoinen kalvo-ovi?

Perheessämm on kaksi vilkasta pojan vesseliä, joten kolhuja on tiedossa.. kumpikohan pinta olisi parempi vaihtoehto.

Kommentit (5)

Vierailija

Suosittelen ehdottomasti kiiltävää pintaa, on äärettömän helppo pitää puhtaana. Entisessä talossa oli maalattu mdf-ovi mattapintaisena, oikein imi kaiken lian ja rasvajäljet.

Kestävyydestä en osaa vielä sanoa, asuttu niin vähän aikaa.

Vierailija

kaikille vastanneille.

Mukava kuulla että kokemukset ovat kalvo-ovesta olleet myönteisiä, sillä sinnepäin olen kallistumassa. Hyvä tieto oli myös se että maalattu mdf-ovi on " likamagneetti" .. tiedänpä nyt välttää sitä ;-) Ajattelin samoin, että liukkaasta ja kiiltävästä pinnasta olisi helpompi pyyhkäistä lika pois.

Keittiömme asennus vasta keväällä edessä, joten hyvissäajoin tässä olen tarjouksia ja kokemuksia kyselemässä.

Vierailija

Eräässä liikkeessä kerrottiin, että kalvo ovi on muuten hyvä, mutta kalvo saattaa kärsiä jos on esimerkiksi uunin lähellä. Itse olen harkinnut korkeakiiltoisia valkoisia kaapinovia, mutta edelleen on vielä auki onko ne kalvo vai maaliovet. Eniten minua mietityttää, että näkyykö korkeakiiltoisissa helposti kaikki sormenjäljet. Pyyhkimisen kuitenkin luulisi olevan aika vaivatonta liukkaalta pinnalta.

Vierailija

Meille tulee valkoiset kiiltävät kalvo-ovet. Meillä on kokemusta kalvo-ovista myös edellisessä talossa, ja ne eivät menneet miksikään, muovihan nyt kestää pesunkin hyvin. Uunin tai apk:n viereisissä ovissakaan ei ollut mitään ongelmaa, mutta voihan sen kalvon reunan yrittää jollain suojata jos askarruttaa.

Vierailija

muutimme nykyiseen asuntoomme kaks vuotta sitte ja keittiössä oli valk maalatut ovet.Muuten olivat pysyneet siistinä ,MUTTA oven kahvojen luota maali rapissut ja pinttynyttä likaa tullut.Ei kovinkaan kivan näköiset.Olivat ehkä 10 vuotta vanhat ovet.Teimme keittiöremontin ja laitoimme kalvo-ovet,valkeat nämäkin ja olen ollut todella tyytyväinen.Lika lähtee hyvin pois,vaikka ei kovinkaan kiiltävä pinta ole.suosittelen kalvo-ovia!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat