Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***LOKAKUISET VKO.23***

Vierailija

Ja uutta viikkoa taas:)

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

Eli kolmas neuvolakäynti meilläkin tänään. Vähän käytiin läpi kela-asioita, mutta eipä se täti osannut juurikaan meidän tilanteesta ja tuista kertoa, kun ollaan molemmat opiskelijoita. Pitää mennä kelaan oikein ajan kanssa ja tehdä asiat juurta jaksain selväksi.

Kaikki vaikutti olevan minulla ja pojalla hyvin. Hb oli vähän laskenut, mutta edelleen se on hyvä 134. Verenpaineet laskee laskemistaan..ennen ollut vähän korkeat, nyt luokkaa 110/70. Painoa tullut raskauden alusta +3,5kg ja tuohon on oltava ihan tyytyväinen ottaen huomioon miten paljon olen syönyt jäätelöa:)

Sydänääniä kuunneltiin ja syke pojalla oli n.150. Mitattiin myös ensimmäistä kertaa sf-mitta ja mulla oli yllättäen aika suuri 23cm. Mutta on kuulemma ihan normaalia, eikä pidä mennä kenenkään muun kanssa tuota lukua vertaamaan.

Ja tietysti sain sitten käskyn mennä sokerirasitustestiin, kun raskauden alussa painoindeksi oli 26. Eipä se mua muuten haittaa, mutta tiedän, että huono olo tulee kun joutuu niin kauan olla syömättä. Onkos meistä moni joutunut sokerirasitustestiin? Ja millä viikoilla? Ja mikä oli tuomio?

Ihania kesäpäiviä kaikille!

Erica 22+6

Vierailija

Kolmen päivän ultraväsyttävän messumatkan jälkeen ilmoittaudun taas elävien kirjoihin... Olipas hommaa. Ja tosi turhauttavaa viettää 3 päivää Pariisissa pääsemättä messukeskus-hotelli-ravintola-akselia kauemmaksi.

Määitte, mua huolestuttaa kovasti sun viesti. Miten sä muuten voit, mitä sulle kuuluu? Sullahan oli jokin aikaa sitten niitä verenvuotoja, se oli varmaan henkisestikin rankkaa aikaa. Ehkä tuo syömishäiriösi liittyy jotenkin siihen stressiin? Kenen kanssa olet puhunut asiasta? Miten miehesi kanssa sujuu? Onko sulla jäänyt huolehtiminen päälle, vai saatko rentouduttua?

Sinuna ottaisin yhteyttä neuvolaan ja keskustelisin siellä ihan kunnolla, ja sitten mietit mitä voit tehdä hyvinvointisi eteen - rentoutusta, lepoa, kahdenkeskistä aikaa miehen kanssa? Raskaus on jännää aikaa, mä olen huomannut että oman kehon muutokset on aika rajuja noin niinkuin henkisestikin, ehkä syömishäiriö voi olla jotenkin liityksissä siihen.

Tsemppiä, kerrohan miten asia etenee ?

Vierailija

Helteistä on ainakin täällä Etelä-Savossa. Tällä mammalla on ollut joka päivä vajaa 3 tuntia omaa aikaa kun kaikki kolme ovat juosseet ja pelanneet jalkapallokoulussa. Kummasti oon kuitenkin saanut ajan kulumaan. Mies on messumatkalla Saksassa ja palailee pe -iltana myöhään. Eilen oli neuvola , kaikki ihan kunnossa. Painoa oli tosin tullut vajaa kilo edelliskerrasta vaikka oisin toivonut ettei ois yhtään tullut,minulla kun on entuudestaankin noita varamakkaroita. Pissi puhdas ja verenpaine ok. Kovasti masuasukki viuhtoi ja oli vaikeuksia saada sydänääniä kuulumaan mutta siellähän ne siiten tasaisesti loppujen lopulta jumputti.

Meillä jalispainotteinen viikko, kun jalkapallokoulu huomenna loppuu, on la-su tiedossa vanhimman peliturnausmatka jonne lähdemme koko poppoolla.

Kuuma turvottaa -ajattelen kauhulla minkälainen tynnyri loppukesästä oon jos on hellekesä.Mutta turha etukäteen lienee murehtia.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille

tanni rv 21

Vierailija

Tänään oli tuo hartaasti odotettu ja jännityksellä odotettu ultra. Kaikki oli onneksi hyvin, ja kovasti helpotti.

Meille odotetaan toista poikaa, jäppisille tulee ikäeroa se 1v 4kk. Mukava uutinen oli, ei ollut erityisiä toiveita sukupuolen suhteen. Ja kovin ylpeydellä tämäkin pikkukaveri kalleuksiaan esitteli, joten ei jäänyt tosiaankaan minkäänlaista epäilystä tulokkaan sukupuolesta.

4D:n yritän minäkin vielä varata, jos vaan aikoja johonkin järkevään päivämäärään saa. Vaikka kaikki näyttikin olevan kunnossa, haluan kuitenkin vielä yhden kokeneen silmäparin katsastavan rakenteet. Menneisyyden haamuista kun on vaikea päästä kokonaan eroon.

Mutta nyt on kilokaupalla unihiekkaa silmissä, joten annan periksi Nukkumatille.

Koala

Vierailija

Eli kolmas neuvolakäynti oli tänään. Sain jo kaikki paperit Kelaa varten, mutta neuvolantäti ei kyllä katsonut mulle mitään päivämääriä, että milloin äippäloma alkaa, loppuu jne.. Täytyyköhän ne itse tsekata sitten netistä? Onko kukaan vielä täyttänyt noita äitiyspäivärahapapereita?

Valitin väsymystä, mutta hempasta se ei ainakaan johdu, sillä se oli 140. Muutenkin kaikki oli ok, vauvan syke 143, sf-mitta tais olla 20. Painoa on tullut raskauden alusta melkein 10kg. Huh huh!!

Muuten vointi on mainio! Toivottavasti muillakin! Aurinkoisia kesäkuun päiviä!

Cisse rv 21+3

Vierailija

Kysyisin teiltä arvon kanssasisarilta raskauden laukaisemasta syömishäiriöstä. Josko joku tietäisi mistä löytyis tietoa tuosta, tai olisiko jollakin omakohtaista kokemusta.

Mulle on vajaa 2 viikkoa sitten iskenyt todella ikävä ongelma. Mä syön vaikka ei ois nälkä, ja vaikka maha ois ihan täynnä.Tulee paha olo, mut ei pysty lopettamaan, ja sit tekee mieli mennä oksentamaan vaikka väkisin. Inhottaa tää ahmiminen,mutten vaan pysty lopettamaan. :(

Määitte & Mini08 21+4

Vierailija

Rakenneultrakuulumisia täältäkin. Kaikki oli kunnossa ja oli muutamaa päivää viikkoja isompi, niinkuin aikaisemmissakin ultrissa. Liikkui kovasti, joten näkyi vähän joka suunnasta, miltä näyttää.

Sukupuolesta ei meillä jäänyt epäselvyytttä, niin kernaasti esitteli poika vehkeitään useasta kuvakulmasta... Eikä voinut sotkea mihinkään napanuoraan, joten kyllä tuohon luottaisin. On kyllä ihan hassu fiilis, kun esikoinen on tyttö, eikä oo vielä pojan äitinä olosta kokemuksia. Jännittää...

Neuvolassa oli ihan uunituore ultrauslaite, joten sillä näki itsekin tosi selvästi kaiken, mitä nyt osasi katsoa. Esikoisesta näkyi vain jotain harmaata siellä täällä, joten oli nyt ihan erilainen kokemus.

Hyviä oloja taas kaikille ja nauttikaa auringosta!

elwa 20+

Vierailija

minäkin harvemmin oon täällä käyny kirjoittelemassa mutta nyt riittää aikaa kirjoitella...

Meillä esikolle nousi 38.5 asteen kuume yöllä...:( inhottavaa kun olis niin nätti ilmakin pihalla mut eipä viiti hirveesti ulos mennä.

Omassa masussa ei mitään uutta...no muutako se kasvaa kasvamistaan :D

Neuvolakin oli viime viikolla paino oli viime käyntiin verrattuna tippunu 100g.

Mut ei th ollu huolissaan kun ois kuitenki tota ylimäärästä ja vaavi kasvaa kuitenki.

Ite oon vaan mielissään jos pysyis paino mahdollisimman matalana tai siis ettei kauheesti tuu tota ylimäärästä.

Pitäis myös rakenneultraan varata aika kun kaupunki ei sitä tarjoa niin yksityiselle ollaan menossa..

mutta nyt pitää mennä hoivaamaan tuota neitiä...

pikku85 rv 18+4

Vierailija

Nopsaan laitan tännekin ultrakuulumisia, elikkä meillä oli aamulla rakenneultra ja siellä se pikkuinen kölli. Kaikki oli niinkuin pitikin ja mitat vastasi viikkoja. Sukupuolesta ei saatu selvyyttä, kun ihan jalat ristissä oli. Häveliäs tyyppi siis. ;)

Tässä vielä kuva masukista. Tulen sitten paremmalla ajalla lukemaan ja kirjottelemaan lisää.

AngelEyes ja masukki 21+2

Vierailija

Huomenta!

Mulla on nyt tätä yöheräilyä, nyt en enää jaksanut pyöriä sängyssä ja tulin tänne nettiin sitten roikkumaan, lueskelemaan juttuja ja katselemaan asuntoilmoituksia jne...

Joku kirjoitti syömisjutuista, mulla ollut hyvin samantyyppistä! Aivan älytöntä ahmimista vaikka huono olo ja täys, mutta ei vaan pysty lopettamaan... :/ En kyllä tiedä ratkaisua, mutta symppaan täältä kohtalosisarta!

AngelEyes: kirjoitit mielialoista, mua ei ole itkettänyt, mutta mulla on jo pidemmän aikaa ollut hirveitä äkillisiä raivokohtauksia! Olen ihan hyvällä tuulella, kun yhtäkkiä jostakin pikkujutusta vetäisen aivan tajuttomat kilarit! Ja itsekin tajuan, että ihan pimeitä reaktioita, mutta en pysty estämään mitenkään, suodattimet on totaalisesti pois päältä. Onneksi mies on vielä jaksanut...

Mullakin oli neuvola, jouduin rautakuurille, hemoglobiini 106. Toivottavasti maha kestää, ruoansulatuksen kanssa on ollut vähän kaikenlaisia ongelmia. Mutta ihme, etten ole ollut kovin väsynyt, ihan hyvin olen käynyt jumpassa ja puuhannut lomainnostuksen vallassa kaikenlaista pesimiseen liittyvää. Tällä kertaa, vihdoin, kuului ne ihanat sydänäänet! Aiemmin neuvolantäti sai kuulumaan vaan kaiut, istukka vissiin edessä ja lienee vielä muodoltansa paksu. Sain Kelaan kaikenlaisia papereita vietäväksi ja olen myös ihan pihalla!

Muutenkin on aika paljon lueskeltavaa noitten vauvavakuutusten tiimoilta, onko muita hankkimassa vauvavakuutusta? Rv 27 mennessä se tulisi monessa paikassa olla varattuna, jos meinaa synytymättömälle lapselle ottaa vakuutuksen. Onko joillakin jo kokemusta vakuutuksista?

Hauskaa sunnuntaipäivää Lokakuisille!

Saneline 22+3

Vierailija

Heippa vaan kaikille piiiiitkästä aikaa! Vimeiset viikot ovat olleet niin kamalaa säätämistä, kiirettä ja ressiä, etten ole edes ehtinyt kurkistaa tänne sivuille, nyt onneksi alkoi LOMA ja aikaa riittää mukavasti vaikka netissä roikkumiseen! Olenkin viime aikoina ollut kovin puuhakas: siivonnut kaappeja ja järjestellyt tavaroita, laittanut parveketta jne. Ihan maustepurkeista asti on kaikki putsattu... Ei ole kyllä kovin tavanomaista tämä meikäläiselle, lienee täysin pesimisvietin aikaansaannosta! Haluaisin niin kamalasti jo laittaa vauvan tarvikkeita ja vaatteita yms, mutta ei meillä vielä ole oikein tilaa moiseen...

Ihana vauvamaha Ericalla! Mulla jo ehkä isompi, painoakin ainakin se 10kg tullut, vaikka nyt olen kyllä yrittänyt ottaa itseäni syömisen suhteen niskasta kiinni ja olen käynyt jumpassa ja salillakin kevyesti. On tuntunut tosi hyvältä nyt, kun ei ole pahoinvointia tms. Jonkun verran noita liitoskipuja ilmenee, usein yhden päivän ajan vihloo kovastikin ja sitten taas helpottaa.

Mitäs kesäsuunnitelmia teillä kaikilla on?

Saneline 21+4

Vierailija

Mulla vasta seuraava neuvola tän kuun lopulla...

Mulla on kyl kauhee hengen ahdistus koko ajan päällä et jos joudun menee tutkituttaa ku alkaa potuttaa ku tuntuu ettei saa keuhkoja täyteen...

Ericalle piti sanoa et minäkin joudun siihen sokerirasitukseen kun painoindeksi oli just ja just sen rajan yli...en kyl tiiä millä viikoilla se tulee olemaan...Kävin myös esikosta kun paino nousi niin kauheeta kyytiä...et ihan tuttua hommaa...vähän mietityttää et mihin saan esikon hoitoon...ku siel ny menee se 3 tuntia...

ihana kun on ollu lämmintä mut vähän nuo mamma housut hikoiluttaa kun on tossa masun päällä se tukikangas...

mut meen kattoo ny Teho-osastoa!!!

pikku85 Rv 18+6

Vierailija

Loma alkoi ihanaa!! Mies tosin lähtee työmatkallekolmeksi päiväksi huomenna ja jään lasten kaa nelistään mutta ihanaa kun ei tarvii aamuisin hoito ja töihinlähtörumbaa. Tosin ...lapset on jaliskoulussa joka päivä klo 10-13 mutta se on siis VASTA kymmeneltä! Ja äidillä on 3 tuntia päivisin vapaata aikaa.

Viikonloppuna laitettiin kasvimaata. Huomenna saan varmaan viimeiset siemenet istutettua.

Maha on täällä jo valtaisa ja yöllä on jo välillä vaikea löytää hyvää asentoa. Keskiviikkona on neuvola.Kauhulla ootan paljonko painoa on tullut, ainakin tuntuu sille että liikaa.

MUKAVAA VIIKKOA kaikille!

tanni 20 ja risat

Vierailija

Itse olin viime viikon Tukholmassa messuilla. Olin päivien päätteeksi aina ihan kuollut, ja kömmähdin vaan hotellihuoneeseen nukkumaan muutamaksi tunniksi ennenkuin pystyi edes ajattelemaan esim. ravinnon metsästystä jostain kaupunkin ravintoloista. Ravintolaruoka alkoi tökkimään isosti. Ai että oli ihan tulla kotiin torstai yönä, juoda lasi piimää, syödä porkkana ja pala ruisleipää.

Messuilla tuli naposteltua karkkia ja juotua limua. Vaavi pörräsi vilkkaasti sokerihumalissaan.

Viiru 19+2

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat